26/10/10

ΟΜΙΛΙΑ ANTOINE D’AGATA Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010 ΑΣΚΤ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΟΜΙΛΙΑ ANTOINE D’AGATA
H αστική μη κερδοσκοπική εταιρία ART/IF/ACT (www.art-if-act.com) στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεών της παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον γάλλο φωτογράφο και μέλος του φωτογραφικού πρακτορείου Magnum Photos Antoine D'Agata.
Ο Antoine D'Agata θα πραγματοποιήσει ανοιχτή ομιλία στο κοινό με ψηφιακή προβολή, η οποία θα φιλοξενηθεί στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα (4 Νοεμβρίου 2010) .
Θα παρουσιαστεί μέσω ψηφιακής προβολής ένα μεγάλο μέρος του έργου του καλλιτέχνη και στη συνέχεια θα δοθεί η ευκαιρία στο κοινό να γνωρίσει τον καλλιτέχνη από κοντά.
Όλη η διεξαγωγή της ομιλίας θα γίνει στην αγγλική γλώσσα.
Ημερομηνία διεξαγωγής ομιλίας: Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010, ώρα 20:30
Τόπος διεξαγωγής: ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (Πειραιώς 256, Ταύρος)
(αίθουσα Giorgio de Chiricο)
Είσοδος Ελεύθερη
Οργάνωση παραγωγής: ART/IF/ACT

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ANTOINE D’AGATA
Ο Antoine D'Agata είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους σημαντικότερους φωτογράφους της εποχής μας. Οι εικόνες του χαρακτηρίζονται από μια έντονη και άκρως υποκειμενική εμπειρία που διευρύνει τα όρια της καταγραφικής φωτογραφίας. Το έργο του αποτελεί μία ενδοσκοπική, ενστικτώδη φωτογραφική προσέγγιση του υποσυνείδητου κόσμου του."Προσπαθώ να δημιουργήσω μια κατάσταση νομαδικών κόσμων, ατελή και προσωπική, συστηματική και ενστικτώδη, ένα σκηνικό φυσικών χώρων και συναισθημάτων εντός του οποίου είμαι ηθοποιός. Αποφεύγω να διευκρινίσω εκ των προτέρων αυτό που πρόκειται να φωτογραφίσω. Οι λήψεις γίνονται τυχαία, βάση απρόβλεπτων συναντήσεων και περιστάσεων. Οι επιλογές, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις δυνατότητες, είναι υποσυνείδητες. Οι εμμονές, όμως, παραμένουν σταθερές: ο δρόμος, ο φόβος, η ασάφεια και η σεξουαλική πράξη...Για να μην αναφέρω ίσως, στο τέλος, την απλή επιθυμία του να υπάρχεις..."

Antoine D'Agata
Γεννήθηκε στη Μασσαλία το 1961. Έφυγε απο την Γαλλία το 1983 και παρέμεινε στην Αμερική για τα επόμενα 10 χρόνια. Το 1990 άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία και παρακολούθησε σεμινάρια στο International Center of Photography με καθηγητές τους Larry Clark και Νan Goldin.
Kατα τη διάρκεια της παραμονής του στη Νέα Υόρκη το 1991-92 ο D’Agata εργάστηκε στο εκδοτικό τμήμα του φωτογραφικού πρακτορείου Magnum. Ωστόσο, παρ’ όλες τις εμπειρίες του απο την εκπαίδευσή του στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά την επιστροφή του στην Γαλλία το 1993 και για 4 χρόνια δεν ασχολήθηκε με την φωτογραφία.
Το πρώτο του βιβλίο με τις φωτογραφίες του De Mala Muerte και Mala Noche εκδόθηκε το 1998 και τον επόμενο χρόνο η Galerie Vu άρχισε να δημοσιεύει τη δουλειά του.
Το 2001 εκδόθηκε το Hometown και κέρδισε το βραβείο Niepce Prize για νέους φωτογράφους. Συνέχισε να εκδίδει τακτικά: τα Vortex και Isomnia εκδόθηκαν το 2003, συνοδεύοντας την έκθεσή του «1001 Νύχτες», που εγκαινιάστηκε τον Σεπτέμβριο στο Παρίσι, το Stigma εκδόθηκε το 2004 και το Manifeste το 2005.
Το 2004 ο D’Agata έγινε δεκτός στο Magnum Photos και την ίδια χρονιά γύρισε το πρώτο του φιλμ Le Ventre du Monde (Τhe World’s Belly). Αυτό το πείραμα τον οδήγησε στη μεγάλου μήκους ταινία Aka Ana που γυρίστηκε το 2008 στο Τόκυο, ένα ταξίδι στη σκοτεινή και περιθωρική Ιαπωνία με πρωταγωνιστές πόρνες, πορνοστάρ και τοξικομανείς, όπως αποκαλύπτονται μέσα από τις προσωπικές τους ιστορίες.
Απο το 2005 ο Antoine D’Agata δεν έχει μόνιμη κατοικία, αλλά δουλεύει ανά τον κόσμο.



ΟΜΑΔΑ ART/IF/ACT
Η ομάδα ART/IF/ACT ιδρύθηκε το 2009 και λειτουργεί ως μια ανοιχτή επικοινωνιακή πλατφόρμα για την ενημέρωση, την προώθηση και την εκπαίδευση στο χώρο της φωτογραφίας και των οπτικών τεχνών.
Διαδικτυακή ενημέρωση
Μέσα από το web portal της (www.art-if-act.com) παρέχει online παρουσίαση του έργου ελλήνων και ξένων φωτογράφων, όπως και όλων των σημαντικών δρώμενων στο χώρο της φωτογραφίας διεθνώς.
Εκπαίδευση
Μέσα από συντονισμένες εκπαιδευτικές δράσεις διοργανώνει ανα διαστήματα ειδικά σεμινάρια, εργαστήρια, διαλέξεις και παρουσιάσεις φωτογράφων, διακεκριμένων καλλιτεχνών και προσωπικοτήτων από τον ευρύτερο χώρο της φωτογραφίας και των οπτικών τεχνών (φωτογράφοι, επιμελητές εκθέσεων, εκδότες, διευθυντές φεστιβάλ, κτλ).
Παράλληλες Δράσεις - Συνεργασίες
Η ομάδα ART/IF/ACT εστιάζει στην παραγωγή ευέλικτων, ανεξάρτητων καλλιτεχνικών δράσεων με παράλληλη ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, όπως ψηφιακών προβολών σε κλειστούς αλλά και ανοιχτούς δημόσιους χώρους, φωτογραφικών παρεμβάσεων στην πόλη (διαδραστικές εκθέσεις - εγκαταστάσεις κ.λ.π.).Παράλληλα στοχεύει στη διαμόρφωση ενός δικτύου συνεργασιών τόσο με ελληνικούς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, ιδρύματα και φεστιβάλ όσο και με θεσμούς ή ομάδες από το εξωτερικό.
Η ομάδα ART/IF/ACT αποτελείται από τους
Μαριλένα Σταφυλίδου (φωτογράφο), Νικάνδρη Κουκουλιώτη (photo editor), Γιώργο Πρίνο (φωτογράφο), Λάμπρο Παπανικολάτο (project manager/φωτογράφο) και Γιώργο Καραηλία (photo editor/φωτογράφο).

Ο καλλιτέχνης, η ανωνυμία και η πέτρα.απο την εφημεριδα ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

απο την εφημεριδα ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
http://edromos.gr/ Δευτέρα, 25 Οκτώβριος 2010
Ο καλλιτέχνης, η ανωνυμία και η πέτρα
Της Νάντιας Βαλαβάνη.
Σε κείμενα ποικίλης ύλης κατονομάζεται η ασπρόμαυρη φωτογραφία που «έδωσε» το βασικό εικαστικό σήμα της προεκλογικής καμπάνιας της «Ελεύθερης Αττικής»: Το παιδί, η θάλασσα και η πέτρα. Αντίθετα, όμως, με ό,τι συμβαίνει με τα έργα τέχνης, σχεδόν σε κανένα απ’ αυτά δεν κατονομάζεται ο δημιουργός της: Σαν να είναι έργο αγνώστου ή συλλογικό ή σαν να πρόκειται για έργο τόσο γνωστό, που ανήκει αυταπόδεικτα στην παγκόσμια κληρονομιά.
Επειδή, όμως, κανένα από τα παραπάνω ενδεχόμενα δεν είναι σωστό στην περίπτωσή μας και οι καλλιτέχνες, ιδιαίτερα όταν αφιερώνουν δωρεάν τα έργα και τις δραστηριότητες τους σε μια συλλογική προσπάθεια, το μόνο που περιμένουν είναι αυτή η αναγνώριση, αισθάνομαι την ανάγκη να κατονομάσω το δημιουργό της φωτογραφίας: Είναι ο οικονομολόγος Περικλής Αντωνίου, που ασχολείται εδώ και δεκαετίες με την καλλιτεχνική φωτογραφία, αφιερώνοντας, σχεδόν καθ’ ολοκληρία, δωρεάν τους καρπούς της φωτογραφικής του τέχνης σε συλλογικές προσπάθειες. Είτε πρόκειται για τη μονογραφία του Βλέμματα μοναξιάς με φωτογραφίες από τους πολέμους στα Βαλκάνια (κυκλοφόρησε από το «Καραβάνι Αλληλεγγύης») είτε για την περυσινή έκθεση φωτογραφίας από κοινού με τον φωτορεπόρτερ της Ελευθεροτυπίας Σπύρο Τσακίρη για την καθημερινή ζωή στα ερείπια της Γάζας, μετά απ’ την επιδρομή του Ισραήλ (συνόδευαν την πρώτη αποστολή, και πάλι του «Καραβανιού», που μπόρεσε να σπάσει τον αποκλεισμό μέσω Αιγύπτου).
Επίσης, ελάχιστα συνειδητοποιήθηκε από τα «λιτά» δημοσιεύματα του Τύπου ότι ο Αντωνίου, πέρυσι το Πάσχα, παραλίγο να γίνει «μάρτυρας» της τέχνης του πηγαίνοντας φυλακή. Όχι στα ματωμένα Βαλκάνια ή τη Γάζα, αλλά στο σύγχρονο Λονδίνο με τον πλέον σύγχρονο τρόπο. Φωτογραφίζοντας σκηνές πλήθους μέσα στο μετρό της βρετανικής μητρόπολης, βρέθηκε (μετά από καταγγελία «αγανακτισμένου» πολίτη, που θεώρησε ότι προσβάλλεται η ιδιωτικότητά του) κρατούμενος της Μητροπολιτικής Αστυνομίας: Mετά από πολύωρη ανάκριση, διανυκτέρευσε σε κελί και οδηγήθηκε σιδηροδέσμιος στο Αυτόφωρο. Ακόμα λιγότερο γνωστό είναι ότι ο Περικλής αθωώθηκε σε ρητή δικάσιμη, μετά και από κινητοποίηση Βρετανών καλλιτεχνών και θεωρητικών της φωτογραφίας, που μπορεί να μην ήξεραν τη δουλειά του, είχαν όμως διαγνώσει σωστά τον κίνδυνο με μια δικαστική απόφαση (στο αγγλοσαξωνικό Δίκαιο η απόφαση δημιουργεί Δίκαιο!) να μπει τέρμα στη «φωτογραφία του δρόμου»: Την πιο σημαντική, ίσως, κληρονομιά μιας ανατρεπτικής φωτογραφικής τέχνης του 20ου αιώνα. Και, ω! η ειρωνεία της ιστορίας, αυτά στο Λονδίνο, όπου ο «Μεγάλος Αδερφός» φωτογραφίζει κάθε πολίτη χωρίς την άδειά του, καθημερινά, κατά μ.ο. 300 φορές… Ακόμα λιγότερο γνωστό είναι ότι την παραμονή της δίκης του στο Λονδίνο, έξω απ’ τη Βρετανική Πρεσβεία στην Αθήνα βρέθηκαν 100 (άγνωστοι του) διαμαρτυρόμενοι Έλληνες φωτογράφοι. Η φωτογραφία Το παιδί, η θάλασσα και η πέτρα πρωτοεκτέθηκε σε ατομική έκθεση του Αντωνίου με τίτλο Τ’ ασήμαντα, τον Μάιο 2010. Όταν ένα αντίγραφό της βρέθηκε κρεμασμένο σπίτι μου, η κόρη μου, 22χρονη φοιτήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών, προφανώς θεωρώντας την κάθε άλλο παρά ασήμαντη, μου είπε ότι θα πρέπει να κατεβάσουμε οτιδήποτε άλλο από τους τοίχους, καθώς αυτή η φωτογραφία τα λέει όλα..........
συνεχεια
http://edromos.gr/

Πληροφορίες

Αθηνα, Greece
http://www.manolokasimatis.gr