26/2/10

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟΝ 21Ο ΑΙΩΝΑ

«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟΝ 21Ο ΑΙΩΝΑ»
ΗΜΕΡΙΔΑ 27-02-2010
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΣ, ΑΙΘ. «ΦΩΤΗ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ»

1η Ενότητα: Επαγγελματικές συνθήκες και Θεσμικό Πλαίσιο
Συντονιστής: Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Το πλαίσιο άσκησης του φωτογραφικού επαγγέλματος
-στην Ελλάδα Μ. Αλεβίζος, Εκπρόσωπος των Φωτογράφων στη ΓΣΕΒΕΕ
-στις άλλες χώρες της Ε. Ε.
Ζ. Τσιάπας, Γραμματέας ΔΣ ΠΟΦ & Μέλος Δ.Σ. ΒΕΑ
- Προσβολή Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας Φωτογράφων με παραδείγματα από τη Νομολογία
Ι. Κικκής, Νομικός εξειδικευμένος στο Δίκαιο Πνευμ. Ιδιοκτησίας
- Ερωτήσεις & Συμπεράσματα
2α Ενότητα : Η Φωτογραφία στην Ψηφιακή Εποχή
Συντονιστής: Ανδρόνικος Χατζηκωστής, Α/πρόεδρος ΔΣ ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Οι συνέπειες της Ψηφιακής Εποχής για τους Φωτογράφους -
Τα κυριότερα προβλήματα
Γ. Παπαθανασίου, Πρόεδρος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ, Α/πρόεδρος ΔΣ ΕΦΕ
- Νομοθετικές διεργασίες επίλυσης των κυριοτέρων προβλημάτων της Ψηφιακής Εποχής για τους Φωτογράφους
Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Οι εξουσίες του περιουσιακού δικαιώματος των φωτογράφων στο Διαδίκτυο
Γ. Καπελλάκου, Νομικός εξειδικευμένη στο Δίκαιο Πνευμ. Ιδιοκτησίας
- Το Επαγγελματικό Μέλλον των Φωτογράφων στη Ψηφιακή εποχή
Σπ. Διαμαντόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ ΕΚΦΑ
3η Ενότητα: Οι Προοπτικές της Φωτογραφίας
Συντονιστής: Άρης Ρουπίνας, Προϊστάμενος Εποπτικού Συμβουλίου ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Η ανάγκη για περαιτέρω Οργάνωση και Επιμόρφωση των Φωτογράφων
Δ. Τσεβάς, Γραμματέας ΔΣ ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Ζητήματα Αιχμής για την μετεξέλιξη του θεσμικού κι επαγγελματικού πλαισίου άσκησης του φωτογραφικού επαγγέλματος
Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Ερωτήσεις & Συμπεράσματα

ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
Χαριλαου Τρικούπη 83 10681 Αθήνα
τηλ./φαξ 2103304687
www.foebus.gr

18/12/09

Το φιλμ δεν πεθανε ....

"Film is not dead; it just smells funny."

"I don't think, Film will be completely Dead, but it could possibly become one of the most Luxurious things in the years to come."
Toshihiro Oshima

About THIAPS
THIAPS, The International Analogue Photographic Society is a platform for photographers who love the tactile quality of film-based images, who enjoy the wet and warm smell of developers and fixative, with a strong belief that "Film is not dead; it just smells funny."
For those who create their photographs with 35mm, roll films, sheets and plates, with Polaroid or Liquid Light, with Large Format or any tool whatsoever, as long as chemical processing is involved.
We invite people to show their work here.
If you think that your work needs to be shown to the rest of the world, you are welcome to contact us.

http://thiaps.com/

12/12/09

Η φωτογραφια σαν αποδεικτικο στοιχειο ... συνεχεια 459η

Οι φωτογραφίες του Νίκου Γιακουμίδη, αποδεικνύουν καρέ-καρέ τη σύλληψη του 23χρονου και την τοποθέτηση, στη συνέχεια, μιας βόμβας μολότοφ από άνδρες της ομάδας Ζήτα σε ένα σακίδιο που δεν ανήκει στον ίδιο. Ο φωτορεπόρτερ του Associated Press αναλύει στο tvxs γτις αποκλειστικές εικόνες του.
αναλυτικά http://www.tvxs.gr/v28145
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΣΤΟΡΙΕΣ Καρέ-καρέ, σε υψηλή ανάλυση και αρκετή λεπτομέρεια οι φωτογραφίες του Νίκου Γιακουμίδη αποδεικνύουν τη σκευωρία της αστυνομίας κατά του 23χρονου.

7/12/09

Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις

Μια εξαιρετικη νομικη αναλυση που μαλλον δημοσιευεται για πρωτη φορα στο διαδικτιο
οσο αφορα την Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις παρουσία αστυνομίας
Ένα ερώτημα που τίθεται αρκετά συχνά τις περιόδους που συμβαίνουν διαδηλώσεις και συναθροίσεις παρουσία αστυνομικών δυνάμεων είναι το κατά πόσον επιτρέπεται στους παρευρισκόμενους η λήψη φωτογραφιών και κατά πόσον οι αστυνομικοί έχουν αρμοδιότητα να απαγορεύουν λήψη εικόνων ή και να προβαίνουν σε έρευνες ή κατάσχεση μηχανών λήψης εικόνας ή και ήχου.
- Λήψη φωτογραφιών δημόσιων χώρων
- Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις
(α) Διαδηλωτές
(β) Αστυνομικοί
δειτε το αναλυτικα στο E-Lawyer
http://elawyer.blogspot.com/2009/12/blog-post_8090.html
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ - ΚΡΙΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ - ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΑΡΧΩΝ - ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ

Τα θερμα μας ευχαριστηρια

Επαναλαμβανοντας την ιστορια διαμεσου φωτογραφιων και οχι μονο

Στη διαδήλωση για τη δολοφονία
του Αλέξη Γρηγορόπουλου
ένα χρόνο μετά
ένας αστυφύλακας τραβάει
ξανά περίστροφο!

δειτε αναλυτικα
http://aformi.wordpress.com



Η αρχικη ληψη της επαναληψης της φωτογραφιας ή η επαναληψη της αρχικης ληψης της φωτογραφιας...












Ο φωτογράφος του Ελεύθερου Τύπου
Κώστας Τσιρώνης που τράβηξε τις φωτογραφίες των αστυνομικών να σημαδεύουν διαδηλωτές και απολύθηκε από την εφημερίδα του.
Η φωτογραφία τραβήχτηκε περσι την ιδια μέρα Κυριακή στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας.

2/12/09

Δελτίο Τύπου - Διαμαρτυρία aπο Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος, Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου

Η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου και η Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος καταγγέλλουν την απαράδεκτη συμπεριφορά των υπεύθυνων του γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού και συγκεκριμένα της κ. Καπρινιώτη για παρεμπόδιση και κωλυσιεργία των φωτορεπόρτερ κατά την διάρκεια εκτέλεσης των καθηκόντων τους.
Αν και επανειλημμένα στο παρελθόν έχουν γίνει συστάσεις από τα μέλη μας προς την κ. Καπρινιώτη για παρεμπόδιση της εργασίας τους φαίνεται ότι δεν εισακούστηκαν, με αποκορύφωμα την εκ νέου παρεμπόδιση της συνταγματικά προστατευόμενης εκτέλεσης των καθηκόντων τους κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε ο Έλληνας Πρωθυπουργός με τον Πρωθυπουργό της Ισπανίας στο νέο μουσείο της Ακρόπολης, την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009.
Συγκεκριμένα, η κ. Καπρινιώτη και με την βοήθεια ανδρών ασφαλείας του Έλληνα Πρωθυπουργού απέκλεισαν και δεν επέτρεπαν στους φωτορεπόρτερ να λάβουν εικόνες από συγκεκριμένες θέσεις με το σκεπτικό ότι υπήρχαν λόγοι ασφαλείας και έπρεπε να μετακινηθούν. Το αποτέλεσμα ήταν όλοι οι φωτορεπόρτερ να αποχωρήσουν από την εκδήλωση και να μην σταλούν φωτογραφίες από την συνάντηση, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό. Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι αυτές οι τακτικές είναι απαράδεκτες και παραπέμπουν σε άλλες εποχές.
Ακόμη θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα μέλη και των δυο ενώσεων είναι διαπιστευμένοι και βραβευμένοι διεθνώς φωτορεπόρτερ και ανταποκριτές ξένου Τύπου και γνωρίζουν πολύ καλά πώς να καλύπτουν θέματα επικαιρότητας. Δεν χρειάζονται συμβουλές για τον τρόπο κάλυψης των θεμάτων και την λήψη φωτογραφιών.
Ευχαριστούμε.
ΔΣ Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, ΔΣ Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδος

30/11/09

Ανοιχτή επιστολή απο14 υπογράφοντες Οργανισμους που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων

ΘΕΜΑ: Πνευματική Δημιουργία στο Διαδίκτυο
Πρόκληση ή Απειλή ;
Το σύνολο των πνευματικών δημιουργών, των ερμηνευτών -εκτελεστών και παραγωγών πνευματικών έργων, συσπειρώνονται, ευθυγραμμίζονται και κινητοποιούνται για την προστασία των πνευματικών έργων στο διαδίκτυο μέσω των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών και Συγγενικών Δικαιωμάτων που τους εκπροσωπούν. Οι εκπρόσωποι των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών και Συγγενικών δικαιωμάτων, συναντήθηκαν τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 12.μμ στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50), αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης» , σε μία κοινή Συνέντευξη Τύπου με θέμα τη μη νόμιμη χρήση και εκμετάλλευση των πνευματικών έργων και των προϊόντων πολιτισμού στο διαδίκτυο. Για πρώτη φορά οι 14 υπογράφοντες Οργανισμοί, που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων της χώρας, δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων ξένων δικαιούχων στην Ελλάδα και τις παραγωγικές δυνάμεις προϊόντων πολιτισμού, σε μια κοινή προσπάθεια ενημέρωσης, σύγκλισης, έκφρασης θέσεων, κατέθεσαν τις προτάσεις τους προς το κοινό και την Πολιτεία, η οποία εκλήθη μέσω των οργάνων της να πάρει θέση για τη προστασία των πνευματικών/συγγενικών / ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο διαδίκτυο.
· Επίσης σε ένα πλαίσιο ευθυγραμμισμένης πολιτικής και κλίμα ομόψυχης από κοινού συνεργασίας κοινοποίησαν ανοιχτή επιστολή προς τον Τύπο την Πολιτεία το κοινό διατυπώνοντας τις προθέσεις τους για διεύρυνση των κινητοποιήσεων και των προσπαθειών για επίτευξη λύσης στο μεγάλο πρόβλημα που επηρεάζει τη βιωσιμότητα του ευρύτερου χώρου του Πολιτισμού και των προϊόντων του
· Έχουν ήδη δρομολογηθεί συναντήσεις με τις πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων Πολιτισμού, Μεταφορών και Δικαιοσύνης
Κοινά αιτήματα των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης
1. «Νόμιμο Internet» : να έχουν οι χρήστες του internet πρόσβαση στα πνευματικά έργα, χωρίς ναπαραβιάζουν τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα των δημιουργών καιπαραγωγών τους.
2. Να δημιουργήσει το Κράτος ένα αναβαθμισμένο, διευρυμένο και εκσυγχρονισμένο σε σχέση με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, προχωρώντας στην κατάλληλη νομοθετική ρύθμιση με τη συνεργασία των συναρμοδίων Υπουργείων και των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων.
3. Να εισαχθεί το μάθημα της Πνευματικής Ιδιοκτησίας σε όλες τις
βαθμίδες εκπαίδευσης για την ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των μαθητών, που ήδη από πολύ νεαρή ηλικία είναι χρήστες του internet.

28/11/09

Παραβιαση πνευματικης ιδιοκτησιας φωτογραφου ....

Υπόθεση φωτογραφου Χρηστου ΠΑΣΧΟΥΔΗ,
συνεχεια δεύτερη (η πως ορισμενοι γραφιστες χρησιμοποιουν φωτογραφιες απο τον σκληρο δισκο του υπολογιστη χωρις αδεια).
Η ΑΡΧΗ ΕΓΙΝΕ, η πρωτη δικαιωση ηρθε.
Ο φωτογράφος θα αποζημιώθει μερικώς χωρίς να περιμένει να τελεσιδικήσει (σε αναμονη του ΕΦΕΤΕΙΟΥ)
Η απόφαση του δικαστηριου
....................ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΔΙΚΑΖΕΙ αντιμωλία των διαδίκων. ΔΕΧΕΤΑΙ εν μέρει την αγωγή.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ το πνευματικό δικαίωμα του ενάγοντος επί των φωτογραφιών που περιγράφονται στο σκεπτικό της παρούσας. ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ το εναγόμενο να καταβάλει
στον ενάγοντα το συνολικό ποσό των πενήντα τεσσάρων χιλιάδων και ενενήντα (54.090) ευρώ, νομιμοτόκως από την επομένη της επίδοσης της αγωγής και μέχρι την εξόφληση. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ στο εναγόμενο τη χρησιμοποίηση, παρουσίαση και διάθεση
στο κοινό των επίδικων φωτογραφιών. ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ το εναγόμενο να αφαιρέσει από το διαδίκτυο κάθε φωτογραφία πνευματικής ιδιοκτησίας του ενάγοντος. ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ τη δημοσίευση, με δαπάνες του εναγομένου, στην εφημερίδα «ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ» και στην εφημερίδα «ΕΣΤΙΑ», καθώς και στην ιστοσελίδα του εναγομένου στο διαδίκτυο του διατακτικού της παρούσας. ΑΠΕΙΛΕΙ κατά του εναγομένου χρηματική ποινή χιλίων (1.000) ευρώ για κάθε παραβίαση της παρούσας, απόφαση αναφορικά με τη διάταξη για απαγόρευση χρησιμοποίησης - παρουσίασης και διάθεσης στο κοινό των επίδικων φωτογραφιών και της υποχρέωσης αφαίρεσης από το διαδίκτυο των εν λόγω φωτογραφιών.
ΚΗΡΥΣΣΕΙ την παρούσα προσωρινά εκτελεστή ως προς την καταβολή του ποσού των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ. ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ μέρος των δικαστικών εξόδων του ενάγοντος, τα οποία ορίζει στο ποσόν των δύο χιλιάδων εκατό (2.100) ευρώ, σε βάρος του εναγομένου. ΚΡΙΘΗΚΕ, αποφασίσθηκε στις 25 Ιουνίου 2009 και δημοσιεύθηκε στο ακροατήριο του σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση, στη Θεσσαλονίκη, στις 30 Σεπτεμβρίου 2009.
δειτε το πρωτο μερος της υποθεσης στο μπλοκ μας
http://fotografizontasmagazine.blogspot.com/2009/02/42.html

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009, ώρα 12.00 μμ,
στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50),
αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης»
ΘΕΜΑ: Πνευματική Δημιουργία στο Διαδίκτυο. Πρόκληση ή Απειλή ;
…280.000 ελληνικά και ξένα μουσικά έργα
5.000 ελληνικές και ξένες κινηματογραφικές ταινίες
970 προγράμματα λογισμικού (software)
750 ηλεκτρονικά παιχνίδια
1150 ηλεκτρονικά βιβλία (e books)…
Το περιεχόμενο αυτό διατίθεται δωρεάν από ένα μόνο δημοφιλές ελληνικό forum site μεγάλης επισκεψιμότητας και αποτελεί ενδεικτική εικόνα της εκτεταμένης μη νόμιμης χρήσης προστατευόμενων έργων στο διαδίκτυο.
Όλο αυτό το περιεχόμενο διακινείται χωρίς την άδεια των νομίμων δικαιούχων και χωρίς την καταβολή της νόμιμης αμοιβής προς αυτούς, δηλαδή του πνευματικού δικαιώματος, με αποτέλεσμα την ολοένα και επιδεινούμενη κοινωνικοοικονομική κατάσταση των ανθρώπων και των φορέων που παράγουν και εκφράζουν τον Πολιτισμό.
Έτσι λειτουργούν εκατοντάδες forum sites (downloading) και tracker sites (P2P file sharing), τα οποία εκμεταλλεύονται παράνομα τα πνευματικά έργα και τα προϊόντα πολιτισμού, ελληνικά και ξένα. Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κόσμος του Πολιτισμού, έχει φθάσει σε αδιέξοδο και δεν επιδέχεται άλλα περιθώρια αναμονής.
Για πρώτη φορά οι 14 υπογράφοντες ΟΣΔ Πνευματικών και Συγγενικών δικαιωμάτων που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων της χώρας, δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων ξένων δικαιούχων στην Ελλάδα και τις παραγωγικές δυνάμεις προϊόντων πολιτισμού, ενώνουν τις δυνάμεις, την τεχνογνωσία, τις θέσεις, την εμπειρία και την ανάγκη να αντιμετωπίσουν από κοινού την εποχή, τα δεδομένα της και τους κινδύνους που ήδη διαφαίνονται, με σκοπό την επίτευξη της ισορροπίας στις σχέσεις δικαιούχων πνευματικών/συγγενικών δικαιωμάτων και χρηστών του διαδικτύου, αλλά και την αναγνώριση και αποκατάσταση των δικαιωμάτων τους σε αυτό.
Στη Συνέντευξη Τύπου θα παραστούν και θα παρέμβουν με δηλώσεις γνωστοί πνευματικοί δημιουργοί και καλλιτέχνες από το σύνολο των Τεχνών του ευρύτερου χώρου του Πολιτισμού. Παρακαλούμε για την παρουσία σας για την κάλυψη και επικοινωνία των θέσεών μας και την μέσω αυτής έμπρακτη υποστήριξή σας στον Πολιτισμό και στα ανθρώπινα δικαιώματα των δημιουργών και εκφραστών του.
Οι υπογράφοντες Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης
ΑΕΠΙ – Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων Συνθετών - Στιχουργών – Εκδοτών Μουσικών Έργων
ΑΘΗΝΑ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δημιουργών Θεατρικών &
Οπτικοακουστικών Έργων – Σκηνοθετών
ΑΠΟΛΛΩΝ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Ελλήνων Μουσικών
ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Μουσικών Πνευματικών Δικαιωμάτων
GRAMMO –IFPI - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης & Προστασίας Δικαιωμάτων Παραγωγών Υλικών Φορέων Ήχου ή Ήχου & Εικόνας
ΔΙΟΝΥΣΟΣ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Ηθοποιών
ΕΠΟΕ - Οργανισμός Συλλογικής Προστασίας Εταιρειών Παραγωγής και Διανομής Οπτικοακουστικών Έργων
ΕΡΑΤΩ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Τραγουδιστών –Ερμηνευτών
ΘΕΣΠΙΣ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Θεατρικών Συγγραφέων / Μεταφραστών Θεατρικών Έργων
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ – Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Διευθυντών Φωτογραφίας / Σκηνογράφων/ Ενδυματολόγων / Ηχοληπτών / Μοντέρ
ΟΣΔΕΛ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (Συγγραφείς, Μεταφραστές, Δημοσιογράφοι, Εκδότες)
ΟΣΔΕΕΤΕ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων των Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών τους
PRO.MEDIA - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Παραγωγών Οπτικοακουστικών έργων
ΦΟΙΒΟΣ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας Πνευματικών Δικαιωμάτων Φωτογράφων
Πληροφορίες / Επικοινωνία:
Μαίρη Φασουλάκη
Δ/νση Επικοινωνίας και Πολιτισμού ΑΕΠΙ
Τηλ. 2111029291-3
Email: marfas@aepi.gr, pr@aepi.gr
Γιώργος Παπαθανασίου
Πρόεδρος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
τηλ. 210 33 04 687
foebusds@hol.gr

15/11/09

Ουγγρικη εξεγερση 1956 και φωτογραφια

σύνδεσμος
http://www.hungary1956.com/photos.htm










































βιβλια:














σύνδεσμοι
http://www.rev.hu/portal/page/portal/rev/aktualitasok
___THE PHOTO DOCUMENTARY DATABASE [FOTÓADATBÁZIS]___ The photo documentary database at the 1956 Institute contains so far descriptions of 6700 typical photographs of Hungarian history between the First World War and the reconstruction after the 1956 Institute. A start has also been made on exploring the photographic documents of the inter-war period. The descriptions, which are freely available on the Internet, include the subject of the picture, when and where it was taken, who took it, and who owns the rights to it (inventory number, where it is held). The pictures include portraits of the main public figures in the period, especially politicians and writers, but including scientists, scholars, artists and sports people. Especially interesting are the Interior Ministry and police pictures from the Historical Office, to do with the trials after the 1956 Revolution and those sentenced to death, for which they are often the only means of identification. Most of the pictures show events. Some record the main political events of the period. They include official propaganda pictures of agricultural collectivization or portraying Hungary as an iron and steel producer, and pictures of daily life after the war and in the 1950s. Others record events and sentencing during the show trials. The pictures of the 1956 Revolution trace all the events: the initial demonstrations in Budapest and the provinces, the fighting, the ruins of Budapest after the bombardment, and the victims of the volleys fired outside Parliament and in provincial centres. Most of them originally belonged to private persons, who passed them to public collections such as the Photograph Archive of the Hungarian National Museum. However, they also include some series taken by foreign correspondents, including Jean-Pierre Pedrazzini, who was killed during the revolution, or the world-famous photographer Erich Lessing. The database is constantly being expanded.For further information, contact Réka Sárközi at the 1956 Institute.

Οι φωτογραφοι που εχουν καταγραφει οι φωτογραφίες τους απο την φωτογραφικη βαση του ινστιτουτου ειναι: Károly Kiss, Jenő Virág , Berki , György Fábri
Mihály Szeifert , Gyula Tóth , Elemér Karvaly
Tibor Perlusz , János Lupsa , Tibor Perlusz
Dezső Széki , Gyula Imre , B. Takács

αλλοι φωτογραφοι: Erich Lessing

συνδεσμοι με ιστορικοπολιτικοκοινωνικη αναλυση

http://socialistworld.net/eng/2006/10/21hungary.html

http://labourhistory.net/news/i0310_1.php


28/10/09

Το Έπος του ‘40 Έκθεση φωτογραφιών του Λάζαρου Ακκερμανίδη

http://www.dimitriathess.gr/html/showdetails.asp?newsid=87

44α ΔΗΜΗΤΡΙΑ του Δήμου Θεσσαλονίκης
27 Οκτωβρίου
Κέντρο Ιστορίας / Σε συνεργασία με το Σωματείο «Παναγία Σουμελά»

Εικόνες γεμάτες ζωντάνια και αυθορμητισμό, που πηγάζουν ταυτόχρονα από τους μαχόμενους και τον φωτογράφο, εικόνες σπάνιες που λένε όσα δεν μπορούν τα λόγια και λέξεις να περιγράψουν για την αγωνία αλλά και τον ηρωισμό του υπέρ πατρίδος αγώνα των Ελλήνων στρατιωτών στα βουνά της Πίνδου, το 1940, τραβηγμένες από τον Λάζαρο Ακκερμανίδη, το αρχείο του οποίου βρέθηκε μετά από 46 χρόνια που θεωρείτο κατεστραμμένο. Στον ιστορικό φωτογραφίας Άλκη Ξανθάκη οφείλεται η επισήμανσή του και η αξιοποίηση του.
Το ατμόπλοιο "Χειμάρα" εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκης - Πειραιά. Στις 19 Ιανουαρίου 1947, κοντά στο νησάκι Καβαλλιανή στην Νότιο Εύβοια, το πλοίο βυθίστηκε. Ήταν ένα τραγικό δυστύχημα το ναυάγιο του "Χειμάρα" που άφησε πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Ανάμεσα στους 240 που πνίγηκαν σ' αυτό ήταν και ο φωτορεπόρτερ Λάζαρος Ακκερμανίδης. Είχε τότε κυκλοφορήσει η φήμη ότι μαζί με τον Ακκερμανίδη είχε χαθεί και το περίφημο φωτογραφικό του αρχείο από το Αλβανικό μέτωπο και την Αντίσταση. Η ανακάλυψη όμως του χαμένου υλικού του, ύστερα από 46 χρόνια, που αποτελείται από δύο χιλιάδες φωτογραφίες και αρνητικά του, από την περίοδο εκείνη, πιστεύω ότι αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα της ιστορίας της Ελληνικής φωτογραφίας, τα τελευταία χρόνια. Ο Λάζαρος Ακκερμανίδης γεννήθηκε το 1903 στα Σούρμενα του Πόντου. Αργότερα η οικογένεια του κατέφυγε στην νότια Ρωσία, στο Σότση, για να αποφύγει τους διωγμούς των Τούρκων. Εκεί τελείωσε το γυμνάσιο και διδάχθηκε την φωτογραφία. Αν και μεγαλωμένος μακριά από την Ελλάδα ο Ακκερμανίδης υπήρξε ένας φλογερός πατριώτης. Έτσι το 1932, αποφασίζει να έρθει στην Πατρίδα, όπου και
αρχίζει να εργάζεται σαν επαγγελματίας φωτογράφος. Λίγα είναι γνωστά για την σταδιοδρομία του τα πρώτα αυτά χρόνια. Άνθρωπος σεμνός, δεν ενδιαφερόταν για την δημοσιότητα και την προβολή του, και αυτό δυσχεραίνει την ιστορική έρευνα. Είναι γνωστό όμως ότι για ένα μεγάλο διάστημα εργαζόταν κοντά στους αδελφούς Μεγαλοκονόμου. Η κήρυξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου βρίσκει τον Ακκερμανίδη στην Κατερίνη, όπου ζούσε ο αδελφός του. Το Γενικό Επιτελείο Στρατού ζητούσε επαγγελματίες φωτορεπόρτερ για να φωτογραφήσουν στο μέτωπο. Μόλις το έμαθε έτρεξε να καταταγεί. Στο μέτωπο ο ενθουσιασμός και η ορμητικότητά του είναι παροιμιώδης. Αδιαφορεί για τον κίνδυνο και βρίσκεται μόνιμα στην πρώτη γραμμή. Αυτό αποτελεί και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των φωτογραφιών του, σε σχέση με άλλους πολεμικούς φωτορεπόρτερ. Το μεγαλύτερο μέρος των φωτογραφιών του από το μέτωπο, το διοχέτευσε στην εφημερίδα "ΝΙΚΗ", η οποία και εξέδωσε, το 1941, ένα ειδικό αναμνηστικό φωτογραφικό λεύκωμα του πολέμου του ‘40, με αποκλειστικές φωτογραφίες του. Ένα μοναδικό αντίτυπο διασώθηκε μαζί με το άλλο φωτογραφικό υλικό του. Λίγο μετά την απελευθέρωση, το 1945, του παραχωρήθηκε το Ζάππειο όπου έκανε μια μεγάλη ατομική έκθεση από το Αλβανικό έπος του ‘40. Τα τρία τελευταία χρόνια πριν από το θάνατό του, ο Ακκερμανίδης θα τα περάσει στη Μακεδονία ανάμεσα στην Κατερίνη και στη Θεσσαλονίκη1 στην τελευταία θα εργαστεί σαν φωτορεπόρτερ στην εφημερίδα το "ΦΩΣ".
Άλκης Ξ. Ξανθάκης, ΕSHP
Ιστορικός Φωτογραφίας

Για τον Λάζαρο Ακερμανίδη συνέχεια

[...] Η κατοχή και ειδικότερα ο εμφύλιος πόλεμος μέχρι σήμερα αποτελούν μια σχεδόν απαγορευμένη ζώνη από τους επίσημους ιστορικούς της φωτογραφίας. Τα στεγανά όμως πρέπει να σπάσουν και να καταγραφούν όλα τα στοιχεία των φωτογράφων. Χρησιμοποιώντας δε σαν κυρίαρχο κριτήριο, το ήθος, να αναλυθεί και αξιολογηθεί και το φωτογραφικό έργο αλλά και η κοινωνική προσφορά τους. Η περίπτωση του φωτογράφου Λαζάρου Ακερμανίδη είναι πολύ ιδιαίτερη στο χώρο της φωτογραφίας.
[...]Ομως το υλικο του με φωτογραφιες της ομαδας μεραρχιων του ΕΛΑΣ Μακεδονιας μένει στη λήθη.
Οπως επίσης και εκείνο της Απελευθέρωσης της πόλης από τους κατακτητές .
Ήρθε η ώρα από τα ντοκουμέντα της μελέτης "να αποκατασταθεί" το όνομα του φωτογράφου Λαζάρου Ακερμανίδη και να συμπεριληφθεί στους φωτογράφους της Εθνικής Αντίστασης.[...]
(από τον πρόλογο της α` εκδοσης 2006)
Κασιμάτης, Μανόλης
μελετητής της ιστορίας της φωτογραφίας

Φωτογραφικά ντοκουμέντα από την δράση του ΕΛΑΣ (Ομαδα Μεραρχιών Μακεδονίας).
Φωτογραφίες της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης (Οκτώβρης 1944)
απο το αρχείο του φωτογράφου Λαζαρου Ακερμανίδη
εκδοσεις Φωτογραφίζοντας.
http://eteriafotografizontas.blogspot.com
αναδημοσίευση απο το μπλοκ της πολιτιστικής εταιρείας ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ

26/10/09

Φωτογράφοι του Αλβανικού μετώπου










φωτογραφία:
Λάζαρος Ακερμανίδης


Οκτώβρης 1940.
Το Γενικό Επιτελείο Στρατού με ανακοινώσεις ζητούσε για εθελοντική κατάταξη, φωτογράφους και κινηματογραφιστές. Κατά την διάρκεια της θητείας τους(οσοι κατατάχθησαν) υπαγόνταν στη Γεωγραφική Yπηρεσία Στρατού(ΓΥΣ), και σε ορισμένους από αυτούς έδοσαν τον βαθμό του έφεδρου ανθυπολοχαγού. (Ολοι φορούσαν στολή εκστρατείας). Ολες οι φωτογραφίες προς δημοσίευση περνούσαν από λογοκρισία.
Ονομαστικος κατάλογος καταγεγραμμενων φωτογράφων (μέχρι τώρα):
Λάζαρος Ακερμανίδης
Αλεξίου
Δημήτρης Γιάγκογλου
Κυριάκος Κουρμπέτης
Λόγκος
Ιωάννης Νισυρίου
Τάσος Μελετόπουλος,
Δημήτρης Μελισίδης
Γιάννης Μπίρης
Δήμος Πατρίδης
Πέτρος Πουλίδης
Ευστράτιος Στελίγκος
Βασίλης Τσακιράκης
Δημήτρης Τριανταφύλλου
Σπύρος Τράνακας
Δημήτρης Φλώρος
Δημήτρης Φωτεινόπουλος
Σπύρος Χαλκίδης

Αδελφοί Μεγαλοκονόμου (Κωνσταντινος, Μανώλης και Χαράλαμπος)

αναδημοσιευση και συνεχεια στο
http://eteriafotografizontas.blogspot.com/2009/10/blog-post_25.html


21/10/09

2ος διαδικτιακός φωτογραφικός διαγωνισμός απο την Φωτογραφική Εταιρεία Κύπρου

2ος Διεθνής Διαδικτυακός Διαγωνισμός Ψηφιακής Φωτογραφίας.
Διάρκεια διαγωνισμού: 1 Noεμβρίου 2009 – 31 Ιανουαρίου 2010
κάτω από την αιγίδα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Φωτογραφικής Τέχνης
Θέματα: Περιβάλλον και Ελεύθερο
Χωρίς χρέωση συμμετοχής! Απευθείας ανέβασμα φωτογραφιών!
Κρίση από το Κοινό και Διεθνή Κριτική Επιτροπή!
(ξεχωριστά βραβεία συνολικής αξίας €5.000)
πληροφορίες : http://www.iodpc.com/
αναδημοσίευση
http://greekfotografi-fiap.blogspot.com/2009/10/2os.html

7/10/09

Η λειτουργια της φωτογραφιας σαν εργαλειο αφυπνισης ...και οχι μονο...

Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορητικής Φροντίδας
10 Οκτωβρίου 2009

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, συμμετέχοντας στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παρηγορητικής Φροντίδας (10 Οκτωβρίου), παρουσιάζει, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Παρηγορητικής και Συμπτωματικής Φροντίδας Καρκινοπαθών και μη Ασθενών – ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α., φωτογραφικό αφιέρωμα της φωτογράφου Χριστίνας Βάζου, με θέμα την Ανακουφιστική και Παρηγορητική Φροντίδα καρκινοπαθών και μη ασθενών. Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί από την Πέμπτη 8 έως την Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009, σε οθόνη στο Χώρο Νέων Μέσων του ΕΜΣΤ.
Στο φωτογραφικό αφιέρωμα παρουσιάζεται η εργασία της Χριστίνας Βάζου, που πραγματοποιήθηκε από τον Οκτώβριο έως τον Ιούνιο του 2008, σε συνεργασία με το Ιατρείο Θεραπείας Πόνου του Αρεταίειου Νοσοκομείου και την ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. Περιλαμβάνει ενενήντα φωτογραφίες στις οποίες παρουσιάζεται η πορεία οκτώ ανθρώπων που απευθύνθηκαν στο Ιατρείο Θεραπείας Πόνου του Αρεταίειου Νοσοκομείου. Οι φωτογραφίες συνοδεύονται από αποσπάσματα συνεντεύξεων των ασθενών. Στόχος του φωτογραφικού project της Χρ, Βάζου είναι η ανάδειξη του δικαιώματος πρόσβασης στην Ανακουφιστική και Παρηγορητική Φροντίδα, η παρουσίαση των θεραπευτικών αποτελεσμάτων της και η σκιαγράφηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς.
Επίσης, την Πέμπτη 8 Οκτωβρίου στις 18:00 η Πρόεδρος της ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. κα Αθηνά Βαδαλούκα, Αναπλ. Καθηγήτρια Αναισθησιολογίας, Θεραπείας Πόνου και Παρηγορητικής Φροντίδας Πανεπιστημίου Αθηνών, πλαισιωμένη από συνεργάτες της ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. θα μιλήσει για το φετινό σύνθημα της Παγκόσμιας Ημέρας Παρηγορητικής Φροντίδας, «Σπάσε τη σιωπή σου».

Η Χριστίνα Βάζου σπούδασε φωτογραφία τη Σχολή Φωτογραφίας, Βίντεο και Ήχου FOCUS (1991-94) και ψηφιακή φωτογραφία και επεξεργασία εικόνας στη Σχολή Qwerty Studios (2007). Στις ατομικές και ομαδικές εκθέσεις που έχει πραγματοποιήσει στην Ελλάδα και το εξωτερικό έχει παρουσιάσει τη δουλεία της με θέματα, όπως Εικόνες από τη Γεωργία, Έλληνες της Αιθιοπίας, Έλληνες της Διασποράς, Η πορεία της Ζωής, Εικόνες από το Ψυχιατρείο, κ.ά. Η έκθεσή της με τίτλο Εννέα μήνες - Αυτοσχεδιασμοί τιμήθηκε με έπαινο στο πλαίσιο της “Φωτοσυγκυρίας”, Θεσσαλονίκη 2000. Το 1997 εκδόθηκε το λεύκωμα Έλληνες της Διασποράς, από την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης - Θεσσαλονίκη 1997 και το 2004 το λεύκωμα Η πορεία και η Ζωή, από το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Τρίπολης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Η Ελληνική Εταιρεία Παρηγορητικής και Συμπτωματικής Φροντίδας Καρκινοπαθών και μη Ασθενών – ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 1997. Τα ιδρυτικά της μέλη ήταν 101, ενώ σήμερα αριθμεί περισσότερα από 350, στα οποία συμπεριλαμβάνονται γιατροί, απόφοιτοι Ιατρικών Σχολών, λειτουργοί υγείας, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές, ψυχολόγοι, καθώς και νομικά πρόσωπα ή οργανισμοί, ιατρικού κυρίως χαρακτήρα, που έχουν ή επιδιώκουν παρόμοιους στόχους. Κύριος σκοπός της ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών που πάσχουν από χρόνιο καλοήθη ή καρκινικό πόνο, AIDS, νευρολογικά νοσήματα (κατά πλάκας σκλήρυνση, εγκεφαλικά επεισόδια), καρδιακή και νεφρική ανεπάρκεια. Στόχος επίσης είναι η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των υπερηλίκων ασθενών, προάγοντας την παρηγορητική και συμπτωματική τους φροντίδα. Για την επίτευξη των στόχων της, η ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. συνεργάζεται με πολλές ελληνικές και διεθνείς επιστημονικές εταιρείες και διοργανώνει συνέδρια, ημερίδες, ενημερωτικές καμπάνιες κ.ά. Από το 2005 διοργανώνει στην Ελλάδα την Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορητικής Φροντίδας σε συνεργασία με τους αντίστοιχους διεθνείς φορείς. Ο εορτασμός περιλαμβάνει πάντα επιστημονικά συνέδρια και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, μουσικές ή εικαστικές, όπως την έκθεση φωτογραφίας της Χριστίνας Βάζου (2005), τη συναυλία του μουσικοσυνθέτη Νότη Μαυρουδή στο Ωδείο «Φίλιππος Νάκας» (2006), τη συναυλία της Σαββίνας Γιαννάτου στα Γιάννενα (2007), τη συναυλία της Λίας Βίσση στη Λευκωσία (2008)κ.ά.
Διεύθυνση: Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β’ 17 -19 & Ρηγίλλης, Αθήνα (είσοδος επί της οδού Ρηγίλλης)
Ώρες λειτουργίας
Τρίτη έως Κυριακή: 11.00 – 19.00 Πέμπτη: 11.00 – 22.00
Επικοινωνία
Τηλέφωνα: 210 92.42.111 – 3, Fax: 210 92.45.200
protocol@emst.gr, pressoffice@emst.gr
www.emst.gr
http://fixit-emst.blogspot.com/

1/10/09

Φωτο-γραφι-ζοντας δεν ειμαι τρομοκρατης. Η φωτογραφιση δεν ειναι εγκλημα.

Ιncreasing concerns about terrorism, paedophilia, health and safety, personal privacy and plain old paranoia about pretty much anything Her Majesty’s subjects get up to has resulted in a deep mistrust of photographers.
Police routinely invoke anti-terror legislation to prevent photographers from carrying out their work, and photojournalists are constantly filmed at public gatherings and their details kept on an ever-growing database. Tourists, particularly foreign tourists, are also targeted by police, as was the case with an Austrian father and son recently who made the mistake of photographing a building of an extremely sensitive nature—Walthamstow bus station.
Put simply, Britain has become a no-photo zone, and so if you fail to comply, you may find yourself liable to attack, arrest or harassment. Recognising that Britain is not the only country where such a draconian anti-photographer culture is developing, the British Journal of Photography is beginning an international visual campaign to raise awareness.
http://www.bjp-online.com/

Over the next year we hope to gather thousands of self-portraits of
photographers-professional and amateur from around the world,
each holding up a white card with the words, Not a crime or I am not a terrorist .

BJP's investigates the use of Section 44 across the UK. After filling 46 Freedom of Information Act requests, the results are in, and the pictures is bleak. Virtually everywhere, photographers could be stopped under the powers granted by the Terrorism Act. Find out if you can be targeted in your county here

To read our full report click here
http://www.bjp-online.com/public/showPage.html?page=868495

ενωθητε με το γκρουπ στο flickr και ανεβαστε και την δικη σας φωτογραφια
http://www.flickr.com/groups/iamnotaterrorist/

29/9/09

15 Σεπτεμβρίου 1944 Καψάλι-Κύθηρα

Η ιστορική απόβαση των συμμαχικών δυνάμεων μαζί με μονάδα του Ιερού Λόχου στην Ελλάδα.Τα Κύθηρα πρώτα απ'όλη την Ελλάδα απελευθερώνονται ακριβώς πριν 60 χρόνια



















απο το φωτογραφικο αρχειο Σοφιου

Μανώλης Σοφίος φωτογράφος
15 Σεπτεμβρίου 1944 Καψάλι-Κύθηρα

... Ξεκίνησα από τον Ποταμό όπου έχω το φωτογραφείο μου καβάλα σ' ένα γαϊδουράκι με την ξύλινη μεγάλου φορμά μηχανή μου (ρώσικης κατασκευής). Μετά από περίπου 4 ώρες έφτασα στο Καψάλι. Μέσω του διερμηνέα ζήτησα από τον επικεφαλή σκωτσέζο συνταγματάρχη άδεια για φωτογράφιση. Αρχικά οι άγγλοι αρνήθηκαν αλλά ύστερα από αρκετή προσπάθεια τα κατάφερα. Διάλεξα που θα στήσω την μηχανή για να έχω καλό αποτέλεσμα και φορτώνοντας το σασί τράβηξα συνολικά δυο φωτογραφίες. Η μία δεν μου πέτυχε αλλά η άλλη ήταν ΜΟΝΑΔΙΚΗ...

ΥΓ. Δεκάδες παραμένουν οι ξεχασμένοι φωτογράφοι σε όλη την Ελλάδα όπως η φωτογραφική οικογένεια ΣΟΦΙΟΥ στα ΚΥΘΗΡΑ.
Μανόλης Κασιμάτης - πολιτιστικη εταιρεια Φωτογραφίζοντας

13/9/09

Willy Ronis (1910-2009)

Πέθανε ο φωτογράφος Willy Ronis (1910-2009),
το πιο γνωστό του έργο του οποίου δείχνει την ζωή στο μεταπολεμικό Παρίσι και την Προβηγκία.
Ο Willy Ronis, τελευταίος μεγάλος φωτογράφος της μεταπολεμικής γενιάς άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 99 ετών. Ο W.Ronis γεννήθηκε στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν ένα εβραϊος πρόσφυγας από την Οδησσό που άνοιξε ένα στούντιο φωτογραφίας στη Μονμάρτρη, και η μητέρα του ήταν πρόσφυγας από τη Λιθουανία που έδινε μαθήματα πιάνου. Ο W. Ronis, μαζί με τους κορυφαίους του 20ου αιώνα Ρομπέρ Ντουανό και Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν ήταν μεταξύ της γενιάς των μεγάλων μεταπολεμικών φωτογράφων. Με τον Cartier-Bresson, Ronis ανήκε στην Association des Écrivains et Artistes Révolutionnaires, και παρέμεινε ένας άνθρωπος της αριστεράς. Έργα του υπαρχουν στο Μουσείο της Σύγχρονης Τέχνης (MoMa) ήδη από το 1953.

Παρέμεινε πιστος στις αρχές του ως φωτογράφος ειδήσεων, και παραίτηθηκε από την Rapho το 1955 γιατι είχε εναντιωθει στην σύνταξη της εφημερίδας New York Times για την εχθρική λεζάντα που έβαλαν για μια φωτογραφία του (εκεινη της απεργίας) .
Επανήλθε συνεργαζόμενος με τηνRapho μετα 25 χρονια το 1980). Ο W. Ronis διδάσκε στη δεκαετία του 1950, στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αβινιόν, στην Aix-en-Provence και στο Saint Charles, Μασσαλία. Η ιδιοφυΐα του, αποτυπώθηκε σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες από το αγαπημένο του Παρίσι. Απεικόνισε κοινωνικά κινήματα αλλά και την καθημερινή, απλή ζωή, τη ζωή της εργασίας, της σχόλης και τον έρωτα. Προσέγγιζε τον άνθρωπο σε δράση ή σε οικείες στιγμές και πάντα με σεβασμό και αγάπη. Ανέδειξε τη Γαλλία και το Παρίσι της τέχνης, των καφέ, του θορύβου και της συνοικίας, των παλιών επαγγελμάτων. Η τελευταία του φωτογραφία 91 ετών, ήταν αυτή ενός γυμνού.


Γυμνό: Willy Ronis, 1949.

Η μαχητική κομμουνιστρια ζωγράφος και συντροφος του Marie-Anne Lansiaux (1910-91) ,
ήταν το αντικείμενο της γνωστής φωτογραφία του,
Nu Provençal (Provençal).

Η φωτογραφία εχει μεγάλη επιτυχία και ο Ronis θα σχολιάσει, "Η μοίρα αυτής της εικόνας, που δημοσιεύθηκε συνεχώς σε όλο τον κόσμο, εξακολουθεί να με εκπλήσσει."





πηγες: http://en.wikipedia.org/wiki/Willy_Ronis
http://www.foreignpress-gr.com/search/label/Willy%20Ronis
http://www.answers.com/library/Photography+Encyclopedia-cid-5641541
http://www.answers.com/library/Art+Encyclopedia-cid-5641541

11/9/09

κλικ στην ανθρωπιστικη δραση











δειτε το σαιτ της εκθεσης
"Οι γιατροι χωρις συνορα μεσα απο το φακο του Γιάννη Κολεσίδη"
http://www.msf.gr/sites/kolesidis/index.htm
και εκτος των αλλων εκδηλωσεων υπαρχει και την
ΔΕΥΤΕΡΑ 14/9 και ωρα 19:00
Πάνελ φωτορεπόρτερ
Συζήτηση «Δεοντολογία και Φωτογραφία»

Γιατροί Χωρίς Σύνορα - Ελληνικό Τμήμα,

Ξενίας 15, 115 27 Αθήνα,
Τηλ.: +30 210 5200500,
Fax.: +30 210 5200503

www.msf.gr

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ:
Μαρία Πασχούλα 6936 699142

8/9/09

Το φωτοβραβειο με τα πολλα ερωτηματικα ....συνεχιζει τον δρομο προς την δοξα
























Μα τι γινεται?
Μα τελικα ολα ειναι σωστα?

Μα τι κανουν οι μεγαλοι κριτες και μεγαλοι φωτογραφοι?
Μα τι κανουν τα μεγαλα περιοδικα?
Μα υπαρχουν ................οι κωδικες δεοντολογιας επαγγελματιων φωτογραφων?

διαβαστε: την τριτη αναφορα
http://fotografizontasmagazine.blogspot.com/2009/08/blog-post_2610.html
Ενας χρονος μετα ...και τα ερωτηματικα παραμενουν
την δευτερη αναφορα
http://fotografizontasmagazine.blogspot.com/2009/02/blog-post_21.html
ΒΡΑΒΕΙΑ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ : ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ
διαβαστε την πρωτη αναφορα
http://fotografizontasmagazine.blogspot.com/2009/02/20-2008-h-1-httpwww.html
Un Mito o una realta? dov e` la verita?

4/9/09

Οι ECOPHOTOworkshop παρουσιαζονται...και εξορμουν

αναδημοσιευση απο το http://ecophotoworkshop.blogspot.com/

H ECOPHOTOworkshop είναι μια νέα ομάδα, αποτελούμενη από έμπειρους επαγγελματίες φωτογράφους και δημοσιογράφους που αποφάσισαν να συνταξιδέψουν με άλλους, φίλους της φωτογραφίας και του ταξιδιού.
Φωτογραφίες και κείμενά μας δημοσιεύονται στα ελληνικά έντυπα αντίστοιχων αντικειμένων (ταξιδιωτικά, περιβαλλοντικά, πολιτιστικά). Δημιουργοί της ομάδας είναι οι: Ντίνα Μπατζιά δημοσιογράφος, Βασίλης Παίσιος φωτογράφος και Σπύρος Τσακίρης φωτογράφος. Τον πρώτο κύκλο των φωτογραφικών workshops 2009 –2010 επιμελείται (διδάσκει) ο Σπύρος Τσακίρης.
TΑ WORKSHOPS
Σεμινάρια, workshops και φωτογραφικές εξορμήσεις, για μικρό ή μεγαλύτερο αριθμό ατόμων, ανακοινώνονται εγκαίρως προκειμένου για τη σωστή διοργάνωση του κάθε workshop.Που απευθύνεται το κάθε σεμινάριο – workshop: σε φίλους της φωτογραφίας (ερασιτέχνες ή επαγγελματίες), σε εργαζόμενους στα ΜΜΕ, στις εκδόσεις, στη διαφήμιση και τον τουρισμό, σε συλλόγους, λέσχες, εταιρείες και ομάδες πολιτιστικές, περιβαλλοντικές, αθλητικές , γενικότερα συνάξεις ανθρώπων που αγαπούν τη φύση, το ταξίδι και παράλληλα τη φωτογραφία.
Το σύνηθες πρόγραμμα βασίζεται στην φωτογράφηση κατά τη διάρκεια της ημέρας, με παράλληλη γνωριμία με το τόπο και τους ανθρώπους, και editing στις λήψεις το βράδυ. Συστήνεται η χρήση digital μηχανών για λόγους ευελιξίας των ίδιων των συμμετεχόντων και της ευκολίας του editing στον υπολογιστή. Ωστόσο, είναι θέμα του κάθε συμμετέχοντα τι εξοπλισμό θα φέρει μαζί του (τρίποδα, laptop κλπ).
Οι συζητήσεις το βράδυ γίνονται υπό μορφή σεμιναρίου, αφού ο υπεύθυνος του workshop δει όλο το υλικό της ημέρας και επιλέξει τις καλύτερες φωτογραφίες. Η τεχνική και αισθητική άποψη, καθώς και η θεωρητική προσέγγιση της κάθε φωτογραφίας, δημιουργεί την αφορμή για μία μεγάλη συζήτηση περί της φωτογραφικής τέχνης, αλλά στόχος είναι να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν ή να ανακαλύψουν τον προσωπικό τους τρόπο έκφρασης στην φωτογραφία. Στο τελευταίο μάλιστα, συντελεί και η παρουσίαση portfolios των συμμετεχόντων, που σημαίνει πως καλό είναι να το έχουν φροντίσει νωρίτερα και να έχουν υλικό μαζί τους.
Επίσης, θα έχουν τη δυνατότητα οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν από εξειδικευμένους σε ταξιδιωτικά – περιβαλλοντικά- πολιτιστικά ρεπορτάζ δημοσιογράφους τον βασικό τρόπο γραφής παρόμοιων θεμάτων και κειμένων, τα οποία μπορούν να συνοδεύσουν τις φωτογραφίες τους, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο θέμα.
Πληροφορίες στο email ecophotoworkshop@hotmail.com

11/8/09

35 χρόνια μετά...

Ελληνοκύπριοι αιχμάλωτοι :
Επιβεβαιώθηκε το έγκλημα 35 χρόνια μετά

Τριανταπέντε χρόνια μετά την τουρκική εισβολή, ταυτοποιήθηκαν με τη μέθοδο DNA τα λείψανα πέντε Ελληνοκυπρίων αιχμαλώτων. Πρόκειται για τους Κορέλη Αντωνάκη του Μιχαήλ, Νικολάου Πανίκο του Χρυσοστόμου, Σκορδή Χριστόφορο του Γεωργίου, Παπαγιάννη Ιωάννης του Χαραλάμπους και Χατζηκυριάκο Ιωάννης του Χαραλάμπους, οι οποίοι υπηρετούσαν στο 398 Τάγμα Πεζικού.

Την στιγμή της αιχμαλωσίας των 5 Ελληνοκυπρίων στρατιωτών κατέγραψε ο φωτογραφικός φακός του Τούρκου δημοσιογράφου Ερκίν Κονούσκεβερ, ο οποίος κατάφερε να διασώσει το φωτογραφικό υλικό παρά την σύλληψη του από τις τουρκικές δυνάμεις κατοχής.

H συγκλονιστική φωτογραφία-ντοκουμέντο που δείχνει γονατιστούς τους Ελληνοκύπριους στρατιώτες με τα χέρια πίσω από το κεφάλι, περικυκλωμένους από Τούρκους στρατιώτες, δημοσιεύθηκε τελικά στην τουρκική εφημερίδα «Μιλιέτ» και έγινε σύμβολο των επιτροπών αγνοούμενων της τουρκικής εισβολής.

αναδημοσιευση απο http://www.foreignpress-gr.com

7/8/09

Ενας χρονος μετα... ΠΟΛΕΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ-ΡΩΣΙΑΣ


Yulia Klimchuk,
η μητέρα του φωτορεπορτερ Αλέξανδρου Klimchuk κλαίει
κατά τη διάρκεια της κηδείας του στην Τιφλίδα, Γεωργία.
Οι Γεωργιανοί φωτορεπόρτερ, Αλέξανδρος Klimchuk
και Γρηγορης Chikhladze

σκοτώθηκαν ενώ καλύπταν την πρόσφατη σύγκρουση
στην περιοχής της Νότιας Οσετίας.

αναδημοσίευση Δευτέ -->ρα, 18 Αυγούστου, 2008
-->φωτογραφια GEORGE ABDALADZE

Yulia Klimchuk,
mother of photojournalists Alexander Klimchuk cries during his funeral
in Tbilisi, Georgia. Photojournalists, Georgian citizens, Alexander Klimchuk
and Grigory Chikhladze
were killed while covering the recent conflict in the breakaway region
of South Ossetia.
Monday, Aug. 18, 2008.
-->From AP Photo by GEORGE ABDALADZE

Ενας χρονος μετα ...και τα ερωτηματικα παραμενουν





































λιγα λογια .....

Μετα απο ερευνα μεσω διαδικτυου και αφου συγκεντρωσαμε αρκετες φωτογραφιες που περιγραφουν(διαδοχικα) την συγκεκριμενη σκηνη επισημανουμε:
Οι φωτογραφιες ηταν απο δουλεια δυο φωτογραφων που ειχαν βρεθει ταυτοχρονα στην ιδια περιοχη κατα την διαρκεια πολεμικης εμπλοκης μεταξυ Ρωσιας και Γεωργιας το καλοκαιρι του 2008 . Τοτε για καποιες φωτογραφιες ειχαν υπαρξει αμφισβητησεις.
Οι δυο φωτογραφοι συμμετειχαν στο φετινο διαγωνισμο World Press Photo με καποιες απο τις πιο πανω φωτογραφιες. Οι διακρισεις τους ηταν 3α βραβεια στις κατηγοριες spot news, stories news. Γνωριζοντας τι ειχε συμβει αμεσως στειλαμε τις παρατηρησεις μας οπου μπορουσαμε (ελλαδα και εξωτερικο) με την παρακληση αν μπορουν να το ψαξουν καλυτερα.
Η σιωπη υπηρξε σχεδον εκκωφαντικη.
Μονο το περιοδικο PHOTObusiness, το διαδικτιακο καναλι tvxs,
και το σαιτ του φωτογραφικου περιοδικου ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ανεφεραν το γεγονος. Μαλιστα στελεχος ενος αλλου φωτογραφικου περιοδικου οταν εκφρασαμε την απορια γιατι δεν το επεσημανε, μας απαντησε ως εξης : Ρωτησαμε το Πρακτορειο του Φωτογραφου απο οπου δημοσιευτηκαν οι φωτογραφιες και μας ειπαν οτι ολα ειναι ενταξει....
Μεσα απο την σιωπη των νεκροταφειων των αδικοσκοτωμενων ενος ακομα πολεμου οπου οι φωτογραφοι ρισκαρουν με την ζωη τους και ορισμενοι και με την εντιμοτητα,
ρωταμε τους ιθυνοντες:
Υπαρχουν κωδικες δεοντολογιας των επαγγελματιων φωτογραφων;

Πληροφορίες

Αθηνα, Greece
http://www.manolokasimatis.gr