περι φωτογραφιας... περι φωτογραφων.... περι φωτογραφικης αληθειας.... περι φωτογραφικης προπαγανδας..... περι φωτογραφικης λεζαντας...περι κωδικα δεοντολογιας φωτογραφου...περι ηθους φωτογραφου;... περι φωτογραφικης διδασκαλιας...περι φωτογραφικης ιστοριας... περι των απανταχου λησμονημενων φωτογραφων... περι μμε...και οχι μονο
6/4/10
ΤΑΚΗΣ ΠΑΝΑΝΙΔΗΣ "ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΦΩΤΟΜΑΡΤΥΡΑΣ"
ΜΑΤΙΕΣ
Του Λευτέρη Π. Παπαδόπoυλου
Έφυγε και ο Τάκης Πανανίδης. Ξεκίνησε από κλητήρας, αγόρασε μια φωτογραφική μηχανή, αγάπησε τη φωτογραφία, δούλεψε σκληρά και κατόρθωσε να γίνει ξεχωριστός φωτογράφος στον κόσμο του τραγουδιού. Δικές του είναι οι καλύτερες φωτογραφίες του Μπιθικώτση, του Ξαρχάκου, του Τσιτσάνη και τόσων άλλων. Έφυγε, για να συναντήσει στον ουρανό τον αγαπημένο του γιο, τον Πάτροκλο, που σκοτώθηκε σε τροχαίο. Μαύρη μοίρα...
Τα θρυλικά του '60 - '65 και τ' άλλα
ΤΑΚΗΣ ΠΑΝΑΝΙΔΗΣ "ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΦΩΤΟΜΑΡΤΥΡΑΣ",
Εκδοτικός Οίκος: Ντέφι Έτος έκδοσης: 2004
Σελίδες: 350 ISBN: 960-8496-03-9
«Ενα βιβλίο χωρίς ρετούς και μοντάζ ...μια ειλικρινής εξομολόγηση... Ο γράφων περιγράφει μόνο τα γεγονότα που έζησε ως αυτόπτης φωτομάρτυρας... Με την ευθύνη των 55 χρόνων προσφοράς αλλά και με το φακό της ROLLEIFLEX αδιάψευστο μάρτυρα, σου παραδίδω, φίλε αναγνώστη, την κληρονομιά μιας θρυλικής εποχής και μιας πολύ τυχερής πορείας».
500 αντιπροσωπευτικές του φωτογραφίες, που ζωντανεύουν μια ολόκληρη εποχή, τη χρυσή δεκαετία του '60, τότε που το ελληνικό τραγούδι βρισκόταν στις πιο όμορφες και δημιουργικές στιγμές του.Φωτογραφίες που συνοδεύονται από στιγμιότυπα και περιστατικά που έζησε δίπλα σε πολλούς σημαντικούς καλλιτέχνες (συνθέτες, τραγουδιστές, στιχουργούς, ηθοποιούς κ.ά.). Μαθητής στις τελευταίες τάξεις του νυχτερινού Γυμνάσιου κατόρθωσε και μπήκε στο γραφείο των «Ηνωμένων Φωτορεπόρτερ» κάνοντας βοηθητικές δουλειές. Εκείνος όμως που του άνοιξε κυριολεκτικά το δρόμο ήταν ο Τάκης Β. Λαμπρόπουλος, ο «ηγεμών» , ο «απόλυτος κυρίαρχος της ελληνικής δισκογραφίας τη χρυσή περίοδο 1960-1970», που είχε στην εταιρεία όλα τα μεγάλα ονόματα (Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Ξαρχάκο, Χιώτη, Μούτση, Σπανό, Μπιθικώτση, Γαβαλά, Διονυσίου, Μοσχολιού, Λύδια, Λίντα κ.ά.)
Με σύσταση του Θεοδωράκη, πήγε και τον βρήκε στα γραφεία της «Κολούμπια». Πήρε «συγχαρητήρια» και προσελήφθη ως αποκλειστικός φωτογράφος της εταιρείας. Γι` αυτό αφιερώνει το βιβλίο του στον κ. Λαμπρόπουλο που μάλιστα όταν έκλεισε η «Κολούμπια» του έδωσε «αυτό το μοναδικό φωτογραφικό αρχείο» Απ' αυτή τη χρυσή εποχή του ελληνικού τραγουδιού περνάνε μέσα από τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του και τις αφηγήσεις του: τα λαϊκά κέντρα, οι μπουάτ στην Πλάκα, τα αναψυκτήρια, σχόλια καυστικά περί χουντικών και αντιστασιακών καλλιτεχνών. Σκιαγραφεί και φωτογραφίζει πορτρέτα δημιουργών και ερμηνευτών όπως ο Γούναρης, ο Τσιτσάνης, ο Χατζιδάκις, ο Ζαμπέτας, η Μαρινέλλα, ο Κόκοτας, η Μοσχολιού, ο Διονυσίου, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος κ.ά. Περνάνε ακόμη τα τρία άλλα μεγάλα αφεντικά δισκογραφικών εταιρειών: ο Αλέκος Πατσιφάς («Λύρα»), ο Μίνως Μάτσας («Οντεόν-Παρλοφόν» και «Μίνως»), ο υιός Μάκης Μάτσας («Μίνως). Μεχρι το τέλος διεκδικούσε τα πνευματικά δικαιώματα του απο το ατελείωτο φωτογραφικό υλικό που αθαίρετα και χωρίς την άδεια του δημοσίευαν διάφορα έντυπα αλλα κυρίως διάφοροι τηλεοπτικοί σταθμοί.
καλό σου ταξίδι Αυτοπτη Φωτομάρτυρα.
- Όποτε θέλαμε να δημοσιεύσουμε μια φωτογραφία από την περίφημη δεκαετία του '60 πέφταμε σχεδόν πάντοτε πάνω στον Τάκη Πανανίδη. Έτσι, μου ήτανε οικείο πρόσωπο, τρόπον τινά συνεργάτης, πριν ακόμα τον γνωρίσω από κοντά. Επί πλέον, χάρη στις φωτογραφίες του, συνέθετα στο μυαλό μου την εικόνα τής περιόδου πριν από την προσωπική μου ανάμιξη στην ελληνική δισκογραφία που αρχίζει από τα τέλη της δεκαετίας του '60. Την περίοδο στην οποία συνέβησαν ανεπανάληπτα πράγματα και καταστάσεις στο ελληνικό τραγούδι. Ο ελληνικός κινηματογράφος συνέβαλε αποφασιστικά στη διάδοση του τραγουδιού και διέσωσε για μας πολλές "εικόνες" του. Αλλά οι εικόνες των ταινιών που μας δίνουν πολλές πληροφορίες για το στυλ των καλλιτεχνών, τον τρόπο παιξίματος, το ντύσιμο, τη διάταξη πάνω στο πάλκο, το ντεκόρ των χώρων διασκέδασης κ.λπ., εμπεριέχουν παραποιήσεις αφού είναι λιγότερο ή περισσότερο σκηνοθετημένες, ενώ οι φωτογραφίες τού Τάκη είναι εντελώς ρεαλιστικές, γι αυτό εξαιρετικά πολύτιμες. Μεταφέρουν στο μέλλον την αληθινή εικόνα τού παρελθόντος. Ακόμα κι αυτές που παίρνονται στο στούντιο, τα πορτρέτα, δεν δέχονται επεμβάσεις. Δεν υπάρχουν στυλίστες, μακιγιέζ και ενδυματολόγοι, πλην του κλασικού κομμωτηρίου για τις κυρίες και του κουρείου για τους κυρίους. Εξάλλου, οι καλλιτέχνες της εποχής είναι πάντοτε καλοντυμένοι και καλοχτενισμένοι την ώρα της δουλειάς, είτε είναι στο μαγαζί, είτε στο στούντιο. [...] Ο πλούτος τού υλικού οφείλεται στο μέγεθος και στον αριθμό των προσώπων που φωτογραφίζονται στη δημιουργική ποικιλία τής κατά τ' άλλα δύσκολης εποχής, στην προνοητικότητα ορισμένων ανεκτίμητων παραγόντων και βεβαίως, στο χαρακτήρα του συγκεκριμένου φωτογράφου που παίρνει τα πάντα μετρητοίς και ξεχύνεται ορμητικά και πληθωρικά πάνω στο αντικείμενο του πόθου του. Γιατί πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι ο Πανανίδης δημιούργησε αυτό το ανεκτίμητο θησαυρό σε μια εποχή που στο χώρο του τραγουδιού, το βασικό μέσο διάδοσής του είναι ο δίσκος 45 στροφών που κατ' εξαίρεσιν κυκλοφορεί με φωτογραφικό εξώφυλλο και ο νιόφερτος δίσκος μακράς διαρκείας που εκείνη την εποχή το εξώφυλλό του φιλοτεχνείται από γνωστούς ζωγράφους και χαράκτες, που αφήνουν χώρο για φωτογραφία μόνο στο οπισθόφυλλο. Με αυτά τα δεδομένα, η δύναμη του Τάκη Πανανίδη και της φωτογραφίας του γίνεται ακόμα πιο αισθητή. ....Φωτογραφίες ομιλούσες, που συνδέονται με τα βιώματα του γράφοντος, που εκδηλώνει τη χαρά, τον πόνο και την τσαντίλα του μ' αυτά που είδε και άκουσε...Γιατί ο ίδιος είναι η εποχή που φωτογραφίζει. Και υπερασπίζεται τα επιτεύγματά της με αδιαλλαξία.
Στέλιος Ελληνιάδης
25/3/10
8/3/10
Ακυρωση φωτογραφου 3ου νικητη της κατηγοριας Sport Features storiesWorld Press 2010
http://kiddingthecity.org/blog/?p=1046
26/2/10
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟΝ 21Ο ΑΙΩΝΑ
ΗΜΕΡΙΔΑ 27-02-2010
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΣ, ΑΙΘ. «ΦΩΤΗ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ»
1η Ενότητα: Επαγγελματικές συνθήκες και Θεσμικό Πλαίσιο
Συντονιστής: Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Το πλαίσιο άσκησης του φωτογραφικού επαγγέλματος
-στην Ελλάδα Μ. Αλεβίζος, Εκπρόσωπος των Φωτογράφων στη ΓΣΕΒΕΕ
-στις άλλες χώρες της Ε. Ε.
Ζ. Τσιάπας, Γραμματέας ΔΣ ΠΟΦ & Μέλος Δ.Σ. ΒΕΑ
- Προσβολή Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας Φωτογράφων με παραδείγματα από τη Νομολογία
Ι. Κικκής, Νομικός εξειδικευμένος στο Δίκαιο Πνευμ. Ιδιοκτησίας
- Ερωτήσεις & Συμπεράσματα
2α Ενότητα : Η Φωτογραφία στην Ψηφιακή Εποχή
Συντονιστής: Ανδρόνικος Χατζηκωστής, Α/πρόεδρος ΔΣ ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Οι συνέπειες της Ψηφιακής Εποχής για τους Φωτογράφους -
Τα κυριότερα προβλήματα
Γ. Παπαθανασίου, Πρόεδρος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ, Α/πρόεδρος ΔΣ ΕΦΕ
- Νομοθετικές διεργασίες επίλυσης των κυριοτέρων προβλημάτων της Ψηφιακής Εποχής για τους Φωτογράφους
Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Οι εξουσίες του περιουσιακού δικαιώματος των φωτογράφων στο Διαδίκτυο
Γ. Καπελλάκου, Νομικός εξειδικευμένη στο Δίκαιο Πνευμ. Ιδιοκτησίας
- Το Επαγγελματικό Μέλλον των Φωτογράφων στη Ψηφιακή εποχή
Σπ. Διαμαντόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ ΕΚΦΑ
3η Ενότητα: Οι Προοπτικές της Φωτογραφίας
Συντονιστής: Άρης Ρουπίνας, Προϊστάμενος Εποπτικού Συμβουλίου ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Η ανάγκη για περαιτέρω Οργάνωση και Επιμόρφωση των Φωτογράφων
Δ. Τσεβάς, Γραμματέας ΔΣ ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Ζητήματα Αιχμής για την μετεξέλιξη του θεσμικού κι επαγγελματικού πλαισίου άσκησης του φωτογραφικού επαγγέλματος
Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Ερωτήσεις & Συμπεράσματα
ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
Χαριλαου Τρικούπη 83 10681 Αθήνα
τηλ./φαξ 2103304687
www.foebus.gr
20/2/10
8/1/10
18/12/09
Το φιλμ δεν πεθανε ....
"I don't think, Film will be completely Dead, but it could possibly become one of the most Luxurious things in the years to come."
Toshihiro Oshima
About THIAPS
THIAPS, The International Analogue Photographic Society is a platform for photographers who love the tactile quality of film-based images, who enjoy the wet and warm smell of developers and fixative, with a strong belief that "Film is not dead; it just smells funny."
For those who create their photographs with 35mm, roll films, sheets and plates, with Polaroid or Liquid Light, with Large Format or any tool whatsoever, as long as chemical processing is involved.
We invite people to show their work here.
If you think that your work needs to be shown to the rest of the world, you are welcome to contact us.
http://thiaps.com/
12/12/09
Η φωτογραφια σαν αποδεικτικο στοιχειο ... συνεχεια 459η
αναλυτικά http://www.tvxs.gr/v28145
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΣΤΟΡΙΕΣ
Δημοσίευση: 11-12-2009 17:16
Ντοκουμέντο: η σύλληψη του φοιτητή με την πιτζάμα
Δημοσίευση: 11-12-2009 02:49
ΕΔΕ γιατί του «φόρτωσαν» μια τσάντα με μολότοφ
Δημοσίευση: 10-12-2009 18:57
Αποκάλυψη σκευωρίας της ΕΛ.ΑΣ. εις βάρος 23χρονου φοιτητή
Δημοσίευση: 10-12-2009 11:28
7/12/09
Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις
οσο αφορα την Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις παρουσία αστυνομίας
Ένα ερώτημα που τίθεται αρκετά συχνά τις περιόδους που συμβαίνουν διαδηλώσεις και συναθροίσεις παρουσία αστυνομικών δυνάμεων είναι το κατά πόσον επιτρέπεται στους παρευρισκόμενους η λήψη φωτογραφιών και κατά πόσον οι αστυνομικοί έχουν αρμοδιότητα να απαγορεύουν λήψη εικόνων ή και να προβαίνουν σε έρευνες ή κατάσχεση μηχανών λήψης εικόνας ή και ήχου.
- Λήψη φωτογραφιών δημόσιων χώρων
- Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις
(α) Διαδηλωτές
(β) Αστυνομικοί
δειτε το αναλυτικα στο E-Lawyer
http://elawyer.blogspot.com/2009/12/blog-post_8090.html
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ - ΚΡΙΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ - ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΑΡΧΩΝ - ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ
Τα θερμα μας ευχαριστηρια
Επαναλαμβανοντας την ιστορια διαμεσου φωτογραφιων και οχι μονο
του Αλέξη Γρηγορόπουλου
ένα χρόνο μετά
ένας αστυφύλακας τραβάει
ξανά περίστροφο!
δειτε αναλυτικα
http://aformi.wordpress.com
Η αρχικη ληψη της επαναληψης της φωτογραφιας ή η επαναληψη της αρχικης ληψης της φωτογραφιας...
6/12/09
καταθετωντας για την αληθεια - ενα προσκηνυμα στην μνημη
διαβαστε στο http://www.tvxs.gr/v27656/1
2/12/09
Δελτίο Τύπου - Διαμαρτυρία aπο Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος, Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου
Αν και επανειλημμένα στο παρελθόν έχουν γίνει συστάσεις από τα μέλη μας προς την κ. Καπρινιώτη για παρεμπόδιση της εργασίας τους φαίνεται ότι δεν εισακούστηκαν, με αποκορύφωμα την εκ νέου παρεμπόδιση της συνταγματικά προστατευόμενης εκτέλεσης των καθηκόντων τους κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε ο Έλληνας Πρωθυπουργός με τον Πρωθυπουργό της Ισπανίας στο νέο μουσείο της Ακρόπολης, την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009.
Συγκεκριμένα, η κ. Καπρινιώτη και με την βοήθεια ανδρών ασφαλείας του Έλληνα Πρωθυπουργού απέκλεισαν και δεν επέτρεπαν στους φωτορεπόρτερ να λάβουν εικόνες από συγκεκριμένες θέσεις με το σκεπτικό ότι υπήρχαν λόγοι ασφαλείας και έπρεπε να μετακινηθούν. Το αποτέλεσμα ήταν όλοι οι φωτορεπόρτερ να αποχωρήσουν από την εκδήλωση και να μην σταλούν φωτογραφίες από την συνάντηση, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό. Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι αυτές οι τακτικές είναι απαράδεκτες και παραπέμπουν σε άλλες εποχές.
Ακόμη θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα μέλη και των δυο ενώσεων είναι διαπιστευμένοι και βραβευμένοι διεθνώς φωτορεπόρτερ και ανταποκριτές ξένου Τύπου και γνωρίζουν πολύ καλά πώς να καλύπτουν θέματα επικαιρότητας. Δεν χρειάζονται συμβουλές για τον τρόπο κάλυψης των θεμάτων και την λήψη φωτογραφιών.
Ευχαριστούμε.
ΔΣ Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, ΔΣ Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδος
30/11/09
Ανοιχτή επιστολή απο14 υπογράφοντες Οργανισμους που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων
Πρόκληση ή Απειλή ;
Το σύνολο των πνευματικών δημιουργών, των ερμηνευτών -εκτελεστών και παραγωγών πνευματικών έργων, συσπειρώνονται, ευθυγραμμίζονται και κινητοποιούνται για την προστασία των πνευματικών έργων στο διαδίκτυο μέσω των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών και Συγγενικών Δικαιωμάτων που τους εκπροσωπούν. Οι εκπρόσωποι των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών και Συγγενικών δικαιωμάτων, συναντήθηκαν τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 12.μμ στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50), αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης» , σε μία κοινή Συνέντευξη Τύπου με θέμα τη μη νόμιμη χρήση και εκμετάλλευση των πνευματικών έργων και των προϊόντων πολιτισμού στο διαδίκτυο. Για πρώτη φορά οι 14 υπογράφοντες Οργανισμοί, που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων της χώρας, δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων ξένων δικαιούχων στην Ελλάδα και τις παραγωγικές δυνάμεις προϊόντων πολιτισμού, σε μια κοινή προσπάθεια ενημέρωσης, σύγκλισης, έκφρασης θέσεων, κατέθεσαν τις προτάσεις τους προς το κοινό και την Πολιτεία, η οποία εκλήθη μέσω των οργάνων της να πάρει θέση για τη προστασία των πνευματικών/συγγενικών / ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο διαδίκτυο.
· Έχουν ήδη δρομολογηθεί συναντήσεις με τις πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων Πολιτισμού, Μεταφορών και Δικαιοσύνης
Κοινά αιτήματα των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης
1. «Νόμιμο Internet» : να έχουν οι χρήστες του internet πρόσβαση στα πνευματικά έργα, χωρίς ναπαραβιάζουν τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα των δημιουργών καιπαραγωγών τους.
2. Να δημιουργήσει το Κράτος ένα αναβαθμισμένο, διευρυμένο και εκσυγχρονισμένο σε σχέση με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, προχωρώντας στην κατάλληλη νομοθετική ρύθμιση με τη συνεργασία των συναρμοδίων Υπουργείων και των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων.
3. Να εισαχθεί το μάθημα της Πνευματικής Ιδιοκτησίας σε όλες τις
βαθμίδες εκπαίδευσης για την ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των μαθητών, που ήδη από πολύ νεαρή ηλικία είναι χρήστες του internet.
28/11/09
Παραβιαση πνευματικης ιδιοκτησιας φωτογραφου ....
συνεχεια δεύτερη (η πως ορισμενοι γραφιστες χρησιμοποιουν φωτογραφιες απο τον σκληρο δισκο του υπολογιστη χωρις αδεια).
Η ΑΡΧΗ ΕΓΙΝΕ, η πρωτη δικαιωση ηρθε.
Ο φωτογράφος θα αποζημιώθει μερικώς χωρίς να περιμένει να τελεσιδικήσει (σε αναμονη του ΕΦΕΤΕΙΟΥ)
Η απόφαση του δικαστηριου
....................ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΔΙΚΑΖΕΙ αντιμωλία των διαδίκων. ΔΕΧΕΤΑΙ εν μέρει την αγωγή.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ το πνευματικό δικαίωμα του ενάγοντος επί των φωτογραφιών που περιγράφονται στο σκεπτικό της παρούσας. ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ το εναγόμενο να καταβάλει
στον ενάγοντα το συνολικό ποσό των πενήντα τεσσάρων χιλιάδων και ενενήντα (54.090) ευρώ, νομιμοτόκως από την επομένη της επίδοσης της αγωγής και μέχρι την εξόφληση. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ στο εναγόμενο τη χρησιμοποίηση, παρουσίαση και διάθεση
στο κοινό των επίδικων φωτογραφιών. ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ το εναγόμενο να αφαιρέσει από το διαδίκτυο κάθε φωτογραφία πνευματικής ιδιοκτησίας του ενάγοντος. ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ τη δημοσίευση, με δαπάνες του εναγομένου, στην εφημερίδα «ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ» και στην εφημερίδα «ΕΣΤΙΑ», καθώς και στην ιστοσελίδα του εναγομένου στο διαδίκτυο του διατακτικού της παρούσας. ΑΠΕΙΛΕΙ κατά του εναγομένου χρηματική ποινή χιλίων (1.000) ευρώ για κάθε παραβίαση της παρούσας, απόφαση αναφορικά με τη διάταξη για απαγόρευση χρησιμοποίησης - παρουσίασης και διάθεσης στο κοινό των επίδικων φωτογραφιών και της υποχρέωσης αφαίρεσης από το διαδίκτυο των εν λόγω φωτογραφιών.
ΚΗΡΥΣΣΕΙ την παρούσα προσωρινά εκτελεστή ως προς την καταβολή του ποσού των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ. ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ μέρος των δικαστικών εξόδων του ενάγοντος, τα οποία ορίζει στο ποσόν των δύο χιλιάδων εκατό (2.100) ευρώ, σε βάρος του εναγομένου. ΚΡΙΘΗΚΕ, αποφασίσθηκε στις 25 Ιουνίου 2009 και δημοσιεύθηκε στο ακροατήριο του σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση, στη Θεσσαλονίκη, στις 30 Σεπτεμβρίου 2009.
http://fotografizontasmagazine.blogspot.com/2009/02/42.html
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50),
αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης»
ΘΕΜΑ: Πνευματική Δημιουργία στο Διαδίκτυο. Πρόκληση ή Απειλή ;
…280.000 ελληνικά και ξένα μουσικά έργα
5.000 ελληνικές και ξένες κινηματογραφικές ταινίες
970 προγράμματα λογισμικού (software)
750 ηλεκτρονικά παιχνίδια
1150 ηλεκτρονικά βιβλία (e books)…
Το περιεχόμενο αυτό διατίθεται δωρεάν από ένα μόνο δημοφιλές ελληνικό forum site μεγάλης επισκεψιμότητας και αποτελεί ενδεικτική εικόνα της εκτεταμένης μη νόμιμης χρήσης προστατευόμενων έργων στο διαδίκτυο.
Όλο αυτό το περιεχόμενο διακινείται χωρίς την άδεια των νομίμων δικαιούχων και χωρίς την καταβολή της νόμιμης αμοιβής προς αυτούς, δηλαδή του πνευματικού δικαιώματος, με αποτέλεσμα την ολοένα και επιδεινούμενη κοινωνικοοικονομική κατάσταση των ανθρώπων και των φορέων που παράγουν και εκφράζουν τον Πολιτισμό.
Έτσι λειτουργούν εκατοντάδες forum sites (downloading) και tracker sites (P2P file sharing), τα οποία εκμεταλλεύονται παράνομα τα πνευματικά έργα και τα προϊόντα πολιτισμού, ελληνικά και ξένα. Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κόσμος του Πολιτισμού, έχει φθάσει σε αδιέξοδο και δεν επιδέχεται άλλα περιθώρια αναμονής.
Για πρώτη φορά οι 14 υπογράφοντες ΟΣΔ Πνευματικών και Συγγενικών δικαιωμάτων που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων της χώρας, δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων ξένων δικαιούχων στην Ελλάδα και τις παραγωγικές δυνάμεις προϊόντων πολιτισμού, ενώνουν τις δυνάμεις, την τεχνογνωσία, τις θέσεις, την εμπειρία και την ανάγκη να αντιμετωπίσουν από κοινού την εποχή, τα δεδομένα της και τους κινδύνους που ήδη διαφαίνονται, με σκοπό την επίτευξη της ισορροπίας στις σχέσεις δικαιούχων πνευματικών/συγγενικών δικαιωμάτων και χρηστών του διαδικτύου, αλλά και την αναγνώριση και αποκατάσταση των δικαιωμάτων τους σε αυτό.
Στη Συνέντευξη Τύπου θα παραστούν και θα παρέμβουν με δηλώσεις γνωστοί πνευματικοί δημιουργοί και καλλιτέχνες από το σύνολο των Τεχνών του ευρύτερου χώρου του Πολιτισμού. Παρακαλούμε για την παρουσία σας για την κάλυψη και επικοινωνία των θέσεών μας και την μέσω αυτής έμπρακτη υποστήριξή σας στον Πολιτισμό και στα ανθρώπινα δικαιώματα των δημιουργών και εκφραστών του.
Οι υπογράφοντες Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης
ΑΕΠΙ – Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων Συνθετών - Στιχουργών – Εκδοτών Μουσικών Έργων
ΑΘΗΝΑ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δημιουργών Θεατρικών &
Οπτικοακουστικών Έργων – Σκηνοθετών
ΑΠΟΛΛΩΝ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Ελλήνων Μουσικών
ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Μουσικών Πνευματικών Δικαιωμάτων
GRAMMO –IFPI - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης & Προστασίας Δικαιωμάτων Παραγωγών Υλικών Φορέων Ήχου ή Ήχου & Εικόνας
ΔΙΟΝΥΣΟΣ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Ηθοποιών
ΕΠΟΕ - Οργανισμός Συλλογικής Προστασίας Εταιρειών Παραγωγής και Διανομής Οπτικοακουστικών Έργων
ΕΡΑΤΩ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Τραγουδιστών –Ερμηνευτών
ΘΕΣΠΙΣ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Θεατρικών Συγγραφέων / Μεταφραστών Θεατρικών Έργων
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ – Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Διευθυντών Φωτογραφίας / Σκηνογράφων/ Ενδυματολόγων / Ηχοληπτών / Μοντέρ
ΟΣΔΕΛ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (Συγγραφείς, Μεταφραστές, Δημοσιογράφοι, Εκδότες)
ΟΣΔΕΕΤΕ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων των Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών τους
PRO.MEDIA - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Παραγωγών Οπτικοακουστικών έργων
ΦΟΙΒΟΣ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας Πνευματικών Δικαιωμάτων Φωτογράφων
Πληροφορίες / Επικοινωνία:
Μαίρη Φασουλάκη
Δ/νση Επικοινωνίας και Πολιτισμού ΑΕΠΙ
Τηλ. 2111029291-3
Email: marfas@aepi.gr, pr@aepi.gr
Γιώργος Παπαθανασίου
Πρόεδρος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
τηλ. 210 33 04 687
foebusds@hol.gr
17/11/09
Εφημεριδε....
http://eteriafotografizontas.blogspot.com/2009/11/1973.html
15/11/09
Ουγγρικη εξεγερση 1956 και φωτογραφια
http://www.hungary1956.com/photos.htm
βιβλια:
σύνδεσμοι
http://www.rev.hu/portal/page/portal/rev/aktualitasok
___THE PHOTO DOCUMENTARY DATABASE [FOTÓADATBÁZIS]___ The photo documentary database at the 1956 Institute contains so far descriptions of 6700 typical photographs of Hungarian history between the First World War and the reconstruction after the 1956 Institute. A start has also been made on exploring the photographic documents of the inter-war period. The descriptions, which are freely available on the Internet, include the subject of the picture, when and where it was taken, who took it, and who owns the rights to it (inventory number, where it is held). The pictures include portraits of the main public figures in the period, especially politicians and writers, but including scientists, scholars, artists and sports people. Especially interesting are the Interior Ministry and police pictures from the Historical Office, to do with the trials after the 1956 Revolution and those sentenced to death, for which they are often the only means of identification. Most of the pictures show events. Some record the main political events of the period. They include official propaganda pictures of agricultural collectivization or portraying Hungary as an iron and steel producer, and pictures of daily life after the war and in the 1950s. Others record events and sentencing during the show trials. The pictures of the 1956 Revolution trace all the events: the initial demonstrations in Budapest and the provinces, the fighting, the ruins of Budapest after the bombardment, and the victims of the volleys fired outside Parliament and in provincial centres. Most of them originally belonged to private persons, who passed them to public collections such as the Photograph Archive of the Hungarian National Museum. However, they also include some series taken by foreign correspondents, including Jean-Pierre Pedrazzini, who was killed during the revolution, or the world-famous photographer Erich Lessing. The database is constantly being expanded.For further information, contact Réka Sárközi at the 1956 Institute.
Οι φωτογραφοι που εχουν καταγραφει οι φωτογραφίες τους απο την φωτογραφικη βαση του ινστιτουτου ειναι: Károly Kiss, Jenő Virág , Berki , György Fábri
Mihály Szeifert , Gyula Tóth , Elemér Karvaly
Tibor Perlusz , János Lupsa , Tibor Perlusz
Dezső Széki , Gyula Imre , B. Takács
αλλοι φωτογραφοι: Erich Lessing
συνδεσμοι με ιστορικοπολιτικοκοινωνικη αναλυση
http://socialistworld.net/eng/2006/10/21hungary.html
http://labourhistory.net/news/i0310_1.php
28/10/09
Το Έπος του ‘40 Έκθεση φωτογραφιών του Λάζαρου Ακκερμανίδη
44α ΔΗΜΗΤΡΙΑ του Δήμου Θεσσαλονίκης
27 Οκτωβρίου
Το ατμόπλοιο "Χειμάρα" εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκης - Πειραιά. Στις 19 Ιανουαρίου 1947, κοντά στο νησάκι Καβαλλιανή στην Νότιο Εύβοια, το πλοίο βυθίστηκε. Ήταν ένα τραγικό δυστύχημα το ναυάγιο του "Χειμάρα" που άφησε πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Ανάμεσα στους 240 που πνίγηκαν σ' αυτό ήταν και ο φωτορεπόρτερ Λάζαρος Ακκερμανίδης. Είχε τότε κυκλοφορήσει η φήμη ότι μαζί με τον Ακκερμανίδη είχε χαθεί και το περίφημο φωτογραφικό του αρχείο από το Αλβανικό μέτωπο και την Αντίσταση. Η ανακάλυψη όμως του χαμένου υλικού του, ύστερα από 46 χρόνια, που αποτελείται από δύο χιλιάδες φωτογραφίες και αρνητικά του, από την περίοδο εκείνη, πιστεύω ότι αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα της ιστορίας της Ελληνικής φωτογραφίας, τα τελευταία χρόνια. Ο Λάζαρος Ακκερμανίδης γεννήθηκε το 1903 στα Σούρμενα του Πόντου. Αργότερα η οικογένεια του κατέφυγε στην νότια Ρωσία, στο Σότση, για να αποφύγει τους διωγμούς των Τούρκων. Εκεί τελείωσε το γυμνάσιο και διδάχθηκε την φωτογραφία. Αν και μεγαλωμένος μακριά από την Ελλάδα ο Ακκερμανίδης υπήρξε ένας φλογερός πατριώτης. Έτσι το 1932, αποφασίζει να έρθει στην Πατρίδα, όπου και
αρχίζει να εργάζεται σαν επαγγελματίας φωτογράφος. Λίγα είναι γνωστά για την σταδιοδρομία του τα πρώτα αυτά χρόνια. Άνθρωπος σεμνός, δεν ενδιαφερόταν για την δημοσιότητα και την προβολή του, και αυτό δυσχεραίνει την ιστορική έρευνα. Είναι γνωστό όμως ότι για ένα μεγάλο διάστημα εργαζόταν κοντά στους αδελφούς Μεγαλοκονόμου. Η κήρυξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου βρίσκει τον Ακκερμανίδη στην Κατερίνη, όπου ζούσε ο αδελφός του. Το Γενικό Επιτελείο Στρατού ζητούσε επαγγελματίες φωτορεπόρτερ για να φωτογραφήσουν στο μέτωπο. Μόλις το έμαθε έτρεξε να καταταγεί. Στο μέτωπο ο ενθουσιασμός και η ορμητικότητά του είναι παροιμιώδης. Αδιαφορεί για τον κίνδυνο και βρίσκεται μόνιμα στην πρώτη γραμμή. Αυτό αποτελεί και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των φωτογραφιών του, σε σχέση με άλλους πολεμικούς φωτορεπόρτερ. Το μεγαλύτερο μέρος των φωτογραφιών του από το μέτωπο, το διοχέτευσε στην εφημερίδα "ΝΙΚΗ", η οποία και εξέδωσε, το 1941, ένα ειδικό αναμνηστικό φωτογραφικό λεύκωμα του πολέμου του ‘40, με αποκλειστικές φωτογραφίες του. Ένα μοναδικό αντίτυπο διασώθηκε μαζί με το άλλο φωτογραφικό υλικό του. Λίγο μετά την απελευθέρωση, το 1945, του παραχωρήθηκε το Ζάππειο όπου έκανε μια μεγάλη ατομική έκθεση από το Αλβανικό έπος του ‘40. Τα τρία τελευταία χρόνια πριν από το θάνατό του, ο Ακκερμανίδης θα τα περάσει στη Μακεδονία ανάμεσα στην Κατερίνη και στη Θεσσαλονίκη1 στην τελευταία θα εργαστεί σαν φωτορεπόρτερ στην εφημερίδα το "ΦΩΣ".
Ιστορικός Φωτογραφίας
Για τον Λάζαρο Ακερμανίδη συνέχεια
[...] Η κατοχή και ειδικότερα ο εμφύλιος πόλεμος μέχρι σήμερα αποτελούν μια σχεδόν απαγορευμένη ζώνη από τους επίσημους ιστορικούς της φωτογραφίας. Τα στεγανά όμως πρέπει να σπάσουν και να καταγραφούν όλα τα στοιχεία των φωτογράφων. Χρησιμοποιώντας δε σαν κυρίαρχο κριτήριο, το ήθος, να αναλυθεί και αξιολογηθεί και το φωτογραφικό έργο αλλά και η κοινωνική προσφορά τους. Η περίπτωση του φωτογράφου Λαζάρου Ακερμανίδη είναι πολύ ιδιαίτερη στο χώρο της φωτογραφίας.
[...]Ομως το υλικο του με φωτογραφιες της ομαδας μεραρχιων του ΕΛΑΣ Μακεδονιας μένει στη λήθη.
Οπως επίσης και εκείνο της Απελευθέρωσης της πόλης από τους κατακτητές .
Ήρθε η ώρα από τα ντοκουμέντα της μελέτης "να αποκατασταθεί" το όνομα του φωτογράφου Λαζάρου Ακερμανίδη και να συμπεριληφθεί στους φωτογράφους της Εθνικής Αντίστασης.[...]
(από τον πρόλογο της α` εκδοσης 2006)
Κασιμάτης, Μανόλης
μελετητής της ιστορίας της φωτογραφίας
Φωτογραφίες της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης (Οκτώβρης 1944)
απο το αρχείο του φωτογράφου Λαζαρου Ακερμανίδη
εκδοσεις Φωτογραφίζοντας.
http://eteriafotografizontas.blogspot.com
αναδημοσίευση απο το μπλοκ της πολιτιστικής εταιρείας ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ
26/10/09
Φωτογράφοι του Αλβανικού μετώπου
φωτογραφία:
Λάζαρος Ακερμανίδης
Οκτώβρης 1940.
Το Γενικό Επιτελείο Στρατού με ανακοινώσεις ζητούσε για εθελοντική κατάταξη, φωτογράφους και κινηματογραφιστές. Κατά την διάρκεια της θητείας τους(οσοι κατατάχθησαν) υπαγόνταν στη Γεωγραφική Yπηρεσία Στρατού(ΓΥΣ), και σε ορισμένους από αυτούς έδοσαν τον βαθμό του έφεδρου ανθυπολοχαγού. (Ολοι φορούσαν στολή εκστρατείας). Ολες οι φωτογραφίες προς δημοσίευση περνούσαν από λογοκρισία.
Ονομαστικος κατάλογος καταγεγραμμενων φωτογράφων (μέχρι τώρα):
Λάζαρος Ακερμανίδης
Αλεξίου
Δημήτρης Γιάγκογλου
Κυριάκος Κουρμπέτης
Λόγκος
Ιωάννης Νισυρίου
Τάσος Μελετόπουλος,
Δημήτρης Μελισίδης
Γιάννης Μπίρης
Δήμος Πατρίδης
Πέτρος Πουλίδης
Ευστράτιος Στελίγκος
Βασίλης Τσακιράκης
Δημήτρης Τριανταφύλλου
Σπύρος Τράνακας
Δημήτρης Φλώρος
Δημήτρης Φωτεινόπουλος
Σπύρος Χαλκίδης
Αδελφοί Μεγαλοκονόμου (Κωνσταντινος, Μανώλης και Χαράλαμπος)
αναδημοσιευση και συνεχεια στο
http://eteriafotografizontas.blogspot.com/2009/10/blog-post_25.html
21/10/09
2ος διαδικτιακός φωτογραφικός διαγωνισμός απο την Φωτογραφική Εταιρεία Κύπρου
Διάρκεια διαγωνισμού: 1 Noεμβρίου 2009 – 31 Ιανουαρίου 2010
κάτω από την αιγίδα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Φωτογραφικής Τέχνης
Θέματα: Περιβάλλον και Ελεύθερο
Χωρίς χρέωση συμμετοχής! Απευθείας ανέβασμα φωτογραφιών!
Κρίση από το Κοινό και Διεθνή Κριτική Επιτροπή!
(ξεχωριστά βραβεία συνολικής αξίας €5.000)
πληροφορίες : http://www.iodpc.com/
αναδημοσίευση
http://greekfotografi-fiap.blogspot.com/2009/10/2os.html
7/10/09
Η λειτουργια της φωτογραφιας σαν εργαλειο αφυπνισης ...και οχι μονο...
10 Οκτωβρίου 2009
Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, συμμετέχοντας στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παρηγορητικής Φροντίδας (10 Οκτωβρίου), παρουσιάζει, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Παρηγορητικής και Συμπτωματικής Φροντίδας Καρκινοπαθών και μη Ασθενών – ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α., φωτογραφικό αφιέρωμα της φωτογράφου Χριστίνας Βάζου, με θέμα την Ανακουφιστική και Παρηγορητική Φροντίδα καρκινοπαθών και μη ασθενών. Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί από την Πέμπτη 8 έως την Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009, σε οθόνη στο Χώρο Νέων Μέσων του ΕΜΣΤ.
Στο φωτογραφικό αφιέρωμα παρουσιάζεται η εργασία της Χριστίνας Βάζου, που πραγματοποιήθηκε από τον Οκτώβριο έως τον Ιούνιο του 2008, σε συνεργασία με το Ιατρείο Θεραπείας Πόνου του Αρεταίειου Νοσοκομείου και την ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. Περιλαμβάνει ενενήντα φωτογραφίες στις οποίες παρουσιάζεται η πορεία οκτώ ανθρώπων που απευθύνθηκαν στο Ιατρείο Θεραπείας Πόνου του Αρεταίειου Νοσοκομείου. Οι φωτογραφίες συνοδεύονται από αποσπάσματα συνεντεύξεων των ασθενών. Στόχος του φωτογραφικού project της Χρ, Βάζου είναι η ανάδειξη του δικαιώματος πρόσβασης στην Ανακουφιστική και Παρηγορητική Φροντίδα, η παρουσίαση των θεραπευτικών αποτελεσμάτων της και η σκιαγράφηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς.
Επίσης, την Πέμπτη 8 Οκτωβρίου στις 18:00 η Πρόεδρος της ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. κα Αθηνά Βαδαλούκα, Αναπλ. Καθηγήτρια Αναισθησιολογίας, Θεραπείας Πόνου και Παρηγορητικής Φροντίδας Πανεπιστημίου Αθηνών, πλαισιωμένη από συνεργάτες της ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. θα μιλήσει για το φετινό σύνθημα της Παγκόσμιας Ημέρας Παρηγορητικής Φροντίδας, «Σπάσε τη σιωπή σου».
Η Χριστίνα Βάζου σπούδασε φωτογραφία τη Σχολή Φωτογραφίας, Βίντεο και Ήχου FOCUS (1991-94) και ψηφιακή φωτογραφία και επεξεργασία εικόνας στη Σχολή Qwerty Studios (2007). Στις ατομικές και ομαδικές εκθέσεις που έχει πραγματοποιήσει στην Ελλάδα και το εξωτερικό έχει παρουσιάσει τη δουλεία της με θέματα, όπως Εικόνες από τη Γεωργία, Έλληνες της Αιθιοπίας, Έλληνες της Διασποράς, Η πορεία της Ζωής, Εικόνες από το Ψυχιατρείο, κ.ά. Η έκθεσή της με τίτλο Εννέα μήνες - Αυτοσχεδιασμοί τιμήθηκε με έπαινο στο πλαίσιο της “Φωτοσυγκυρίας”, Θεσσαλονίκη 2000. Το 1997 εκδόθηκε το λεύκωμα Έλληνες της Διασποράς, από την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης - Θεσσαλονίκη 1997 και το 2004 το λεύκωμα Η πορεία και η Ζωή, από το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Τρίπολης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Η Ελληνική Εταιρεία Παρηγορητικής και Συμπτωματικής Φροντίδας Καρκινοπαθών και μη Ασθενών – ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 1997. Τα ιδρυτικά της μέλη ήταν 101, ενώ σήμερα αριθμεί περισσότερα από 350, στα οποία συμπεριλαμβάνονται γιατροί, απόφοιτοι Ιατρικών Σχολών, λειτουργοί υγείας, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές, ψυχολόγοι, καθώς και νομικά πρόσωπα ή οργανισμοί, ιατρικού κυρίως χαρακτήρα, που έχουν ή επιδιώκουν παρόμοιους στόχους. Κύριος σκοπός της ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών που πάσχουν από χρόνιο καλοήθη ή καρκινικό πόνο, AIDS, νευρολογικά νοσήματα (κατά πλάκας σκλήρυνση, εγκεφαλικά επεισόδια), καρδιακή και νεφρική ανεπάρκεια. Στόχος επίσης είναι η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των υπερηλίκων ασθενών, προάγοντας την παρηγορητική και συμπτωματική τους φροντίδα. Για την επίτευξη των στόχων της, η ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. συνεργάζεται με πολλές ελληνικές και διεθνείς επιστημονικές εταιρείες και διοργανώνει συνέδρια, ημερίδες, ενημερωτικές καμπάνιες κ.ά. Από το 2005 διοργανώνει στην Ελλάδα την Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορητικής Φροντίδας σε συνεργασία με τους αντίστοιχους διεθνείς φορείς. Ο εορτασμός περιλαμβάνει πάντα επιστημονικά συνέδρια και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, μουσικές ή εικαστικές, όπως την έκθεση φωτογραφίας της Χριστίνας Βάζου (2005), τη συναυλία του μουσικοσυνθέτη Νότη Μαυρουδή στο Ωδείο «Φίλιππος Νάκας» (2006), τη συναυλία της Σαββίνας Γιαννάτου στα Γιάννενα (2007), τη συναυλία της Λίας Βίσση στη Λευκωσία (2008)κ.ά.
Διεύθυνση: Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β’ 17 -19 & Ρηγίλλης, Αθήνα (είσοδος επί της οδού Ρηγίλλης)
Ώρες λειτουργίας
Τρίτη έως Κυριακή: 11.00 – 19.00 Πέμπτη: 11.00 – 22.00
Επικοινωνία
Τηλέφωνα: 210 92.42.111 – 3, Fax: 210 92.45.200
protocol@emst.gr, pressoffice@emst.gr
www.emst.gr
http://fixit-emst.blogspot.com/
1/10/09
Φωτο-γραφι-ζοντας δεν ειμαι τρομοκρατης. Η φωτογραφιση δεν ειναι εγκλημα.
Police routinely invoke anti-terror legislation to prevent photographers from carrying out their work, and photojournalists are constantly filmed at public gatherings and their details kept on an ever-growing database. Tourists, particularly foreign tourists, are also targeted by police, as was the case with an Austrian father and son recently who made the mistake of photographing a building of an extremely sensitive nature—Walthamstow bus station.
Put simply, Britain has become a no-photo zone, and so if you fail to comply, you may find yourself liable to attack, arrest or harassment. Recognising that Britain is not the only country where such a draconian anti-photographer culture is developing, the British Journal of Photography is beginning an international visual campaign to raise awareness.
http://www.bjp-online.com/
Over the next year we hope to gather thousands of self-portraits of
photographers-professional and amateur from around the world,
each holding up a white card with the words, Not a crime or I am not a terrorist .
BJP's investigates the use of Section 44 across the UK. After filling 46 Freedom of Information Act requests, the results are in, and the pictures is bleak. Virtually everywhere, photographers could be stopped under the powers granted by the Terrorism Act. Find out if you can be targeted in your county here
To read our full report click here
http://www.bjp-online.com/public/showPage.html?page=868495
ενωθητε με το γκρουπ στο flickr και ανεβαστε και την δικη σας φωτογραφια
http://www.flickr.com/groups/iamnotaterrorist/
29/9/09
15 Σεπτεμβρίου 1944 Καψάλι-Κύθηρα
απο το φωτογραφικο αρχειο Σοφιου
Μανώλης Σοφίος φωτογράφος
15 Σεπτεμβρίου 1944 Καψάλι-Κύθηρα
... Ξεκίνησα από τον Ποταμό όπου έχω το φωτογραφείο μου καβάλα σ' ένα γαϊδουράκι με την ξύλινη μεγάλου φορμά μηχανή μου (ρώσικης κατασκευής). Μετά από περίπου 4 ώρες έφτασα στο Καψάλι. Μέσω του διερμηνέα ζήτησα από τον επικεφαλή σκωτσέζο συνταγματάρχη άδεια για φωτογράφιση. Αρχικά οι άγγλοι αρνήθηκαν αλλά ύστερα από αρκετή προσπάθεια τα κατάφερα. Διάλεξα που θα στήσω την μηχανή για να έχω καλό αποτέλεσμα και φορτώνοντας το σασί τράβηξα συνολικά δυο φωτογραφίες. Η μία δεν μου πέτυχε αλλά η άλλη ήταν ΜΟΝΑΔΙΚΗ...
ΥΓ. Δεκάδες παραμένουν οι ξεχασμένοι φωτογράφοι σε όλη την Ελλάδα όπως η φωτογραφική οικογένεια ΣΟΦΙΟΥ στα ΚΥΘΗΡΑ.
Μανόλης Κασιμάτης - πολιτιστικη εταιρεια Φωτογραφίζοντας
13/9/09
Willy Ronis (1910-2009)
το πιο γνωστό του έργο του οποίου δείχνει την ζωή στο μεταπολεμικό Παρίσι και την Προβηγκία.
Ο Willy Ronis, τελευταίος μεγάλος φωτογράφος της μεταπολεμικής γενιάς άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 99 ετών. Ο W.Ronis γεννήθηκε στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν ένα εβραϊος πρόσφυγας από την Οδησσό που άνοιξε ένα στούντιο φωτογραφίας στη Μονμάρτρη, και η μητέρα του ήταν πρόσφυγας από τη Λιθουανία που έδινε μαθήματα πιάνου. Ο W. Ronis, μαζί με τους κορυφαίους του 20ου αιώνα Ρομπέρ Ντουανό και Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν ήταν μεταξύ της γενιάς των μεγάλων μεταπολεμικών φωτογράφων. Με τον Cartier-Bresson, Ronis ανήκε στην Association des Écrivains et Artistes Révolutionnaires, και παρέμεινε ένας άνθρωπος της αριστεράς. Έργα του υπαρχουν στο Μουσείο της Σύγχρονης Τέχνης (MoMa) ήδη από το 1953.
Επανήλθε συνεργαζόμενος με τηνRapho μετα 25 χρονια το 1980). Ο W. Ronis διδάσκε στη δεκαετία του 1950, στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αβινιόν, στην Aix-en-Provence και στο Saint Charles, Μασσαλία. Η ιδιοφυΐα του, αποτυπώθηκε σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες από το αγαπημένο του Παρίσι. Απεικόνισε κοινωνικά κινήματα αλλά και την καθημερινή, απλή ζωή, τη ζωή της εργασίας, της σχόλης και τον έρωτα. Προσέγγιζε τον άνθρωπο σε δράση ή σε οικείες στιγμές και πάντα με σεβασμό και αγάπη. Ανέδειξε τη Γαλλία και το Παρίσι της τέχνης, των καφέ, του θορύβου και της συνοικίας, των παλιών επαγγελμάτων. Η τελευταία του φωτογραφία 91 ετών, ήταν αυτή ενός γυμνού.
Η μαχητική κομμουνιστρια ζωγράφος και συντροφος του Marie-Anne Lansiaux (1910-91) ,
ήταν το αντικείμενο της γνωστής φωτογραφία του,
Nu Provençal (Provençal).
Η φωτογραφία εχει μεγάλη επιτυχία και ο Ronis θα σχολιάσει, "Η μοίρα αυτής της εικόνας, που δημοσιεύθηκε συνεχώς σε όλο τον κόσμο, εξακολουθεί να με εκπλήσσει."
πηγες: http://en.wikipedia.org/wiki/Willy_Ronis
http://www.foreignpress-gr.com/search/label/Willy%20Ronis
http://www.answers.com/library/Photography+Encyclopedia-cid-5641541
http://www.answers.com/library/Art+Encyclopedia-cid-5641541
11/9/09
κλικ στην ανθρωπιστικη δραση
δειτε το σαιτ της εκθεσης
"Οι γιατροι χωρις συνορα μεσα απο το φακο του Γιάννη Κολεσίδη"
http://www.msf.gr/sites/kolesidis/index.htm
και εκτος των αλλων εκδηλωσεων υπαρχει και την
ΔΕΥΤΕΡΑ 14/9 και ωρα 19:00
Πάνελ φωτορεπόρτερ
Συζήτηση «Δεοντολογία και Φωτογραφία»
Γιατροί Χωρίς Σύνορα - Ελληνικό Τμήμα,
Ξενίας 15, 115 27 Αθήνα,
Τηλ.: +30 210 5200500,
Fax.: +30 210 5200503
Μαρία Πασχούλα 6936 699142
8/9/09
Το φωτοβραβειο με τα πολλα ερωτηματικα ....συνεχιζει τον δρομο προς την δοξα
Μα τι γινεται?
Μα τελικα ολα ειναι σωστα?
Μα τι κανουν οι μεγαλοι κριτες και μεγαλοι φωτογραφοι?
Μα τι κανουν τα μεγαλα περιοδικα?
Μα υπαρχουν ................οι κωδικες δεοντολογιας επαγγελματιων φωτογραφων?
διαβαστε: την τριτη αναφορα
http://fotografizontasmagazine.blogspot.com/2009/08/blog-post_2610.html
Ενας χρονος μετα ...και τα ερωτηματικα παραμενουν
την δευτερη αναφορα
http://fotografizontasmagazine.blogspot.com/2009/02/blog-post_21.html
ΒΡΑΒΕΙΑ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ : ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ
διαβαστε την πρωτη αναφορα
http://fotografizontasmagazine.blogspot.com/2009/02/20-2008-h-1-httpwww.html
Un Mito o una realta? dov e` la verita?
Πληροφορίες
- manolosk
- Αθηνα, Greece
- http://www.manolokasimatis.gr