19/5/10

Φωτογραφιζοντας εκτελεση ομηρων.

Κατα την διαρκεια της κατοχης στην Σερβια απο τα στρατευματα της φασιστικης Ιταλιας (1941-1944) καταγραφεται φωτογραφικα μια εκτελεση ομηρων.




Οι φωτογραφιες αυτες αποκαλυπτουν (ισως για πρωτη φορα) την θαρραλεα αντιμετωπιση ορισμενων ομηρων απεναντι απο το εκτελεστικο αποσπασμα .

αναδημοσιευση απο τα ιστορικα αρχειακα ντοκουμεντα
της δρασης εγκληματων πολεμου των Ιταλων κατα το ΙΙ παγκοσμιο πόλεμο
.

17/5/10

“θυμόμαστε το παρελθόν για να χτίσουμε το μέλλον” - Δήμος Καισαριανής




Την Κυριακή 16 Μαίου 2010 ο Δήμος Καισαριανής στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της 1 Μάη 1944 – 2010 , 66 χρόνια μνήμης – “θυμόμαστε το παρελθόν για να χτίσουμε το μέλλον”, διοργανωσε εκδήλωση – κατάθεση στεφάνων προς τιμή των 200 εκτελεσμένων Ελλήνων κομμουνιστών την πρωτομαγιά του 1944 καθώς και όλων των πατριωτών που εκτελέστηκαν από τα στρατεύματα κατοχής στο σκοπευτήριο Καισαριανής.
Για όσους δεν το ξέρουν στο σκοπευτήριο Καισαριανής , δίπλα στους Έλληνες πατριώτες, έχουν εκτελεστεί από τους Γερμανούς ναζιστές την περίοδο από 29/11/1943 έως 8/9/1944 και 21 Ιταλοί αντιφασίστες εκ των οποίων τα ονόματα μόλις πρόσφατα ύστερα από τόσα χρόνια έγιναν γνωστά. Η επιτροπή των Ιταλών που αγωνίστηκε για να γνωστοποιηθούν τα ονόματα των εκτελεσμένων Ιταλών αντιφασιστών, τιμώντας την μνήμη τους για πρώτη φορά, έστω και μετά 66 χρόνια καταθέσε λίγα λουλούδια σαν ένα μικρό φόρο τιμής και σεβασμού.
Τιμή στην εθνική αντίσταση Ελλήνων και Ιταλών.
Για την ειρήνη, τη δικαιοσύνη και τη δημοκρατία σε όλους τους λαούς.
Η ιστορία δεν αλλάζει, η μνήμη είναι ζωντανή.
Η επιτροπή για την μνήμη των Ιταλών που εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς ναζιστές:
Κλάουντια Καπόνε
Μανόλης Κασιμάτης
Αλέξης Κιλισμανής
Άγγελος Σαρατσίνι
Ίβαν Σουρίνα
http://lastorianoncancella.wordpress.com/

16/4/10

Διανοούμενοι αφυπνιστείτε και αφυπνείστε μας

Intellettuali svegliatevi!

Gli intellettuali... Il nostro Paese avrà intellettuali ma non se ne vedono in giro.Troppo pavidi ,troppo sulla difesa del proprio particulare,poco disposti a far sentire la propria voce,molto chiusi nelle torri di avorio di una cultura avulsa dalla realtà.Eppure gli esempi e le novità dovrebbero provenire proprio da quelli.Gli intellettuali dovrebbero essere maestri del popolo.Il parlare ,lo scrivere,il diffondere le idee con chiarezza e semplicità per svegliare le coscienze è un dovere di chi possiede coscienza del sapere e mezzi.Tenerli per sè è un atto di vigliaccheria e totale mancanza di impegno morale e civile.

Οι διανοουμενοι... η χωρα μας μπορει να διαθετει διανοουμενους αλλα δεν φαινονται πουθενά. Πολυ φοβισμενοι, αμυνονται, δεν ειναι διατεθειμενοι να μιλανε για διαφορα θεματα, πολυ κλειστοι στους χρυσους πυργους μιας κουλτουρας μακρια απο την πραγματικοτητα. Ομως τα παραδειγματα και οι νεες προτασεις πρεπει να προελθουν απο αυτους. Οι διανοουμενοι επρεπε να ειναι οι δασκαλοι του λαου. Ειναι υποχρεωση για εκεινον που εχει συνειδηση της γνωσης και τα μεσα να μιλησει, να γραψει, να εξαπλωσει τις ιδεες του με ειλικρινεια και απλοτητα. Εαν δεν το κανει δειχνει ελλειψη κοινωνικης και ηθικης ευαισθησιας.
Claudia Capone
αναδημοσίευση απο
http://atticusrivista.blogspot.com/
ATTICUS,
IL BLOG DI CHI PENSA, ASCOLTA E PUBBLICA...IN MANIERA INTELLIGENTE

6/4/10

ΤΑΚΗΣ ΠΑΝΑΝΙΔΗΣ "ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΦΩΤΟΜΑΡΤΥΡΑΣ"

αναδημοσίευση απο ΤΑ ΝΕΑ
ΜΑΤΙΕΣ
Του Λευτέρη Π. Παπαδόπoυλου
Έφυγε και ο Τάκης Πανανίδης. Ξεκίνησε από κλητήρας, αγόρασε μια φωτογραφική μηχανή, αγάπησε τη φωτογραφία, δούλεψε σκληρά και κατόρθωσε να γίνει ξεχωριστός φωτογράφος στον κόσμο του τραγουδιού. Δικές του είναι οι καλύτερες φωτογραφίες του Μπιθικώτση, του Ξαρχάκου, του Τσιτσάνη και τόσων άλλων. Έφυγε, για να συναντήσει στον ουρανό τον αγαπημένο του γιο, τον Πάτροκλο, που σκοτώθηκε σε τροχαίο. Μαύρη μοίρα...
Τα θρυλικά του '60 - '65 και τ' άλλα
ΤΑΚΗΣ ΠΑΝΑΝΙΔΗΣ "ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΦΩΤΟΜΑΡΤΥΡΑΣ",
Εκδοτικός Οίκος: Ντέφι Έτος έκδοσης: 2004
Σελίδες: 350 ISBN: 960-8496-03-9
«Ενα βιβλίο χωρίς ρετούς και μοντάζ ...μια ειλικρινής εξομολόγηση... Ο γράφων περιγράφει μόνο τα γεγονότα που έζησε ως αυτόπτης φωτομάρτυρας... Με την ευθύνη των 55 χρόνων προσφοράς αλλά και με το φακό της ROLLEIFLEX αδιάψευστο μάρτυρα, σου παραδίδω, φίλε αναγνώστη, την κληρονομιά μιας θρυλικής εποχής και μιας πολύ τυχερής πορείας».
500 αντιπροσωπευτικές του φωτογραφίες, που ζωντανεύουν μια ολόκληρη εποχή, τη χρυσή δεκαετία του '60, τότε που το ελληνικό τραγούδι βρισκόταν στις πιο όμορφες και δημιουργικές στιγμές του.Φωτογραφίες που συνοδεύονται από στιγμιότυπα και περιστατικά που έζησε δίπλα σε πολλούς σημαντικούς καλλιτέχνες (συνθέτες, τραγουδιστές, στιχουργούς, ηθοποιούς κ.ά.). Μαθητής στις τελευταίες τάξεις του νυχτερινού Γυμνάσιου κατόρθωσε και μπήκε στο γραφείο των «Ηνωμένων Φωτορεπόρτερ» κάνοντας βοηθητικές δουλειές. Εκείνος όμως που του άνοιξε κυριολεκτικά το δρόμο ήταν ο Τάκης Β. Λαμπρόπουλος, ο «ηγεμών» , ο «απόλυτος κυρίαρχος της ελληνικής δισκογραφίας τη χρυσή περίοδο 1960-1970», που είχε στην εταιρεία όλα τα μεγάλα ονόματα (Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Ξαρχάκο, Χιώτη, Μούτση, Σπανό, Μπιθικώτση, Γαβαλά, Διονυσίου, Μοσχολιού, Λύδια, Λίντα κ.ά.)
Με σύσταση του Θεοδωράκη, πήγε και τον βρήκε στα γραφεία της «Κολούμπια». Πήρε «συγχαρητήρια» και προσελήφθη ως αποκλειστικός φωτογράφος της εταιρείας. Γι` αυτό αφιερώνει το βιβλίο του στον κ. Λαμπρόπουλο που μάλιστα όταν έκλεισε η «Κολούμπια» του έδωσε «αυτό το μοναδικό φωτογραφικό αρχείο» Απ' αυτή τη χρυσή εποχή του ελληνικού τραγουδιού περνάνε μέσα από τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του και τις αφηγήσεις του: τα λαϊκά κέντρα, οι μπουάτ στην Πλάκα, τα αναψυκτήρια, σχόλια καυστικά περί χουντικών και αντιστασιακών καλλιτεχνών. Σκιαγραφεί και φωτογραφίζει πορτρέτα δημιουργών και ερμηνευτών όπως ο Γούναρης, ο Τσιτσάνης, ο Χατζιδάκις, ο Ζαμπέτας, η Μαρινέλλα, ο Κόκοτας, η Μοσχολιού, ο Διονυσίου, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος κ.ά. Περνάνε ακόμη τα τρία άλλα μεγάλα αφεντικά δισκογραφικών εταιρειών: ο Αλέκος Πατσιφάς («Λύρα»), ο Μίνως Μάτσας («Οντεόν-Παρλοφόν» και «Μίνως»), ο υιός Μάκης Μάτσας («Μίνως). Μεχρι το τέλος διεκδικούσε τα πνευματικά δικαιώματα του απο το ατελείωτο φωτογραφικό υλικό που αθαίρετα και χωρίς την άδεια του δημοσίευαν διάφορα έντυπα αλλα κυρίως διάφοροι τηλεοπτικοί σταθμοί.
καλό σου ταξίδι Αυτοπτη Φωτομάρτυρα.

- Όποτε θέλαμε να δημοσιεύσουμε μια φωτογραφία από την περίφημη δεκαετία του '60 πέφταμε σχεδόν πάντοτε πάνω στον Τάκη Πανανίδη. Έτσι, μου ήτανε οικείο πρόσωπο, τρόπον τινά συνεργάτης, πριν ακόμα τον γνωρίσω από κοντά. Επί πλέον, χάρη στις φωτογραφίες του, συνέθετα στο μυαλό μου την εικόνα τής περιόδου πριν από την προσωπική μου ανάμιξη στην ελληνική δισκογραφία που αρχίζει από τα τέλη της δεκαετίας του '60. Την περίοδο στην οποία συνέβησαν ανεπανάληπτα πράγματα και καταστάσεις στο ελληνικό τραγούδι. Ο ελληνικός κινηματογράφος συνέβαλε αποφασιστικά στη διάδοση του τραγουδιού και διέσωσε για μας πολλές "εικόνες" του. Αλλά οι εικόνες των ταινιών που μας δίνουν πολλές πληροφορίες για το στυλ των καλλιτεχνών, τον τρόπο παιξίματος, το ντύσιμο, τη διάταξη πάνω στο πάλκο, το ντεκόρ των χώρων διασκέδασης κ.λπ., εμπεριέχουν παραποιήσεις αφού είναι λιγότερο ή περισσότερο σκηνοθετημένες, ενώ οι φωτογραφίες τού Τάκη είναι εντελώς ρεαλιστικές, γι αυτό εξαιρετικά πολύτιμες. Μεταφέρουν στο μέλλον την αληθινή εικόνα τού παρελθόντος. Ακόμα κι αυτές που παίρνονται στο στούντιο, τα πορτρέτα, δεν δέχονται επεμβάσεις. Δεν υπάρχουν στυλίστες, μακιγιέζ και ενδυματολόγοι, πλην του κλασικού κομμωτηρίου για τις κυρίες και του κουρείου για τους κυρίους. Εξάλλου, οι καλλιτέχνες της εποχής είναι πάντοτε καλοντυμένοι και καλοχτενισμένοι την ώρα της δουλειάς, είτε είναι στο μαγαζί, είτε στο στούντιο. [...] Ο πλούτος τού υλικού οφείλεται στο μέγεθος και στον αριθμό των προσώπων που φωτογραφίζονται στη δημιουργική ποικιλία τής κατά τ' άλλα δύσκολης εποχής, στην προνοητικότητα ορισμένων ανεκτίμητων παραγόντων και βεβαίως, στο χαρακτήρα του συγκεκριμένου φωτογράφου που παίρνει τα πάντα μετρητοίς και ξεχύνεται ορμητικά και πληθωρικά πάνω στο αντικείμενο του πόθου του. Γιατί πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι ο Πανανίδης δημιούργησε αυτό το ανεκτίμητο θησαυρό σε μια εποχή που στο χώρο του τραγουδιού, το βασικό μέσο διάδοσής του είναι ο δίσκος 45 στροφών που κατ' εξαίρεσιν κυκλοφορεί με φωτογραφικό εξώφυλλο και ο νιόφερτος δίσκος μακράς διαρκείας που εκείνη την εποχή το εξώφυλλό του φιλοτεχνείται από γνωστούς ζωγράφους και χαράκτες, που αφήνουν χώρο για φωτογραφία μόνο στο οπισθόφυλλο. Με αυτά τα δεδομένα, η δύναμη του Τάκη Πανανίδη και της φωτογραφίας του γίνεται ακόμα πιο αισθητή. ....Φωτογραφίες ομιλούσες, που συνδέονται με τα βιώματα του γράφοντος, που εκδηλώνει τη χαρά, τον πόνο και την τσαντίλα του μ' αυτά που είδε και άκουσε...Γιατί ο ίδιος είναι η εποχή που φωτογραφίζει. Και υπερασπίζεται τα επιτεύγματά της με αδιαλλαξία.
Στέλιος Ελληνιάδης

8/3/10

Ακυρωση φωτογραφου 3ου νικητη της κατηγοριας Sport Features storiesWorld Press 2010

This post is also an attempt to apologise with the unknown photographer for the previous comments I made on the Facebook forum (The British Journal of Photography) on the matter. In that circumstance, in fact, I suggested that the disqualified photo (from being 3rd winner at the World Press 2010 for Sport Features stories) was cropped so much that would put the whole representation out-of-context, the context of a story called “Street fighting, Kiev, Ukraine”, ‘while the original picture seems taken out of a rather innocent sport event’, as I unhappily commented.....


http://kiddingthecity.org/blog/?p=1046

26/2/10

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟΝ 21Ο ΑΙΩΝΑ

«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟΝ 21Ο ΑΙΩΝΑ»
ΗΜΕΡΙΔΑ 27-02-2010
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΣ, ΑΙΘ. «ΦΩΤΗ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ»

1η Ενότητα: Επαγγελματικές συνθήκες και Θεσμικό Πλαίσιο
Συντονιστής: Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Το πλαίσιο άσκησης του φωτογραφικού επαγγέλματος
-στην Ελλάδα Μ. Αλεβίζος, Εκπρόσωπος των Φωτογράφων στη ΓΣΕΒΕΕ
-στις άλλες χώρες της Ε. Ε.
Ζ. Τσιάπας, Γραμματέας ΔΣ ΠΟΦ & Μέλος Δ.Σ. ΒΕΑ
- Προσβολή Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας Φωτογράφων με παραδείγματα από τη Νομολογία
Ι. Κικκής, Νομικός εξειδικευμένος στο Δίκαιο Πνευμ. Ιδιοκτησίας
- Ερωτήσεις & Συμπεράσματα
2α Ενότητα : Η Φωτογραφία στην Ψηφιακή Εποχή
Συντονιστής: Ανδρόνικος Χατζηκωστής, Α/πρόεδρος ΔΣ ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Οι συνέπειες της Ψηφιακής Εποχής για τους Φωτογράφους -
Τα κυριότερα προβλήματα
Γ. Παπαθανασίου, Πρόεδρος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ, Α/πρόεδρος ΔΣ ΕΦΕ
- Νομοθετικές διεργασίες επίλυσης των κυριοτέρων προβλημάτων της Ψηφιακής Εποχής για τους Φωτογράφους
Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Οι εξουσίες του περιουσιακού δικαιώματος των φωτογράφων στο Διαδίκτυο
Γ. Καπελλάκου, Νομικός εξειδικευμένη στο Δίκαιο Πνευμ. Ιδιοκτησίας
- Το Επαγγελματικό Μέλλον των Φωτογράφων στη Ψηφιακή εποχή
Σπ. Διαμαντόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ ΕΚΦΑ
3η Ενότητα: Οι Προοπτικές της Φωτογραφίας
Συντονιστής: Άρης Ρουπίνας, Προϊστάμενος Εποπτικού Συμβουλίου ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Η ανάγκη για περαιτέρω Οργάνωση και Επιμόρφωση των Φωτογράφων
Δ. Τσεβάς, Γραμματέας ΔΣ ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Ζητήματα Αιχμής για την μετεξέλιξη του θεσμικού κι επαγγελματικού πλαισίου άσκησης του φωτογραφικού επαγγέλματος
Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Ερωτήσεις & Συμπεράσματα

ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
Χαριλαου Τρικούπη 83 10681 Αθήνα
τηλ./φαξ 2103304687
www.foebus.gr

18/12/09

Το φιλμ δεν πεθανε ....

"Film is not dead; it just smells funny."

"I don't think, Film will be completely Dead, but it could possibly become one of the most Luxurious things in the years to come."
Toshihiro Oshima

About THIAPS
THIAPS, The International Analogue Photographic Society is a platform for photographers who love the tactile quality of film-based images, who enjoy the wet and warm smell of developers and fixative, with a strong belief that "Film is not dead; it just smells funny."
For those who create their photographs with 35mm, roll films, sheets and plates, with Polaroid or Liquid Light, with Large Format or any tool whatsoever, as long as chemical processing is involved.
We invite people to show their work here.
If you think that your work needs to be shown to the rest of the world, you are welcome to contact us.

http://thiaps.com/

12/12/09

Η φωτογραφια σαν αποδεικτικο στοιχειο ... συνεχεια 459η

Οι φωτογραφίες του Νίκου Γιακουμίδη, αποδεικνύουν καρέ-καρέ τη σύλληψη του 23χρονου και την τοποθέτηση, στη συνέχεια, μιας βόμβας μολότοφ από άνδρες της ομάδας Ζήτα σε ένα σακίδιο που δεν ανήκει στον ίδιο. Ο φωτορεπόρτερ του Associated Press αναλύει στο tvxs γτις αποκλειστικές εικόνες του.
αναλυτικά http://www.tvxs.gr/v28145
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΣΤΟΡΙΕΣ Καρέ-καρέ, σε υψηλή ανάλυση και αρκετή λεπτομέρεια οι φωτογραφίες του Νίκου Γιακουμίδη αποδεικνύουν τη σκευωρία της αστυνομίας κατά του 23χρονου.

7/12/09

Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις

Μια εξαιρετικη νομικη αναλυση που μαλλον δημοσιευεται για πρωτη φορα στο διαδικτιο
οσο αφορα την Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις παρουσία αστυνομίας
Ένα ερώτημα που τίθεται αρκετά συχνά τις περιόδους που συμβαίνουν διαδηλώσεις και συναθροίσεις παρουσία αστυνομικών δυνάμεων είναι το κατά πόσον επιτρέπεται στους παρευρισκόμενους η λήψη φωτογραφιών και κατά πόσον οι αστυνομικοί έχουν αρμοδιότητα να απαγορεύουν λήψη εικόνων ή και να προβαίνουν σε έρευνες ή κατάσχεση μηχανών λήψης εικόνας ή και ήχου.
- Λήψη φωτογραφιών δημόσιων χώρων
- Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις
(α) Διαδηλωτές
(β) Αστυνομικοί
δειτε το αναλυτικα στο E-Lawyer
http://elawyer.blogspot.com/2009/12/blog-post_8090.html
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ - ΚΡΙΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ - ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΑΡΧΩΝ - ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ

Τα θερμα μας ευχαριστηρια

Επαναλαμβανοντας την ιστορια διαμεσου φωτογραφιων και οχι μονο

Στη διαδήλωση για τη δολοφονία
του Αλέξη Γρηγορόπουλου
ένα χρόνο μετά
ένας αστυφύλακας τραβάει
ξανά περίστροφο!

δειτε αναλυτικα
http://aformi.wordpress.com



Η αρχικη ληψη της επαναληψης της φωτογραφιας ή η επαναληψη της αρχικης ληψης της φωτογραφιας...












Ο φωτογράφος του Ελεύθερου Τύπου
Κώστας Τσιρώνης που τράβηξε τις φωτογραφίες των αστυνομικών να σημαδεύουν διαδηλωτές και απολύθηκε από την εφημερίδα του.
Η φωτογραφία τραβήχτηκε περσι την ιδια μέρα Κυριακή στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας.

2/12/09

Δελτίο Τύπου - Διαμαρτυρία aπο Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος, Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου

Η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου και η Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος καταγγέλλουν την απαράδεκτη συμπεριφορά των υπεύθυνων του γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού και συγκεκριμένα της κ. Καπρινιώτη για παρεμπόδιση και κωλυσιεργία των φωτορεπόρτερ κατά την διάρκεια εκτέλεσης των καθηκόντων τους.
Αν και επανειλημμένα στο παρελθόν έχουν γίνει συστάσεις από τα μέλη μας προς την κ. Καπρινιώτη για παρεμπόδιση της εργασίας τους φαίνεται ότι δεν εισακούστηκαν, με αποκορύφωμα την εκ νέου παρεμπόδιση της συνταγματικά προστατευόμενης εκτέλεσης των καθηκόντων τους κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε ο Έλληνας Πρωθυπουργός με τον Πρωθυπουργό της Ισπανίας στο νέο μουσείο της Ακρόπολης, την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009.
Συγκεκριμένα, η κ. Καπρινιώτη και με την βοήθεια ανδρών ασφαλείας του Έλληνα Πρωθυπουργού απέκλεισαν και δεν επέτρεπαν στους φωτορεπόρτερ να λάβουν εικόνες από συγκεκριμένες θέσεις με το σκεπτικό ότι υπήρχαν λόγοι ασφαλείας και έπρεπε να μετακινηθούν. Το αποτέλεσμα ήταν όλοι οι φωτορεπόρτερ να αποχωρήσουν από την εκδήλωση και να μην σταλούν φωτογραφίες από την συνάντηση, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό. Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι αυτές οι τακτικές είναι απαράδεκτες και παραπέμπουν σε άλλες εποχές.
Ακόμη θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα μέλη και των δυο ενώσεων είναι διαπιστευμένοι και βραβευμένοι διεθνώς φωτορεπόρτερ και ανταποκριτές ξένου Τύπου και γνωρίζουν πολύ καλά πώς να καλύπτουν θέματα επικαιρότητας. Δεν χρειάζονται συμβουλές για τον τρόπο κάλυψης των θεμάτων και την λήψη φωτογραφιών.
Ευχαριστούμε.
ΔΣ Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, ΔΣ Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδος

30/11/09

Ανοιχτή επιστολή απο14 υπογράφοντες Οργανισμους που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων

ΘΕΜΑ: Πνευματική Δημιουργία στο Διαδίκτυο
Πρόκληση ή Απειλή ;
Το σύνολο των πνευματικών δημιουργών, των ερμηνευτών -εκτελεστών και παραγωγών πνευματικών έργων, συσπειρώνονται, ευθυγραμμίζονται και κινητοποιούνται για την προστασία των πνευματικών έργων στο διαδίκτυο μέσω των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών και Συγγενικών Δικαιωμάτων που τους εκπροσωπούν. Οι εκπρόσωποι των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών και Συγγενικών δικαιωμάτων, συναντήθηκαν τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 12.μμ στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50), αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης» , σε μία κοινή Συνέντευξη Τύπου με θέμα τη μη νόμιμη χρήση και εκμετάλλευση των πνευματικών έργων και των προϊόντων πολιτισμού στο διαδίκτυο. Για πρώτη φορά οι 14 υπογράφοντες Οργανισμοί, που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων της χώρας, δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων ξένων δικαιούχων στην Ελλάδα και τις παραγωγικές δυνάμεις προϊόντων πολιτισμού, σε μια κοινή προσπάθεια ενημέρωσης, σύγκλισης, έκφρασης θέσεων, κατέθεσαν τις προτάσεις τους προς το κοινό και την Πολιτεία, η οποία εκλήθη μέσω των οργάνων της να πάρει θέση για τη προστασία των πνευματικών/συγγενικών / ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο διαδίκτυο.
· Επίσης σε ένα πλαίσιο ευθυγραμμισμένης πολιτικής και κλίμα ομόψυχης από κοινού συνεργασίας κοινοποίησαν ανοιχτή επιστολή προς τον Τύπο την Πολιτεία το κοινό διατυπώνοντας τις προθέσεις τους για διεύρυνση των κινητοποιήσεων και των προσπαθειών για επίτευξη λύσης στο μεγάλο πρόβλημα που επηρεάζει τη βιωσιμότητα του ευρύτερου χώρου του Πολιτισμού και των προϊόντων του
· Έχουν ήδη δρομολογηθεί συναντήσεις με τις πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων Πολιτισμού, Μεταφορών και Δικαιοσύνης
Κοινά αιτήματα των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης
1. «Νόμιμο Internet» : να έχουν οι χρήστες του internet πρόσβαση στα πνευματικά έργα, χωρίς ναπαραβιάζουν τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα των δημιουργών καιπαραγωγών τους.
2. Να δημιουργήσει το Κράτος ένα αναβαθμισμένο, διευρυμένο και εκσυγχρονισμένο σε σχέση με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, προχωρώντας στην κατάλληλη νομοθετική ρύθμιση με τη συνεργασία των συναρμοδίων Υπουργείων και των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων.
3. Να εισαχθεί το μάθημα της Πνευματικής Ιδιοκτησίας σε όλες τις
βαθμίδες εκπαίδευσης για την ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των μαθητών, που ήδη από πολύ νεαρή ηλικία είναι χρήστες του internet.

28/11/09

Παραβιαση πνευματικης ιδιοκτησιας φωτογραφου ....

Υπόθεση φωτογραφου Χρηστου ΠΑΣΧΟΥΔΗ,
συνεχεια δεύτερη (η πως ορισμενοι γραφιστες χρησιμοποιουν φωτογραφιες απο τον σκληρο δισκο του υπολογιστη χωρις αδεια).
Η ΑΡΧΗ ΕΓΙΝΕ, η πρωτη δικαιωση ηρθε.
Ο φωτογράφος θα αποζημιώθει μερικώς χωρίς να περιμένει να τελεσιδικήσει (σε αναμονη του ΕΦΕΤΕΙΟΥ)
Η απόφαση του δικαστηριου
....................ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΔΙΚΑΖΕΙ αντιμωλία των διαδίκων. ΔΕΧΕΤΑΙ εν μέρει την αγωγή.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ το πνευματικό δικαίωμα του ενάγοντος επί των φωτογραφιών που περιγράφονται στο σκεπτικό της παρούσας. ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ το εναγόμενο να καταβάλει
στον ενάγοντα το συνολικό ποσό των πενήντα τεσσάρων χιλιάδων και ενενήντα (54.090) ευρώ, νομιμοτόκως από την επομένη της επίδοσης της αγωγής και μέχρι την εξόφληση. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ στο εναγόμενο τη χρησιμοποίηση, παρουσίαση και διάθεση
στο κοινό των επίδικων φωτογραφιών. ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ το εναγόμενο να αφαιρέσει από το διαδίκτυο κάθε φωτογραφία πνευματικής ιδιοκτησίας του ενάγοντος. ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ τη δημοσίευση, με δαπάνες του εναγομένου, στην εφημερίδα «ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ» και στην εφημερίδα «ΕΣΤΙΑ», καθώς και στην ιστοσελίδα του εναγομένου στο διαδίκτυο του διατακτικού της παρούσας. ΑΠΕΙΛΕΙ κατά του εναγομένου χρηματική ποινή χιλίων (1.000) ευρώ για κάθε παραβίαση της παρούσας, απόφαση αναφορικά με τη διάταξη για απαγόρευση χρησιμοποίησης - παρουσίασης και διάθεσης στο κοινό των επίδικων φωτογραφιών και της υποχρέωσης αφαίρεσης από το διαδίκτυο των εν λόγω φωτογραφιών.
ΚΗΡΥΣΣΕΙ την παρούσα προσωρινά εκτελεστή ως προς την καταβολή του ποσού των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ. ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ μέρος των δικαστικών εξόδων του ενάγοντος, τα οποία ορίζει στο ποσόν των δύο χιλιάδων εκατό (2.100) ευρώ, σε βάρος του εναγομένου. ΚΡΙΘΗΚΕ, αποφασίσθηκε στις 25 Ιουνίου 2009 και δημοσιεύθηκε στο ακροατήριο του σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση, στη Θεσσαλονίκη, στις 30 Σεπτεμβρίου 2009.
δειτε το πρωτο μερος της υποθεσης στο μπλοκ μας
http://fotografizontasmagazine.blogspot.com/2009/02/42.html

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009, ώρα 12.00 μμ,
στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50),
αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης»
ΘΕΜΑ: Πνευματική Δημιουργία στο Διαδίκτυο. Πρόκληση ή Απειλή ;
…280.000 ελληνικά και ξένα μουσικά έργα
5.000 ελληνικές και ξένες κινηματογραφικές ταινίες
970 προγράμματα λογισμικού (software)
750 ηλεκτρονικά παιχνίδια
1150 ηλεκτρονικά βιβλία (e books)…
Το περιεχόμενο αυτό διατίθεται δωρεάν από ένα μόνο δημοφιλές ελληνικό forum site μεγάλης επισκεψιμότητας και αποτελεί ενδεικτική εικόνα της εκτεταμένης μη νόμιμης χρήσης προστατευόμενων έργων στο διαδίκτυο.
Όλο αυτό το περιεχόμενο διακινείται χωρίς την άδεια των νομίμων δικαιούχων και χωρίς την καταβολή της νόμιμης αμοιβής προς αυτούς, δηλαδή του πνευματικού δικαιώματος, με αποτέλεσμα την ολοένα και επιδεινούμενη κοινωνικοοικονομική κατάσταση των ανθρώπων και των φορέων που παράγουν και εκφράζουν τον Πολιτισμό.
Έτσι λειτουργούν εκατοντάδες forum sites (downloading) και tracker sites (P2P file sharing), τα οποία εκμεταλλεύονται παράνομα τα πνευματικά έργα και τα προϊόντα πολιτισμού, ελληνικά και ξένα. Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κόσμος του Πολιτισμού, έχει φθάσει σε αδιέξοδο και δεν επιδέχεται άλλα περιθώρια αναμονής.
Για πρώτη φορά οι 14 υπογράφοντες ΟΣΔ Πνευματικών και Συγγενικών δικαιωμάτων που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων της χώρας, δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων ξένων δικαιούχων στην Ελλάδα και τις παραγωγικές δυνάμεις προϊόντων πολιτισμού, ενώνουν τις δυνάμεις, την τεχνογνωσία, τις θέσεις, την εμπειρία και την ανάγκη να αντιμετωπίσουν από κοινού την εποχή, τα δεδομένα της και τους κινδύνους που ήδη διαφαίνονται, με σκοπό την επίτευξη της ισορροπίας στις σχέσεις δικαιούχων πνευματικών/συγγενικών δικαιωμάτων και χρηστών του διαδικτύου, αλλά και την αναγνώριση και αποκατάσταση των δικαιωμάτων τους σε αυτό.
Στη Συνέντευξη Τύπου θα παραστούν και θα παρέμβουν με δηλώσεις γνωστοί πνευματικοί δημιουργοί και καλλιτέχνες από το σύνολο των Τεχνών του ευρύτερου χώρου του Πολιτισμού. Παρακαλούμε για την παρουσία σας για την κάλυψη και επικοινωνία των θέσεών μας και την μέσω αυτής έμπρακτη υποστήριξή σας στον Πολιτισμό και στα ανθρώπινα δικαιώματα των δημιουργών και εκφραστών του.
Οι υπογράφοντες Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης
ΑΕΠΙ – Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων Συνθετών - Στιχουργών – Εκδοτών Μουσικών Έργων
ΑΘΗΝΑ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δημιουργών Θεατρικών &
Οπτικοακουστικών Έργων – Σκηνοθετών
ΑΠΟΛΛΩΝ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Ελλήνων Μουσικών
ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Μουσικών Πνευματικών Δικαιωμάτων
GRAMMO –IFPI - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης & Προστασίας Δικαιωμάτων Παραγωγών Υλικών Φορέων Ήχου ή Ήχου & Εικόνας
ΔΙΟΝΥΣΟΣ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Ηθοποιών
ΕΠΟΕ - Οργανισμός Συλλογικής Προστασίας Εταιρειών Παραγωγής και Διανομής Οπτικοακουστικών Έργων
ΕΡΑΤΩ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Τραγουδιστών –Ερμηνευτών
ΘΕΣΠΙΣ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Θεατρικών Συγγραφέων / Μεταφραστών Θεατρικών Έργων
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ – Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Διευθυντών Φωτογραφίας / Σκηνογράφων/ Ενδυματολόγων / Ηχοληπτών / Μοντέρ
ΟΣΔΕΛ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (Συγγραφείς, Μεταφραστές, Δημοσιογράφοι, Εκδότες)
ΟΣΔΕΕΤΕ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων των Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών τους
PRO.MEDIA - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Παραγωγών Οπτικοακουστικών έργων
ΦΟΙΒΟΣ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας Πνευματικών Δικαιωμάτων Φωτογράφων
Πληροφορίες / Επικοινωνία:
Μαίρη Φασουλάκη
Δ/νση Επικοινωνίας και Πολιτισμού ΑΕΠΙ
Τηλ. 2111029291-3
Email: marfas@aepi.gr, pr@aepi.gr
Γιώργος Παπαθανασίου
Πρόεδρος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
τηλ. 210 33 04 687
foebusds@hol.gr

15/11/09

Ουγγρικη εξεγερση 1956 και φωτογραφια

σύνδεσμος
http://www.hungary1956.com/photos.htm










































βιβλια:














σύνδεσμοι
http://www.rev.hu/portal/page/portal/rev/aktualitasok
___THE PHOTO DOCUMENTARY DATABASE [FOTÓADATBÁZIS]___ The photo documentary database at the 1956 Institute contains so far descriptions of 6700 typical photographs of Hungarian history between the First World War and the reconstruction after the 1956 Institute. A start has also been made on exploring the photographic documents of the inter-war period. The descriptions, which are freely available on the Internet, include the subject of the picture, when and where it was taken, who took it, and who owns the rights to it (inventory number, where it is held). The pictures include portraits of the main public figures in the period, especially politicians and writers, but including scientists, scholars, artists and sports people. Especially interesting are the Interior Ministry and police pictures from the Historical Office, to do with the trials after the 1956 Revolution and those sentenced to death, for which they are often the only means of identification. Most of the pictures show events. Some record the main political events of the period. They include official propaganda pictures of agricultural collectivization or portraying Hungary as an iron and steel producer, and pictures of daily life after the war and in the 1950s. Others record events and sentencing during the show trials. The pictures of the 1956 Revolution trace all the events: the initial demonstrations in Budapest and the provinces, the fighting, the ruins of Budapest after the bombardment, and the victims of the volleys fired outside Parliament and in provincial centres. Most of them originally belonged to private persons, who passed them to public collections such as the Photograph Archive of the Hungarian National Museum. However, they also include some series taken by foreign correspondents, including Jean-Pierre Pedrazzini, who was killed during the revolution, or the world-famous photographer Erich Lessing. The database is constantly being expanded.For further information, contact Réka Sárközi at the 1956 Institute.

Οι φωτογραφοι που εχουν καταγραφει οι φωτογραφίες τους απο την φωτογραφικη βαση του ινστιτουτου ειναι: Károly Kiss, Jenő Virág , Berki , György Fábri
Mihály Szeifert , Gyula Tóth , Elemér Karvaly
Tibor Perlusz , János Lupsa , Tibor Perlusz
Dezső Széki , Gyula Imre , B. Takács

αλλοι φωτογραφοι: Erich Lessing

συνδεσμοι με ιστορικοπολιτικοκοινωνικη αναλυση

http://socialistworld.net/eng/2006/10/21hungary.html

http://labourhistory.net/news/i0310_1.php


28/10/09

Το Έπος του ‘40 Έκθεση φωτογραφιών του Λάζαρου Ακκερμανίδη

http://www.dimitriathess.gr/html/showdetails.asp?newsid=87

44α ΔΗΜΗΤΡΙΑ του Δήμου Θεσσαλονίκης
27 Οκτωβρίου
Κέντρο Ιστορίας / Σε συνεργασία με το Σωματείο «Παναγία Σουμελά»

Εικόνες γεμάτες ζωντάνια και αυθορμητισμό, που πηγάζουν ταυτόχρονα από τους μαχόμενους και τον φωτογράφο, εικόνες σπάνιες που λένε όσα δεν μπορούν τα λόγια και λέξεις να περιγράψουν για την αγωνία αλλά και τον ηρωισμό του υπέρ πατρίδος αγώνα των Ελλήνων στρατιωτών στα βουνά της Πίνδου, το 1940, τραβηγμένες από τον Λάζαρο Ακκερμανίδη, το αρχείο του οποίου βρέθηκε μετά από 46 χρόνια που θεωρείτο κατεστραμμένο. Στον ιστορικό φωτογραφίας Άλκη Ξανθάκη οφείλεται η επισήμανσή του και η αξιοποίηση του.
Το ατμόπλοιο "Χειμάρα" εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκης - Πειραιά. Στις 19 Ιανουαρίου 1947, κοντά στο νησάκι Καβαλλιανή στην Νότιο Εύβοια, το πλοίο βυθίστηκε. Ήταν ένα τραγικό δυστύχημα το ναυάγιο του "Χειμάρα" που άφησε πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Ανάμεσα στους 240 που πνίγηκαν σ' αυτό ήταν και ο φωτορεπόρτερ Λάζαρος Ακκερμανίδης. Είχε τότε κυκλοφορήσει η φήμη ότι μαζί με τον Ακκερμανίδη είχε χαθεί και το περίφημο φωτογραφικό του αρχείο από το Αλβανικό μέτωπο και την Αντίσταση. Η ανακάλυψη όμως του χαμένου υλικού του, ύστερα από 46 χρόνια, που αποτελείται από δύο χιλιάδες φωτογραφίες και αρνητικά του, από την περίοδο εκείνη, πιστεύω ότι αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα της ιστορίας της Ελληνικής φωτογραφίας, τα τελευταία χρόνια. Ο Λάζαρος Ακκερμανίδης γεννήθηκε το 1903 στα Σούρμενα του Πόντου. Αργότερα η οικογένεια του κατέφυγε στην νότια Ρωσία, στο Σότση, για να αποφύγει τους διωγμούς των Τούρκων. Εκεί τελείωσε το γυμνάσιο και διδάχθηκε την φωτογραφία. Αν και μεγαλωμένος μακριά από την Ελλάδα ο Ακκερμανίδης υπήρξε ένας φλογερός πατριώτης. Έτσι το 1932, αποφασίζει να έρθει στην Πατρίδα, όπου και
αρχίζει να εργάζεται σαν επαγγελματίας φωτογράφος. Λίγα είναι γνωστά για την σταδιοδρομία του τα πρώτα αυτά χρόνια. Άνθρωπος σεμνός, δεν ενδιαφερόταν για την δημοσιότητα και την προβολή του, και αυτό δυσχεραίνει την ιστορική έρευνα. Είναι γνωστό όμως ότι για ένα μεγάλο διάστημα εργαζόταν κοντά στους αδελφούς Μεγαλοκονόμου. Η κήρυξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου βρίσκει τον Ακκερμανίδη στην Κατερίνη, όπου ζούσε ο αδελφός του. Το Γενικό Επιτελείο Στρατού ζητούσε επαγγελματίες φωτορεπόρτερ για να φωτογραφήσουν στο μέτωπο. Μόλις το έμαθε έτρεξε να καταταγεί. Στο μέτωπο ο ενθουσιασμός και η ορμητικότητά του είναι παροιμιώδης. Αδιαφορεί για τον κίνδυνο και βρίσκεται μόνιμα στην πρώτη γραμμή. Αυτό αποτελεί και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των φωτογραφιών του, σε σχέση με άλλους πολεμικούς φωτορεπόρτερ. Το μεγαλύτερο μέρος των φωτογραφιών του από το μέτωπο, το διοχέτευσε στην εφημερίδα "ΝΙΚΗ", η οποία και εξέδωσε, το 1941, ένα ειδικό αναμνηστικό φωτογραφικό λεύκωμα του πολέμου του ‘40, με αποκλειστικές φωτογραφίες του. Ένα μοναδικό αντίτυπο διασώθηκε μαζί με το άλλο φωτογραφικό υλικό του. Λίγο μετά την απελευθέρωση, το 1945, του παραχωρήθηκε το Ζάππειο όπου έκανε μια μεγάλη ατομική έκθεση από το Αλβανικό έπος του ‘40. Τα τρία τελευταία χρόνια πριν από το θάνατό του, ο Ακκερμανίδης θα τα περάσει στη Μακεδονία ανάμεσα στην Κατερίνη και στη Θεσσαλονίκη1 στην τελευταία θα εργαστεί σαν φωτορεπόρτερ στην εφημερίδα το "ΦΩΣ".
Άλκης Ξ. Ξανθάκης, ΕSHP
Ιστορικός Φωτογραφίας

Για τον Λάζαρο Ακερμανίδη συνέχεια

[...] Η κατοχή και ειδικότερα ο εμφύλιος πόλεμος μέχρι σήμερα αποτελούν μια σχεδόν απαγορευμένη ζώνη από τους επίσημους ιστορικούς της φωτογραφίας. Τα στεγανά όμως πρέπει να σπάσουν και να καταγραφούν όλα τα στοιχεία των φωτογράφων. Χρησιμοποιώντας δε σαν κυρίαρχο κριτήριο, το ήθος, να αναλυθεί και αξιολογηθεί και το φωτογραφικό έργο αλλά και η κοινωνική προσφορά τους. Η περίπτωση του φωτογράφου Λαζάρου Ακερμανίδη είναι πολύ ιδιαίτερη στο χώρο της φωτογραφίας.
[...]Ομως το υλικο του με φωτογραφιες της ομαδας μεραρχιων του ΕΛΑΣ Μακεδονιας μένει στη λήθη.
Οπως επίσης και εκείνο της Απελευθέρωσης της πόλης από τους κατακτητές .
Ήρθε η ώρα από τα ντοκουμέντα της μελέτης "να αποκατασταθεί" το όνομα του φωτογράφου Λαζάρου Ακερμανίδη και να συμπεριληφθεί στους φωτογράφους της Εθνικής Αντίστασης.[...]
(από τον πρόλογο της α` εκδοσης 2006)
Κασιμάτης, Μανόλης
μελετητής της ιστορίας της φωτογραφίας

Φωτογραφικά ντοκουμέντα από την δράση του ΕΛΑΣ (Ομαδα Μεραρχιών Μακεδονίας).
Φωτογραφίες της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης (Οκτώβρης 1944)
απο το αρχείο του φωτογράφου Λαζαρου Ακερμανίδη
εκδοσεις Φωτογραφίζοντας.
http://eteriafotografizontas.blogspot.com
αναδημοσίευση απο το μπλοκ της πολιτιστικής εταιρείας ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ

26/10/09

Φωτογράφοι του Αλβανικού μετώπου










φωτογραφία:
Λάζαρος Ακερμανίδης


Οκτώβρης 1940.
Το Γενικό Επιτελείο Στρατού με ανακοινώσεις ζητούσε για εθελοντική κατάταξη, φωτογράφους και κινηματογραφιστές. Κατά την διάρκεια της θητείας τους(οσοι κατατάχθησαν) υπαγόνταν στη Γεωγραφική Yπηρεσία Στρατού(ΓΥΣ), και σε ορισμένους από αυτούς έδοσαν τον βαθμό του έφεδρου ανθυπολοχαγού. (Ολοι φορούσαν στολή εκστρατείας). Ολες οι φωτογραφίες προς δημοσίευση περνούσαν από λογοκρισία.
Ονομαστικος κατάλογος καταγεγραμμενων φωτογράφων (μέχρι τώρα):
Λάζαρος Ακερμανίδης
Αλεξίου
Δημήτρης Γιάγκογλου
Κυριάκος Κουρμπέτης
Λόγκος
Ιωάννης Νισυρίου
Τάσος Μελετόπουλος,
Δημήτρης Μελισίδης
Γιάννης Μπίρης
Δήμος Πατρίδης
Πέτρος Πουλίδης
Ευστράτιος Στελίγκος
Βασίλης Τσακιράκης
Δημήτρης Τριανταφύλλου
Σπύρος Τράνακας
Δημήτρης Φλώρος
Δημήτρης Φωτεινόπουλος
Σπύρος Χαλκίδης

Αδελφοί Μεγαλοκονόμου (Κωνσταντινος, Μανώλης και Χαράλαμπος)

αναδημοσιευση και συνεχεια στο
http://eteriafotografizontas.blogspot.com/2009/10/blog-post_25.html


21/10/09

2ος διαδικτιακός φωτογραφικός διαγωνισμός απο την Φωτογραφική Εταιρεία Κύπρου

2ος Διεθνής Διαδικτυακός Διαγωνισμός Ψηφιακής Φωτογραφίας.
Διάρκεια διαγωνισμού: 1 Noεμβρίου 2009 – 31 Ιανουαρίου 2010
κάτω από την αιγίδα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Φωτογραφικής Τέχνης
Θέματα: Περιβάλλον και Ελεύθερο
Χωρίς χρέωση συμμετοχής! Απευθείας ανέβασμα φωτογραφιών!
Κρίση από το Κοινό και Διεθνή Κριτική Επιτροπή!
(ξεχωριστά βραβεία συνολικής αξίας €5.000)
πληροφορίες : http://www.iodpc.com/
αναδημοσίευση
http://greekfotografi-fiap.blogspot.com/2009/10/2os.html

7/10/09

Η λειτουργια της φωτογραφιας σαν εργαλειο αφυπνισης ...και οχι μονο...

Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορητικής Φροντίδας
10 Οκτωβρίου 2009

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, συμμετέχοντας στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παρηγορητικής Φροντίδας (10 Οκτωβρίου), παρουσιάζει, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Παρηγορητικής και Συμπτωματικής Φροντίδας Καρκινοπαθών και μη Ασθενών – ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α., φωτογραφικό αφιέρωμα της φωτογράφου Χριστίνας Βάζου, με θέμα την Ανακουφιστική και Παρηγορητική Φροντίδα καρκινοπαθών και μη ασθενών. Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί από την Πέμπτη 8 έως την Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009, σε οθόνη στο Χώρο Νέων Μέσων του ΕΜΣΤ.
Στο φωτογραφικό αφιέρωμα παρουσιάζεται η εργασία της Χριστίνας Βάζου, που πραγματοποιήθηκε από τον Οκτώβριο έως τον Ιούνιο του 2008, σε συνεργασία με το Ιατρείο Θεραπείας Πόνου του Αρεταίειου Νοσοκομείου και την ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. Περιλαμβάνει ενενήντα φωτογραφίες στις οποίες παρουσιάζεται η πορεία οκτώ ανθρώπων που απευθύνθηκαν στο Ιατρείο Θεραπείας Πόνου του Αρεταίειου Νοσοκομείου. Οι φωτογραφίες συνοδεύονται από αποσπάσματα συνεντεύξεων των ασθενών. Στόχος του φωτογραφικού project της Χρ, Βάζου είναι η ανάδειξη του δικαιώματος πρόσβασης στην Ανακουφιστική και Παρηγορητική Φροντίδα, η παρουσίαση των θεραπευτικών αποτελεσμάτων της και η σκιαγράφηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς.
Επίσης, την Πέμπτη 8 Οκτωβρίου στις 18:00 η Πρόεδρος της ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. κα Αθηνά Βαδαλούκα, Αναπλ. Καθηγήτρια Αναισθησιολογίας, Θεραπείας Πόνου και Παρηγορητικής Φροντίδας Πανεπιστημίου Αθηνών, πλαισιωμένη από συνεργάτες της ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. θα μιλήσει για το φετινό σύνθημα της Παγκόσμιας Ημέρας Παρηγορητικής Φροντίδας, «Σπάσε τη σιωπή σου».

Η Χριστίνα Βάζου σπούδασε φωτογραφία τη Σχολή Φωτογραφίας, Βίντεο και Ήχου FOCUS (1991-94) και ψηφιακή φωτογραφία και επεξεργασία εικόνας στη Σχολή Qwerty Studios (2007). Στις ατομικές και ομαδικές εκθέσεις που έχει πραγματοποιήσει στην Ελλάδα και το εξωτερικό έχει παρουσιάσει τη δουλεία της με θέματα, όπως Εικόνες από τη Γεωργία, Έλληνες της Αιθιοπίας, Έλληνες της Διασποράς, Η πορεία της Ζωής, Εικόνες από το Ψυχιατρείο, κ.ά. Η έκθεσή της με τίτλο Εννέα μήνες - Αυτοσχεδιασμοί τιμήθηκε με έπαινο στο πλαίσιο της “Φωτοσυγκυρίας”, Θεσσαλονίκη 2000. Το 1997 εκδόθηκε το λεύκωμα Έλληνες της Διασποράς, από την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης - Θεσσαλονίκη 1997 και το 2004 το λεύκωμα Η πορεία και η Ζωή, από το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Τρίπολης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Η Ελληνική Εταιρεία Παρηγορητικής και Συμπτωματικής Φροντίδας Καρκινοπαθών και μη Ασθενών – ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 1997. Τα ιδρυτικά της μέλη ήταν 101, ενώ σήμερα αριθμεί περισσότερα από 350, στα οποία συμπεριλαμβάνονται γιατροί, απόφοιτοι Ιατρικών Σχολών, λειτουργοί υγείας, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές, ψυχολόγοι, καθώς και νομικά πρόσωπα ή οργανισμοί, ιατρικού κυρίως χαρακτήρα, που έχουν ή επιδιώκουν παρόμοιους στόχους. Κύριος σκοπός της ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών που πάσχουν από χρόνιο καλοήθη ή καρκινικό πόνο, AIDS, νευρολογικά νοσήματα (κατά πλάκας σκλήρυνση, εγκεφαλικά επεισόδια), καρδιακή και νεφρική ανεπάρκεια. Στόχος επίσης είναι η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των υπερηλίκων ασθενών, προάγοντας την παρηγορητική και συμπτωματική τους φροντίδα. Για την επίτευξη των στόχων της, η ΠΑΡΗ.ΣΥ.Α. συνεργάζεται με πολλές ελληνικές και διεθνείς επιστημονικές εταιρείες και διοργανώνει συνέδρια, ημερίδες, ενημερωτικές καμπάνιες κ.ά. Από το 2005 διοργανώνει στην Ελλάδα την Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορητικής Φροντίδας σε συνεργασία με τους αντίστοιχους διεθνείς φορείς. Ο εορτασμός περιλαμβάνει πάντα επιστημονικά συνέδρια και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, μουσικές ή εικαστικές, όπως την έκθεση φωτογραφίας της Χριστίνας Βάζου (2005), τη συναυλία του μουσικοσυνθέτη Νότη Μαυρουδή στο Ωδείο «Φίλιππος Νάκας» (2006), τη συναυλία της Σαββίνας Γιαννάτου στα Γιάννενα (2007), τη συναυλία της Λίας Βίσση στη Λευκωσία (2008)κ.ά.
Διεύθυνση: Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β’ 17 -19 & Ρηγίλλης, Αθήνα (είσοδος επί της οδού Ρηγίλλης)
Ώρες λειτουργίας
Τρίτη έως Κυριακή: 11.00 – 19.00 Πέμπτη: 11.00 – 22.00
Επικοινωνία
Τηλέφωνα: 210 92.42.111 – 3, Fax: 210 92.45.200
protocol@emst.gr, pressoffice@emst.gr
www.emst.gr
http://fixit-emst.blogspot.com/

Πληροφορίες

Αθηνα, Greece
http://www.manolokasimatis.gr