περι φωτογραφιας... περι φωτογραφων.... περι φωτογραφικης αληθειας.... περι φωτογραφικης προπαγανδας..... περι φωτογραφικης λεζαντας...περι κωδικα δεοντολογιας φωτογραφου...περι ηθους φωτογραφου;... περι φωτογραφικης διδασκαλιας...περι φωτογραφικης ιστοριας... περι των απανταχου λησμονημενων φωτογραφων... περι μμε...και οχι μονο
26/9/08
Φωτογραφικά ντοκουμέντα από την δράση του ΕΛΑΣ
(Ομαδα Μεραρχιών Μακεδονίας).
Φωτογραφίες της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης
(Οκτώβρης 1944))
Κασιμάτης, Μανόλης Φωτογραφίζοντας. Αστική Μη Κερδοσκοπική Πολιτιστική Εταιρεία
β` εκδοση συμπληρωμένη (2008) 88 σελ.
Τιμή €12,00
isbn 978-960-89684-3-1
[...] Η κατοχή και ειδικότερα ο εμφύλιος πόλεμος μέχρι σήμερα αποτελούν μια σχεδόν απαγορευμένη ζώνη από τους επίσημους ιστορικούς της φωτογραφίας. Τα στεγανά όμως πρέπει να σπάσουν και να καταγραφούν όλα τα στοιχεία των φωτογράφων. Χρησιμοποιώντας δε σαν κυρίαρχο κριτήριο, το ήθος, να αναλυθεί και αξιολογηθεί και το φωτογραφικό έργο αλλά και η κοινωνική προσφορά τους.
Η περίπτωση του φωτογράφου Λαζάρου Ακερμανίδη είναι πολύ ιδιαίτερη στο χώρο της φωτογραφίας. Όχι μόνο γιατί το φωτογραφικό του αρχείο, ελέχθηκε ότι εχάθηκε και κατόπιν ευρέθηκε, αλλά γιατί η οικειοποίησή του από άλλο φωτογράφο μπέρδεψε τους ιστορικούς και προξένησε αλυσιδωτά λάθη στην καταγραφή των στοιχείων, πράγμα ιστορικά ανεπίτρεπτο. [...]
Το χαμένο φωτογραφικό αρχείο, και κατά γενική ομολογία αξιολογότατο, βγήκε στο φως χάριν της επιμονής του ανιψιού του φωτογράφου κ. Ιωάννη Ακερμανίδη που το είχε διασώσει. Ο οποίος προσπαθούσε επί χρόνια να αποδείξει την πατρότητα των φωτογραφιών που παρουσιαζόντουσαν σε εκθέσεις άλλων φωτογράφων. Περιπέτειες που φαντάζουν τραγελαφικές με τα σημερινά αδιάψευστα στοιχεία.[...]
Οι προσπάθειες του καρποφόρησαν το 1993 και ένα μικρό μέρος, 300 φωτογραφίες (από τα 2000 περίπου αρνητικά) τυπώθηκαν με την υποστήριξη των Ποντιακών συλλόγων Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια με την υποστήριξη και φιλοξενία από το δήμο Αθηναίων εκτέθηκαν στο πνευματικό κέντρο του δήμου.
Ομως το υλικο του με φωτογραφιες της ομαδας μεραρχιων του ΕΛΑΣ Μακεδονιας μένει στη λήθη. Ήρθε η ώρα από τα ντοκουμέντα της μελέτης "να αποκατασταθεί" το όνομα του φωτογράφου Λαζάρου Ακερμανίδη και να συμπεριληφθεί στους φωτογράφους της Εθνικής Αντίστασης.[...]
(από τον πρόλογο της α` εκδοσης 2006)
EΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Σπύρος Μελετζής
Η Αντίσταση στα Βουνά, 1942-1944
Επιμέλεια: Νίνα Κασσιανού, Nicolás Sanchez Durá
Χώρος: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, (Μέγαρο Εϋνάρδου, Αγ. Κωνσταντίνου 20 & Μενάνδρου, τηλ. 210 5223101 )
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Κυριακή 10:00-14:00, Τρίτη & Πέμπτη 18:00-20:00
Διάρκεια: 26/09-19/10
Διοργάνωση: Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης / Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης / Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας
Παραγωγή: Museu Valencià de la illustració I de la Modernitat (MuVIM)
Courtesy: Αρχείο Σπύρου Μελετζή / Φωτογραφικό Αρχείο Μουσείο Μπενάκη
Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Athens Photo Festival 2008
Η έκθεση περιλαμβάνει φωτογραφίες του Σπύρου Μελετζή που τράβηξε στο διάστημα 1942-1944. Το 44, ως επίσημος φωτογράφος του ΕΑΜ, ο Σπύρος Μελετζής οργάνωσε το τρίτο του ταξίδι στα βουνά της Ευρυτανίας και της Θεσσαλίας. Η ηρωική μορφή των ανταρτών ο τύπος του ήρωα πολεμιστή, ως έμβλημα μεγαλείου και δύναμης αποδόθηκε ιδανικά από το Μελετζή, ο οποίος σε αρκετές λήψεις εμπλούτισε αυτή την ιδέα με στοιχεία ρητορικής έξαρσης.
Η έκθεση παρουσιάστηκε τον Ιανουάριου του 2007 στο Μουσείο MuVIM στη Βαλένθια της Ισπανίας.
Ημερίδα
Με αφορμή την έκθεση του Σπύρου Μελετζή «Η αντίσταση στα βουνά 1942-1944», διοργανώνεται από το Κέντρο Έρευνας Νεοελληνικής Ιστορίας του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου ημερίδα με θέμα: «Η Φωτογραφία στον Ισπανικό Εμφύλιο και την Ευρωπαϊκή Αντίσταση 1936-1945», στην οποία συμμετέχουν καθηγητές πανεπιστήμιου και ερευνητές από Αγγλία, Γιουγκοσλαβία, Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία. Στην ημερίδα θα εξεταστούν και θα αναπτυχθούν οι τρόποι χρήσης, ερμηνείας και ανάγνωσης της φωτογραφίας την περίοδο της Αντίστασης στην Γιουγκοσλαβία, την Ελλάδα, την Ιταλία και κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου στην Ισπανία.
Χώρος: Αίθουσα Καράγιωργα ΙΙ (Πάντειο)
Ημερομηνία: 18/10, 10:00 17:00
Διοργανωτές: Προκόπης Παπαστράτης, Νίνα Κασσιανού
Συμμετέχοντες ομιλητές:
Francisco Marco Viciano, καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Castellón (Ισπανία), φωτογράφος
Adolfo Mignemi, καθηγητής ιστορίας στην Ακαδημία Albertina delle Belle Arti στο Τορίνο (Ιταλία)
Dr. Markovic Pedrag, ιστορικός, ερευνητής στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Ιστορίας του Βελιγραδίου (Σερβία)
Nicolas Sanchez-Dura, καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Valencia (Ισπανία)
Dr. Heather Williams (Μ. Βρετανία), ιστορικός
Dr. Νίνα Κασσιανού, ιστορικός φωτογραφίας, επιμελήτρια
Προκόπης Παπαστράτης, καθηγητής ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο της Αθήνας
Για περισσότερες πληροφορίες:
Athens Photo Festival
Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας
Τσάμη Καρατάσου 15, 117 42 Αθήνα
T 210 9210545 | F 210 9210546
Ε desk@hcp.gr | S www.hcp.gr
25/9/08
Ανέκδοτες φωτογραφίες φρίκης από το βομβαρδισμό της Χιροσίμα;οχι. Οι Φωτογραφίες της «Χιροσίμα» ήταν από σεισμό
Δεν υποστηρίζουμε την εκτός ορίων χρήση των μέσων. Δε στηρίζουμε τη σαρκοβόρο και εκ του ασφαλούς κριτική και όσους ανώνυμα συκοφαντούν. Είμαστε υπέρ των διασταυρωμένων ειδήσεων, υπέρ της πάσης φύσεως εμπεριστατωμένης και κόσμιας κριτικής και υπέρ της ανταλλαγής πολιτισμένων απόψεων. Γιατί γίναμε "μπλόγκερς"; Για να μάθουμε περισσότερα για τα... "σημεία των καιρών", να εκσυγχρονιστούμε και να επεκτείνουμε τους διαύλους επικοινωνίας μας. http://studioa-blog.blogspot.com
Ανέκδοτες φωτογραφίες φρίκης από το βομβαρδισμό της Χιροσίμα
Στη δημοσιότητα δόθηκαν δέκα ανέκδοτες - μέχρι σήμερα - φωτογραφίες οι οποίες απεικονίζουν τον εφιάλτη από την πρώτη ατομική βόμβα που έριξε στη Χιροσίμα το βομβαρδιστικό "Β-29 Enola Gay", το πρωί της 6ης Αυγούστου 1945.
Ο φωτογράφος που απαθανάτισε τη φρίκη παραμένει άγνωστος.
Πρόκειται για τις πρώτες φωτογραφίες που τραβήχτηκαν αμέσως μετά την έκρηξη της βόμβας και απεικονίζουν το μέγεθος της φρίκης, που μόνο με εικόνες γενοκτονίας μπορεί να συγκριθεί: οι νεκροί παύουν να είναι αριθμοί και στατιστικά δεδομένα και «ζωντανεύουν» μέσα από το φακό του αγνώστου φωτογράφου.
Εκτιμάται ότι αφού απαθανάτισε το θάνατο εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, ο φωτογράφος πέθανε λίγο αργότερα από τη ραδιενέργεια.
Η φωτογραφική μηχανή που είχε συλλάβει το μέγεθος της τραγωδίας βρέθηκε τυχαία από έναν Αμερικανό στρατιώτη, τον Ρόμπερτ Καπ, καθώς αυτός περιδιάβαινε ανάμεσα στα πτώματα. Ο στρατιώτης εμφάνισε τις φωτογραφίες και τις κράτησε για τον εαυτό του.
Το 1998, οι φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Καπ δόθηκαν στο Αρχείο του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Χέρμπερτ Χούβερ στο πανεπιστήμιο Στάνφορντ με τον όρο να μην δημοσιοποιηθούν πριν περάσουν δέκα χρόνια.
Οι φωτογραφίες αυτές, λοιπόν, ανασύρθηκαν την Τετάρτη 7 Μαΐου, από το Αρχείο από τον καθηγητή Σον Μαλόι - ερευνητή στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια και δόθηκαν στη δημοσιότητα. Ο καθηγητής συνεχίζει την έρευνά του, αναζητώντας πληροφορίες για τον άγνωστο φωτογράφο.
Ο καθένας αναγνωρίζει στις φωτογραφίες αυτές τα θύματα του Μαουτχάουζεν, τα πτώματα των Εβραίων στο γκέτο της Βαρσοβίας που εξεγέρθηκαν, των παιδιών στην Χαλάμπια, την πόλη όπου ο Σαντάμ Χουσεΐν χρησιμοποίησε όπλα χημικού πολέμου, καθώς και άλλων θυμάτων παρόμοιων τραγωδιών.
17 May 2008
Φωτογραφίες της «Χιροσίμα» ήταν από σεισμό
(International Herald Tribune, Καθημερινή, 16/5/2008)
Όταν ο ιστορικός Σον Μαλόι ανακάλυψε μια σειρά από ανατριχιαστικές φωτογραφίες θυμάτων της Χιροσίμα, μετά τον βομβαρδισμό της πόλης με πυρηνικά το 1945, έμεινε κατάπληκτος. Προσπάθησε στη συνέχεια να μάθει πώς έφτασε το επίμαχο φιλμ στα αρχεία του Ιδρύματος Χούβερ του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ.Οι πληροφορίες ανέφεραν, μάλιστα, ότι είχε βρεθεί σε μια σπηλιά της Ιαπωνίας. Το νέο μυστήριο όμως είναι πώς εξαπατήθηκαν τόσοι ακαδημαϊκοί και πίστεψαν ότι οι επίμαχες φωτογραφίες, οι οποίες απεικονίζουν σκηνές με διαμελισμένα πτώματα έπειτα από ένα καταστροφικό σεισμό που έπληξε τα περίχωρα του Τόκιο το 1923, είχαν οποιαδήποτε σχέση με τη Χιροσίμα και την πυρηνική βόμβα.
Την περασμένη Τρίτη, η γαλλική εφημερίδα Le Monde αναγκάστηκε να δημοσιεύσει ένα μακροσκελές απολογητικό άρθρο για το ίδιο θέμα. Είχε πέσει και αυτή στην παγίδα να κάνει ειδικό αφιέρωμα για τις φωτογραφίες σε σαββατιάτικη έκδοσή της, υπό τον βαρύγδουπο τίτλο «Χιροσίμα: Σκηνές που ο κόσμος δεν είδε ποτέ». Δημοσίευσε δύο εκ των φωτογραφιών στις οποίες φαίνεται μια πυραμίδα από πτώματα. Οι ίδιες φωτογραφίες είχαν δημοσιευθεί τόσο στην Αμερική όσο και στην Ιταλία.
21/9/08
περι φωτογραφικης διδασκαλιας και οχι μονο...
αναδημοσιευση απο http://www.akatsikoudis.blogspot.com/ Mon, 15 Sep 2008
Subject: [skepseis & photos] .
Ενημερώνω τους φίλους και γνωστούς ότι σταματάει η συνεργασία μου με το ash in art.
Ψάχνω για άλλο χώρο να συνεχίσω τα μαθήματα φωτογραφίας...
Καλό χειμώνα!
Ανδρέας Κατσικούδης
Το ASH IN ART και η Τέχνη..
Υποθέσεων" αποφάσισαν να με ξεφορτωθούν. Αφορμή δεν έβρισκαν. Τι να βρουν; Τα άτομα που παρακολουθούσαν τα μαθήματα φωτογραφίας μου κάθε χρόνο αυξανόντουσαν, κάποιοι μαθητές μου άρχισαν να ασχολούνται επαγγελματικά με τη φωτογραφία, μια μαθήτρια μου κέρδισε σε πανελλήνιο διαγωνισμό και η ομάδα που σχηματίστηκε από τους αποφοίτους κατάφερε να γίνει γνωστή μέσα σε χρόνο ρεκόρ στον κόσμο της ελληνικής φωτογραφίας (συνεχείς εκθέσεις, συνεντεύξεις σε μεγάλες εφημερίδες, αφιερώμα στο περιοδικό Φωτογράφος, συμμετοχή σε διάφορα φεστιβάλ...).
Πού ήταν το πρόβλημα; Το Ash In Art δεν μπορούσε να ελέγξει αυτή την ομάδα! Ενοχλήθηκε που κάναμε εκθέσεις αλλού και σταματήσαμε να του δίνουμε αναφορά... Μας πρότεινε διάφορα πράγματα που τα αρνηθήκαμε, για να διατηρήσουμε την ανεξαρτησία μας...
Έτσι σταμάτησαν να με πληρώνουν και μου πρότεινα να κάνω μαθήματα το Σάββατο (κάτι που είχε αποκλειστεί εδώ και χρόνια, γιατί ταξιδεύω συχνά). Μ΄αυτό τον τρόπο με ανάγκασαν να παραιτηθώ... Γιατί τα γράφω εδώ όλα αυτά;
Γιατί πέρα από κάποιους δασκάλους που είναι καλοί στη δουλειά τους (φυσικά δεν αναφέρομαι μόνο σε εμένα!), ο χώρος αυτός βρομάει... Μεταφορικά και κυριολεκτικά!
Γιατί όπου υπάρχει αρπακτή μην περιμένετε να μυρίζει ωραία... Ας προσέξουν, λοιπόν, αυτοί που επιθυμούν να συνεργαστούν με οποιοδήποτε τρόπο με αυτούς τους ανθρώπους! Και ζητώ συγνώμη σε όλους τους φίλους (και είναι αρκετοί) που τους έφερα σε επαφή με αυτό το χώρο υποστηρίζοντας με αφέλεια ότι είναι το σπίτι του ανεξάρτητου καλλιτέχνη...
(Κάποιοι το κατάλαβαν πριν από μένα και με προειδοποίησαν, σαν το φίλο μου τον Αντώνη!
Ανδρέα είναι απατεώνες αυτοί, μου είπε πέρσι κι εγώ για άλλη μια φορά τους δικαιολόγησα...)
Ανδρέας Κατσικούδης http://www.akatsikoudis.blogspot.com/Ash In Art
απευθυνθηκαμε στον υπευθυνο του ASH in ART και του ζητησαμε την δικη του αποψη στα ανωτερω.
Η συμπεριφορά του κυρίου Α. Κ. αξίζει την εκφράση: ΝΤΡΟΠΗ KAI ΑΙΣΧΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ, ΤΗΝ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΚΟΗΘΕΙΑ . Ας συνεχίσει έτσι.
Ash In Art
11 Karea str. 11636 Athens, GR
Tel./Fax: +30 210 9216890
e-mail: ashinart@yahoo.com
http://www.ashinart.gr
------------------------- -----------------------
http: ashinartfriends.blogspot.com
http: myspace.com/ashinart
περι ταξιδιωτικης φωτογραφιας και οχι μονο...
Πέμπτη, 18 Σεπτέμβριος 2008
Σοβαρή καταγγελία για λογοκλοπή που κάνουν τα "ΝΕΑ"
"Μια σοβαρή καταγγελία για πολλαπλές περιπτώσεις λογοκλοπής κάνει ο δημοσιογράφος Γιάννης Ντρενογιάννης, που για χρόνια συνεργαζόταν με ΤΑ ΝΕΑ και πρόσφατα εγκατέλειψε τη Μιχαλακοπούλου για να συνεργαστεί με τον ΠΗΓΑΣΟ. Η καταγγελία αφορά την πρόσφατη έκδοση των ΝΕΩΝ “Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΨΗΛΑ” που κυκλοφόρησε το περασμένο Σαββάτο κι έχει ως εξής:
Αγαπητοί,
Μετά την κυκλοφορία του βιβλίου «Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΨΗΛΑ» από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ το προηγούμενο Σάββατο (13/9) έχω να κάνω μερικές-αποκαλυπτικές πιστεύω-παρατηρήσεις.
* Α) Σημαντικό τμήμα των κειμένων που παρατίθενται έχει αντιγραφεί αυτούσιο από το Διαδίκτυο (Internet), χωρίς ουδεμία αναφορά στις πηγές. Η έρευνά μου σταμάτησε στις πρώτες δέκα τυχαίες λεζάντες γιατί από εκεί και πέρα ήταν…ανώφελο.
* Β) Σημαντικό τμήμα των φωτογραφιών έχουν εκδοθεί σε ημερολόγια και λευκώματα των εκδόσεων ΜΙΛΗΤΟΣ και ανήκουν στον φωτογράφο Κο Γιάννη Γιανέλλο και όχι στους...
φωτογράφους που αναγράφονται πρώτοι.
* Γ) Υπάρχει σωρεία λαθών και ανακριβειών, τόσο όσον αφορά τα κείμενα, όσο και τις δημοσιευμένες φωτογραφίες.
* Δ) Δεν καλύπτεται ο Ελλαδικός χώρος διότι λείπουν παντελώς οι γεωγραφικές ενότητες της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας. Η Δυτική Μακεδονία έχει 1 φωτογραφία, η Κεντρική Μακεδονία 3 και τα Δωδεκάνησα μόλις 2!!!
* Ε) Δεν παρουσιάζονται «Άγνωστοι Θησαυροί της Ελλάδας», αφού η Κέρκυρα, η Σκιάθος, τα Χανιά, το Ηράκλειο, η Λευκάδα, τα Ιωάννινα, το Πάπιγκο, το γεφύρι της Άρτας (και άλλα πολλά) κάθε άλλο παρά άγνωστα είναι… μερικά μάλιστα μέρη είναι διάσημα διεθνώς!!!
Απομένει σε όλους μας να προβληματιστούμε για το γεγονός ότι δεκάδες χιλιάδες είναι οι ανυποψίαστοι αγοραστές του παραπάνω έργου (και ίσως των υπολοίπων της σειράς με κόστος 7,90 Ευρώ). Δεκάδες είναι και τα ερωτήματα που προκύπτουν ξεκινώντας από την δημοσιογραφική δεοντολογία, την άκριτη χρήση διαδικτύου ως πηγή πληροφοριών και καταλήγοντας στην εμπιστοσύνη απέναντι στο «βαρύγδουπο βιβλίο» που εκδίδει ένας μεγάλος δημοσιογραφικός οργανισμός.
Ακολουθεί μια πρώτη καταγραφή των ευρημάτων μου σελίδα προς σελίδα πιστοποιώντας τις παραπάνω παρατηρήσεις.
Σελίδα 8
Το κείμενο έχει αντιγραφεί από την ιστοσελίδα:
http://www.fotoartmagazine.gr/history/istorikes_fotografies/AerialPhotograph/index.htm
Κανείς βέβαια δεν άνοιξε μια εγκυκλοπαίδεια για να μάθει ότι ο πρώτος αεροφωτογράφος που ονομάζουν ως Ναντάρ είναι το ψευδώνυμο του Felix Tournachon (Φελίξ Τουρνασόν) [Πηγή: Πάπυρος]
Σελίδα 10-11
Η φωτογραφία έχει γίνει εξώφυλλο στο βιβλίο «Μεσσηνία» των εκδόσεων Μίλητος και στο ημερολόγιο «Ελλάς Άνωθεν» του 2008 των ιδίων εκδόσεων!
Σελίδα 23
Αμφιβάλλω εάν είναι αυτά τα ΛΑΛΑΡΙΑ ΣΚΙΑΘΟΥ. Ακόμα και η λεζάντα μιλάει για τα λευκά βότσαλα, τα οποία δεν υπάρχουν γιατί οι εικονιζόμενες παραλίες είναι… αμμουδιές!
Σελίδα 30 Για τη Λίμνη Κρεμαστών…
Το κείμενο ξεκινά με αντιγραφή από την “Βικιπαιδεια»
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%AF%CE%BC%CE%BD%CE%B7_%CE%9A%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD
… και συνεχίζει από άλλο site http://www.limnikremaston.gr/content/view/14/29/lang,el/
όπου αντιγράφει ΚΑΙ το λάθος του συντάκτη Κου Νίκου Τσαβαλιά ότι η έκτασή της είναι 81 τετραγωνικά μέτρα!!!
Σελίδα 30 για την Χίο…
Δεν είναι οι ανεμόμυλοι αντιπροσωπευτική εικόνα της Χίου και ούτε είναι σκούροι… μονάχα οι στέγες τους. Η εικόνα είναι από το Βροντάδο της Χίου, αλλά πιθανότατα ουδείς το αντελήφθη.
Σελίδα 34 Φάρος Χανίων
Δυστυχώς δεν είναι ο παλιότερος της Μεσογείου… της Ανατολικής Μεσογείου ναι!
Σελίδα 35 Άσος Κεφαλλονιάς
Είναι η Άσος (θηλυκού γένους)!
Σελίδα 37 Πόλη Πύλου
Ανατρέξτε στην ιστοσελίδα http://www.pylos.net/gr/location.htm
Σελίδα 40
Άλλο ο ισθμός και άλλο η διώρυγα της Κορίνθου. Ο ισθμός δεν έχει πλάτος είκοσι μέτρα και βάθος οκτώ… Η διώρυγα τα έχει αυτά!
Σελίδα 42
Η φτερωτή παρέα είναι φλαμίνγκο (φοινικόπτερα) για όσους δεν γνωρίζουν και …δεν είναι στη Λυγία, αλλά στη Λυγιά Θεσπρωτίας.
Σελίδα 48
Η φωτογραφία έχει γίνει εξώφυλλο στο ημερολόγιο «Αρχαίοι Τόποι» των εκδόσεων Μίλητος που κυκλοφορεί για το 2009!!!
Σελίδα 53 > Τρίκερι
Αντιγραφή από: http://diafygi.pblogs.gr/tags/trikeri-gr.html
Σελίδα 57 > Δρακόλιμνες
Αντιγραφή ανακριβών στοιχείων από «Βικιπαιδεια»…
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%BD%CE%B7
Οι Δρακόλιμνες στην Ελλάδα δεν είναι δύο. Είναι 4!!! Η Τρίτη είναι στο όρος Λάκμος (Περιστέρι) που διοικητικά ανήκει στην Ήπειρο και η τέταρτη στο όρος Γράμμος (Μακεδονία). Τα σωστά στοιχεία τους και οι φωτογραφίες τους είχαν δημοσιευθεί στη σειρά ΘΗΣΑΥΡΟΙ Της ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΙΜΝΕΣ) που δημιούργησα και κυκλοφόρησαν πέρυσι από την εφ. ΤΑ ΝΕΑ!!!
Επίσης «δράκους- αμφίβια σαν τους βάτραχους» πρώτη φορά συναντάμε στο ζωϊκό βασίλειο!!!
Σελίδα 66 >Ποταμός Αχέροντας
Αντιγραφή από http://www.seliani.gr/axeron/axerontas2.htm
(δηλαδή όπως θα διαπιστώσετε… από εργασία στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΑΡΔΙΚΙΟΥ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ)
Σελίδα 69
«…η αρχαία Εγνατία Οδός ξεκινούσε από το Βυζάντιο και κατέληγε στην Αδριατική…»
Τα σχόλια νομίζω ότι περιττεύουν!!!
Σελίδα 74 >Πόλη της Κόνιτσας
Η πόλη της Κόνιτσας βλέπει τον κάμπο της και όχι εκείνον της Κλειδωνιάς! (Το γράφει και Κλειδωνίας… ας το ξεπεράσουμε) Τώρα αν είναι δεξιά ή αριστερά μας η πόλη θα σας γελάσω… σε σχέση με τι δηλαδή!!!
Σελίδα 74 >Πηγές Αώου
Δημιουργική αντιγραφή από το site http://www.epirus.org/?p=200
Σελίδα 76 >Φαράγγι Αώου
Άλλο το φαράγγι του Βίκου, άλλο του Αώου, άλλο το τμήμα του Εθνικού Δρυμού που εικονίζεται (όχι περιοχή παρακαλώ) που άραγε δείχνει η φωτογραφία; Ανακαλύψτε το!!!
Σελίδα 78 >Δίον
Αντιγραφή λανθασμένων στοιχείων από την «Βικιπαιδεια»
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%AF%CE%BF%CE%BD
Και για να τοποθετούμε τα πράγματα στη θέση τους… Το Δίον δεν ήταν κατοικία των Ολύμπιων Θεών (ήταν ο Όλυμπος!). Δεν ιδρύθηκε από τον Αρχέλαο. Δεν έχει ένα θέατρο, αλλά δύο!
Σελίδα 83>Νίσυρος
Αντιγραφή από από την «Βικιπαιδεια» http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%AF%CF%83%CF%85%CF%81%CE%BF%CF%82 Και συνέργεια από το site http://www.nisyros.gr/
Σελίδα 86-87>Φολέγανδρος
ΛΑΘΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ ΛΕΖΑΝΤΑ. Δεν είναι αυτή η Χώρα Φολεγάνδρου. Είναι μάλλον ο Καραβοστάσης!
Σελίδα 88>Πύργος Καπετανάκηδων
ΛΑΘΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ. Ο πύργος της οικογένειας Καπετανάκη απέχει μόλις 17 χλμ. από την Καλαμάτα, και βρίσκεται στην Έξω Μάνη κοντά στον οικισμό Πετροβούνι.
Σελίδα 89>Χαροκόπι
Έχει κάτι το Χαροκόπι που δεν γνωρίζουμε; Είναι ιδιαίτερη η φωτογραφία και δεν καταλαβαίνουμε; Και ο οικισμός «βρίσκεται πριν τον Άραχθο (σσ. Ο ποταμός που περνάει από το γεφύρι της Άρτας) και προς το Συρράκο» (σσ .χωριό του νομού Ιωαννίνων στα 1100 μέτρα ύψος). Που ακριβώς είπατε;;;
Σελίδα 100-101>Αλυκή Καλλονής
Η φωτογραφία είναι φλού!!!
Σελίδα 104-104>Λεβίδι Αρκαδίας
Είναι σωστή η φωτό;;; Γιατί μου φαίνεται απίθανο στο Λεβίδι να καλλιεργούν ρύζι. Πιθανότατα η λεζάντα ξεχάστηκε από την σελίδα 94-95
Σελίδα 110-111>Λευκάδα
Δημιουργική αντιγραφή από την «Βικιπαιδεια»
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%B5%CF%85%CE%BA%CE%AC%CE%B4%CE%B1
ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ! Ναι η εικόνα είναι στο νησί Λευκάδα, αλλά δεν είναι ούτε η πόλη, ούτε η Αγία Μαύρα, ούτε το Πόρτο Κατσίκι που αναφέρονται. ΕΙΝΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΥΛΟΣ!!!
Την ίδια φωτογραφία δίνει στο κοινό σε αφίσες η Νομαρχία Λευκάδας!
Σελίδα 118>Έδεσσα
Δυστυχώς αυτή δεν είναι η Έδεσσα!
Σελίδα 128>Ιωάννινα Νησί
Ενημερωτικά αναφέρουμε ότι στην Ελλάδα έχουμε ακόμα ένα (από τα ελάχιστα στον κόσμο!!!!!!!) κατοικημένα νησάκια λίμνης. Τον Άγιο Αχίλλειο Πρεσπών.
Σελίδα 130>Ιωάννινα
Ήταν τόσο πετυχημένη η φράση «Ο θρύλος του Αλή Πασά…» που την επαναλαμβάνουν αυτούσια από την προηγούμενη σελίδα (128)!
Σελίδα 134>Ζάκυνθος
Η φωτογραφία έχει γίνει εξώφυλλο στο βιβλίο «365 Ελλάδα» των εκδόσεων Μίλητος!
Σελίδα 136>Μετέωρα
Ωραία τα Μετέωρα, αλλά δεν μας λέει κανείς ποιο είναι το μοναστήρι που εικονίζεται! Ούτε και ο φωτογράφος Γ. Γιαννέλος ήξερε αφού και στο λεύκωμα «Ήπειρος» από το οποίο είναι παρμένες όλες οι αντίστοιχες φωτό δεν έβαλε κατατοπιστική λεζάντα!
Σελίδα 137>Ταϋγετος
Αν λοιπόν ξεκινά από την Αρκαδία ο Ταΰγετος που καταλήγει; Στην Μεσσηνία ή στην Λακωνία; Πάντως στο Ταίναρο καταλήγει το όρος Σαγγιάς!
Σελίδα 140>Καρδαμύλη
Δυστυχώς αυτή δεν είναι η Καρδαμύλη, αλλά η παλιά πόλη της Καρδαμύλης που δεν είναι διόλου παραθαλάσσια!
Σελίδα 146>> Επίλογος
Αδύνατον να κατανοήσει κανείς το κείμενο αυτό.
Κάπου εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε και τους συντελεστές του έργου που αναλύσαμε πιο πάνω ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: Κων/νος Π. Μανιμανάκης- ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΝΤΥΠΟΥ: Μαρία Δ. Κόντη- ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: Πέγκυ Κουνενάκη- ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Νίκος Μάργαρης (σ.σ. είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν είδε ποτέ του το βιβλίο…) - ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ:Δημήτρης Ν. Μανιάτης & Κώστας Κατσίγιαννης - ΚΕΙΜΕΝΑ: Δημήτρης Ν. Μανιάτης.
Οι κρίσεις όλες δικές σας. Αυτά προς το παρόν και ενυπογράφως
Γιάννης Ντρενογιάννης Δημοσιογράφος- Μέλος της ΕΣΗΕΑ
(… και πάνω από μια 15ετία συντάκτης ταξιδιωτικών κειμένων για την Ελλάδα)
Παρασκευή, 19 Σεπτέμβριος 2008
Απάντηση στο troktiko από τον Δ/ντη σύνταξης των "ΝΕΩΝ"
Για το θέμα:http://troktiko.blogspot.com/2008/09/blog-post_7203.html
"Σε σχέση με τις συκοφαντίες του "Δημοσιογράφου- Μέλους της ΕΣΗΕΑ" Γιάννη Ντρενογιάννη για την εκδοση της νέας συλλεκτικής σειράς των ΝΕΩΝ, θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:
Τα λάθη σε τρεις λεζάντες έχουν εντοπιστεί και για αυτά θα υπάρξει επανόρθωση. ΄Αλλωστε για πολλές από τις παρατηρήσεις του... αμφιβάλλει και ο ίδιος. Λάθη γίνονται ακόμη και σε επιστημονικές εκδόσεις. Χαίρομαι που διέθεσε τόσον από τον πολύτιμο χρόνο του για να ασχοληθεί με την εκδοτική επιτυχία των ΝΕΩΝ και όχι με τη... βιομηχανία του Ι. ΝΤΡΕΝΟΓΙΑΝΝΗΣ και ΣΙΑ Ε.Ε. Λυπούμαι ειλικρινά που συνεχίζει δημόσια το συκοφαντικό έργο της... Βιομηχανίας του να δυσφημεί συναδέλφους τους οποίους εκβίαζε να τον ακολουθήσουν και δεν το έπραξαν και να τ! ους "καρφώνει" όπως συνήθιζε κατά τα 13 χρόνια της παραμονής του στα ΝΕΑ. Θα ακολουθήσει αναφορά των... μοναδικών λαθών της "Ομάδας Ντρενογιάννη" στις "Εξερευνήσεις" της. Νομίζω ότι η περίπτωσή του είναι πλέον αρμοδιότητας ΕΣΗΕΑ. Του εύχομαι ολόψυχα περαστικά."
ΗΛΙΑΣ ΜΑΤΣΙΚΑΣ
Διευθυντής Σύνταξης
Αναρτήθηκε από troktiko στις 11:30 πμ Παρασκευή, 19 Σεπτέμβριος 2008
Απάντηση του Γιάννη Ντρενογιάννη στον Δ/ντη σύνταξης των ΝΕΩΝ κ. Ηλία Μάτσικα
"Κε Μάτσικα δεν μας απαντάτε επί της ουσίας. Άλλο το αντιγράφω από το internet και παραθέτω λάθος στοιχεία σε αναγνώστες και άλλο το κάνω λάθος στις λεζάντες. Το ότι λείπουν κομμάτια της Ελλάδας δεν σας ενοχλεί; Το ότι αυτοί οι ΄”θησαυροί” από ψηλά (και οι άλλοι που θα ακολουθήσουν) δεν είναι διόλου άγνωστοι δεν σας λέει κάτι; Το ότι στο βιβλίο που θα κυκλοφορήσει αύριο εμφανίζονται “τσάτρα-πάτρα” 12 πασίγνωστα λιμάνια δεν σημαίνει ότι κάποιος γελά σε βάρος όσων έχουν δώσει 7.90 Ευρώ; Αν υπήρχε ο αείμνηστος Κος Λέων Καραπαναγιώτης, (αληθινός Διευθυντής εφημερίδας) τότε όλοι θα είχατε πάει στο σπίτι σας...
Τώρα τα 500.000 Ευρώ του προσδοκώμενου κέρδους από τη σειρά “Άγνωστοι Θησαυροί” είναι το ζητούμενο και τίποτε άλλο… Ακόμα βέβαια δεν ήρθε η επιτυχία που ισχυρίζεστε. Θα δείξουν οι κυκλοφορίες οι επόμενες, γιατί οπώς πολύ καλά και οι δύο γνωρίζουμε, είστε “πολύ μέσα στο κόκκινο”…
Προσωπικά δεν συκοφάντησα κανέναν.Η κριτική, όσο σκληρή κι αν είναι, όπως και η γνήσια έκφραση της άποψής μου είναι δικαιώματα τα οποία προστατεύονται από το Σύνταγμα και άπτονται της δημοσιογραφικής μου ιδιότητας. Θα έχει ιδιάιτερο ενδιαφέρον να φτάσει από εσάς το θέμα στην ΕΣΗΕΑ… δεν μπορεί θα τεθούν και ζητήματα δημοσιογραφικής δεοντολογίας! Τα περί “βιομηχανίας”, “καρφωμάτων”, κλπ. μόνο συκοφαντικ’α μπορούν να χαρακτηριστούν, αφού είναι αναπόδεικτα και σας εκθέτουν ανεπανόρθωτα από την θέση του Διευθυντή Σύνταξης. Αντικατοπτρίζουν μάλλον τις δικές σας τακτικές τις οποίες γνωρίζω πολύ καλά στα 15 και όχι 13 χρόνια που εργάστηκα υποδειγματικά για την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ. Με χαρά αναμένω να μου υποδείξετε τα μοναδικά “λάθη” της ομάδας μας γιατί έτσι απλά θα γίνουμε καλύτεροι! Μην ξεχνάτε ότι εμείς βγάζουμε τα προς το ζην “στο δρόμο”, ταξιδεύοντας φωτογραφίζοντας και γράφοντας με την ψυχή μας και όχι κλεισμένοι σε ένα γραφείο δολοπλοκώντας… Δέχομαι τα περαστικά γιατί πραγματικά έχασα πολλά χρόνια από την ζωή μου εργαζόμενος δίπλα σας."
Γ. Ντρενογιάννης
αναδημοσιευση απο http://www.enimerosi24.gr/
MediaNews | 19/9/2008
Έπισημάνσεις
*Επιλέξαμε συνειδητά να μην αναρτήσουμε την καταγγελία του συναδέλφου Γ.Ντρενογιάννη κατά των ΝΕΩΝ και του ταξιδιωτικού οδηγού που εξέδωσαν. Θεωρούμε ότι τόσο το περιεχόμενο όσο και το ύφος της καταγγελίας βάλει ευθέως κατά συναδέλφων (που πιθανώς δεν έχουν ουσιαστική ευθύνη) και μάλιστα κατά συναδέλφων με τους οποίους ο κ.Ντρενογιάννης μοιραζόταν τα ίδια γραφεία επί πολλά χρόνια.
Προφανώς ο κ.Ντρενογιάνης νιώθει μια πίκρα για το γεγονός ότι υποχρεώθηκε σε παραίτηση μετά από άκρως επιτυχημένη παρουσία πολλών ετών στα ΝΕΑ και είναι και ανθρώπινο να βλέπει ότι ένας τομέας που είχε για χρόνια παλέψει να φτάσει σε ένα υψηλό σημείο παρουσιάζει μετά την αποχώρηση του προβλήματα. Κάποιοι κακεντρεχείς θα σημείωναν βέβαια ότι είναι ακόμη πιο ανθρώπινο να προχωρά σε αυτή την ολομέτωπη επίθεση κατά των ΝΕΩΝ τώρα που είναι επικεφαλής των ταξιδιωτικών οδηγών του Εθνους...
Αυτό όμως που δεν σκέφτηκε με την επίθεση που εξαπέλυσε είναι ότι ίσως προκαλέσει πρόβλημα σε ανθρώπους που στην τελική δεν φταίνε και πολύ αφού κλήθηκαν να καλύψουν εντελώς ξαφνικά το απρόσμενο κενό που δημιουργήθηκε από την ομαδική αποχώρηση του Γ.Ντρενογιάννη και ολόκληρης της ομάδας του από τα ΝΕΑ. Το να τους στήνει στον τοίχο σε "πανελλήνια μετάδοση" και μάλιστα να καλεί συναδέλφους του mediakoυ ρεπορτάζ να τον στηρίξουν και να προβάλλουν όσο μπορούν την καταγγέλια του κατά την ταπεινή μας γνώμη ξεπερνάει τα όρια της επισήμανσης κάποιων λαθών ή ακόμη και της αντιγραφής από το Internet (σιγά το αδίκημα για θέματα που άπτονται με το αν η μια παραλία λέγεται έτσι ή αλλιώς ή αν στο τάδε χωριό έχει και άλλα αξιοθέατα)...
Θεωρούμε ότι ήταν υπερβολικά σκληρός και σε ορισμένες περιπτώσεις άδικος και αυτό φαίνεται από ορισμένα από τα επιχειρήματα και τις επισημάνσεις του. Προφανώς σε ότι έχει σχέση με τα copy paste από το Internet τα πράγματα είναι εμφανή όμως στην επισήμανση κάποιας λάθος λεζάντας θεωρούμε ότι έκανε φάουλ. Στα 15 χρόνια που ασχολείται με τις εκδόσεις δεν έχει γίνει ποτέ λάθος λεζάντα σε κάποιο κείμενο ή έκδοση την οποία επιμελήθηκε; Γενικότερα και με δεδομένο τον τρόπο και τον χρόνο που εκδίδονται πλέον οι εφημερίδες και τα ένθετα περιοδικά στην Ελλάδα δεν έχει δει να γίνεται ποτέ λάθος σε μια λεζάντα;
Καταλήγωντας επειδή στην καταγγελία του αναφέρει και την ιδιότητα του ως μέλος της ΕΣΗΕΑ εμείς πιστεύουμε ότι αν θεωρούσε ότι υπήρχε εξαπάτηση του αναγνωστικού κοινού ο χώρος στον οποίο έπρεπε να απευθυνθεί και να κάνει την καταγγελία ήταν το συνδικαλιστικό μας όργανο και να γίνουν από εκεί οι οποίες διεργασίες και έρευνες έπρεπε να γίνουν και να γίνει τέλως πάντων ότι προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις.
Αν με την καταγγελία του και τον τρόπο που την έκανε χάσει την δουλειά του ο συντάκτης ύλης που έστησε την λάθος φωτογραφία ο Γ.Ντρενογιάννης θεωρεί ότι δικαιώνεται τι να πούμε; Αυτά...
MediaNews | 19/9/2008
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων
Επειδή η αναδημοσίευση του σχολίου μας για την καταγγελία του Γ.Ντρενογιάννη στο www.troktiko.blogspot.com είναι πιθανό να εκληφθεί από κάποιους ως δευτερολογία του διευθυντή των ΝΕΩΝ (που έχει ήδη κάνει σχετική ανακοίνωση επί του θέματος το πρωί) διευκρινίζουμε ότι το σχόλιο αφορά εμάς και δεν έχει καμία σχέση με τον διευθυντή των ΝΕΩΝ τον οποίο και δεν γνωρίζουμε ούτε είχαμε καν κάποια επαφή για το συγκεκριμένο ζήτημα. Απλά διατύπώσαμε την θέση μας επειδή το θέμα πήρε έκταση και δημοσιεύτηκε στα blog η καταγγελία του συναδέλφου την οποία είχε αποστείλει και σε εμάς και θεωρήσαμε σκόπιμο να εξηγήσουμε τους λόγους που δεν την προβάλαμε.
ΥΓ: Τα παιδιά του troktikou έχουν ήδη κάνει την σχετική αλλαγή στο σημείο που αρχικά είχε δημιουργήσει την παρανόηση αλλά διατηρούμε την επεξήγηση για όσους τυχόν έχουν μείνει με την αρχική εντύπωση...
Πληροφορίες
- manolosk
- Αθηνα, Greece
- http://www.manolokasimatis.gr