27/7/10

Φωτογραφιζοντας κοντινα...

Η αξιοπρεπεια, της αξιοπρεπειας, την αξιοπρεπεια, ω αξιοπρεπεια...


Η "αξιοπρεπεια του φωτογραφου" δημιουργωντας πολυ κοντινα καρε....



Η "αξιοπρεπεια του φωτογραφιζομενου παιδιου" ... ?

26/7/10

Παρα-δημοσιο-γραφία(Περιδιαβαινοντας στα ΜΜΕ... ΙΙ)

απο το http://koubanezos.blogs.sportnet.gr/archives/384
Τη σήμερον ημέρα υπάρχει δημοσιογραφία και «δημοσιογραφία».
Στη δεύτερη ανήκουν όλα εκείνα τα μέσα (blogs, κατά κύριο λόγο) που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία τους ξεσκίζοντας ανθρώπους και συνειδήσεις.
Όχι πως η δημοσιογραφία θα επιζήσει για πολύ ακόμη… Όχι ετσι όπως την κατάντησαν αρχικά οι εκδότες και έπειτα οι εργαζόμενοί τους, εξυπηρετώντας συμφέροντα και σκοπούς της εταιρείας. Πέρυσι τέτοιον καιρό δεν ήταν που σε εφημερίδα-κολοσσό δημοσιεύτηκε κατά λάθος σημείωση ιλατζή «ξανακοίτα το αυτό, είναι φίλοι μας»;
Άλλο ζήτημα αυτό και άλλο η «δημοσιογραφία», η παραδημοσιογραφία που ασκείται πλέον κατά κόρον. Ανοίγει κάποιος ένα blog και, με όπλο την ανωνυμία, βαράει κάργα.
Και δεν το κάνουν τίποτα παιδάκια που δεν έχουν τι να κάνουν… Το κάνουν δημοσιογράφοι και δη με χρόνια στον χώρο, ειδικά η άνοδος του troktiko και άλλων blog σε «χτυπήματα» συνέβαλλε ώστε να ξεφυτρώσουν δεκάδες, σφάζοντας με το νυστέρι τους «αντίπαλους».
Την ίδια λογική ακολουθούν πλέον και τα μεγάλα έντυπα… Εγραψε, π.χ., κάτι η τάδε που δεν μας άρεσε; «Ρεπορτάζ» με γυμνές φωτογραφίες της τάδε προ 20ετίας.
Sorry αλλά αυτό δεν είναι δημοσιογραφία. Είναι παραδημοσιογραφία. Ακόμη και για το Βατοπέδι (ως κορυφαίο σκάνδαλο, το παράδειγμα) ένα δημοσιογραφικό γκρουπ το έβγαλε και μέχρι να ακολουθήσουν τα άλλα είχε καλοκαιριάσει και ο Καραμανλής είχε ήδη αποφασίσει πρόωρες εκλογές, πηδώντας από το καράβι.
Όπως παραδημοσιογραφία είναι να κρύβεσαι πίσω από την ανωνυμία σου και να γράφεις, να κατηγορείς και να διαβάλεις άνευ αποδείξεων ή στοιχείων.
Πρόσφατο δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας «Suddeutsche Zeitung» (με ρεπορτάζ του Kai Stritmmater) τα έβαλε με τα ελληνικά ΜΜΕ. Το παραθέτω και τα συμπεράσματα δικά σας: «Ένας δημοσιογράφος είναι νεκρός. Πυροβολήθηκε στις αρχές της εβδομάδας στο διαμέρισμά του. Από αριστερούς εξτρεμιστές. Προφανώς λόγω των καταχωρίσεών στο troktiko.blogspot. Η δολοφονία του 37χρονου Σωκράτη Γκιόλια καταδικάζεται από όλους ως «επίθεση κατά της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας του Τύπου», ενώ εξαίρονται οι υπηρεσίες του για αποκάλυψη φαινομένων διαφθοράς και κακοδιαχείρισης, καθώς και η κριτική του στην αριστερή τρομοκρατία. Κάποιος αδαής θα σχημάτιζε την εντύπωση ότι τα ελληνικά ΜΜΕ είναι το τελευταίο προπύργιο ανδρειοσύνης και εντιμότητας. Η εντύπωση είναι λανθασμένη. Κατ’ αρχάς το ίδιο το troktiko.blogspot είναι αμφιλεγόμενο. Πέρα από αποκαλύψεις το blog έχει δημοσιεύσει και ανακρίβειες. Κυρίως, όμως, έγινε τόσο γνωστό λόγω των αποκαλύψεών του, επειδή κανένα άλλο ΜΜΕ στην Ελλάδα δεν έκανε αυτή τη δουλειά.
“Τα ελληνικά ΜΜΕ απέτυχαν”, δηλώνει ο Στέλιος Κούλογλου, ένας εκ των πιο γνωστών δημοσιογράφων της χώρας, και συμπληρώνει: “Τα ελληνικά ΜΜΕ δεν ανταποκρίθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες στο καθήκον τους για έλεγχο του κράτους και της εξουσίας”.
Το ίδιο πιστεύει και η Ρόη Παναγιωτοπούλου, Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών: “Τα ΜΜΕ αποτελούν τμήμα του κατεστημένου. Συμμετείχαν στο παιχνίδι της διαφθοράς και συνέβαλαν στην καταστροφή του κοινωνικού ιστού της χώρας”. Ο κόσμος είναι εξοργισμένος με εμάς τους δημοσιογράφους, επειδή και εμείς συντελέσαμε στο να γίνει η Ελλάδα αυτό που είναι σήμερα. Έχουν δίκαιο. Θα έπρεπε να λογοδοτήσουμε». Το γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται σήμερα στο χείλος του γκρεμού οφείλεται εν μέρει και στο ότι τα ελληνικά ΜΜΕ είναι συνεργοί στο βρώμικο παιχνίδι του παλιού συστήματος, εκτιμά η “Καθημερινή”.
Κατά το ίδιο ρεπορτάζ: “Το τοπίο των ελληνικών ΜΜΕ φαντάζει εκ πρώτης όψεως πολύ δυναμικό: 22 μεγάλες ημερήσιες και κυριακάτικες εφημερίδες με έδρα στην Αθήνα, 280 τοπικές εφημερίδες, δέκα τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας και άλλοι 135 στην περιφέρεια. Όλα αυτά για σχεδόν 11 εκ. κατοίκους. Η μιντιακή πυκνότητα στην Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη σε όλη την Ευρώπη. Εάν, όμως, κοιτάξει κανείς προσεχτικά, διαπιστώνει ότι σχεδόν κανένα μέσο δεν έχει κέρδος “Σχεδόν όλα δουλεύουν με ζημίες”, λέει η κοινωνιολόγος και επικοινωνιολόγος Παναγιωτοπούλου. Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό; Είναι δυνατόν, εάν οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ έχουν κέρδη άλλης μορφής, όταν η εφημερίδα ή ο τηλεοπτικός σταθμός ασκεί πολιτική επιρροή και κάνει εκδουλεύσεις. Πόσα ανεξάρτητα ΜΜΕ υπάρχουν στην Ελλάδα; “Εργάζομαι εδώ επί δεκαετίες. Δεν έχω εντοπίσει ακόμη κανένα ανεξάρτητο ΜΜΕ”, ομολογεί η Ρόη Παναγιωτοπούλου. Τα ελληνικά ΜΜΕ απώλεσαν ήδη δύο φορές την αθωώτητά τους: Πρώτα αλώθηκαν από το κράτος και τα πολιτικά κόμματα και στη συνέχεια έπεσαν στα χέρια οικονομικών ομίλων. Εγκλωβισμένα μεταξύ δύο εξουσιών, πολιτικής και οικονομικής, στα ελληνικά ΜΜΕ δε δόθηκε ποτέ πραγματικά ευκαιρία άμυνας. Στο πλαίσιο αυτό ούτε η ΕΡΤ λειτούργησε ποτέ πραγματικά ως κρατικό – δημόσιο ΜΜΕ, τουλάχιστον όπως γίνεται αυτό αντιληπτό σε Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία. Η ΕΡΤ υπήρξε από την αρχή φερέφωνο της εκάστοτε κυβέρνησης.
Τότε ήρθε το 1989 και άρχισε η εποχή της ιδιωτικής ραδιοφωνίας και τηλεόρασης. Μία απόφαση στάθηκε μοιραία: Τα νέα μέσα «παραχωρήθηκαν» στους ιδιοκτήτες εντύπων μέσων. Το αποτέλεσμα ήταν να συσταθούν μονοπώλια, που δεν εξυπηρετούσαν εκδοτικά συμφέροντα. Οι περισσότεροι ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί στη χώρα ανήκουν σε εταιρίες, που δραστηριοποιούνται στους τομείς της ναυσιπλοϊας, των κατασκευών, των τηλεπικοινωνιών, στον φαρμακευτικό και στον πετρελαϊκό τομέα.
Η στενή αυτή διαπλοκή δεν αφήνει περιθώριο για έκφραση κριτικού πνεύματος. Η Ελλάδα είναι μικρή. “Όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους”, δηλώνει ο Τάσος Τέλλογλου. “Ακούγεται συχνά: Για τον τάδε δεν γράφω, είναι φίλος. Πρόκειται για ένα πρόβλημα κουλτούρας”.
Και καταλήγει το δημοσίευμα: “Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό. Στο σύστημα υπάρχει ένα λάθος, ένα ηθελημένο λάθος. Το ίδιο το κράτος μπορεί να ασκεί επιρροή με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Ένας τρόπος είναι να αναλαμβάνει την εξόφληση λογαριασμών τρίτων (όπως τις ασφαλιστικές εισφορές των εκδοτικών οίκων). 20 χρόνια μετά την εισαγωγή της ιδιωτικής τηλεορασης οι σταθμοί λειτουργούν ακόμη με προσωρινές άδειες. Και αυτό γίνεται σκόπιμα, πιστεύει ο επικοινωνιολόγος Δημήτρης Χαραλάμπης. «Με τον τρόπο αυτό κατοχυρώθηκε η εξάρτηση των ηλεκτρονικών ΜΜΕ από το εκάστοτε κυβερνών κόμμα», σημειώνει ο Καθηγητής Πολιτικών Επιστημών σε μία μελέτη του. Αυτή αποτελεί και τη βάση της ανταλλαγής εκδουλεύσεων, η οποία χαρακτηρίζει τόσο έντονα την ελληνική κοινωνία κατά τις τελευταίες δεκαετίες και την οδήγησε στην κατάρρευσή της. “Οι μεγάλοι όμιλοι, οι οποίοι αποκτούν μετοχές διαφόρων ΜΜΕ, το πράττουν για έναν και μόνο λόγο: Για να μπορούν να εκβιάζουν το κράτος, ώστε αυτό να τους δίνει τις συμβάσεις που θέλουν”, επισημαίνει η Ρόη Παναγιωτοπούλου. Πρόκειται για μία καλή επένδυση σε μία χώρα, στην οποία το κράτος είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής και ένα μεγάλο τμήμα της οικονομίας εξαρτάται από τον κρατικό κορβανά. “Καμία από τις δύο πλευρές δεν επιθυμούσε ποτέ πραγματικά την έρευνα και την κριτική στα φαινόμενα διαφθοράς”, τονίζει ο Στέλιος Κούλογλου, και συμπληρώνει: “Για το λόγο αυτό τα ελληνικά ΜΜΕ δεν αποκάλυψαν ποτέ κανένα μεγάλο σκάνδαλο. Πάντα εισάγαμε τις αποκαλύψεις από το εξωτερικό, όπως συνέβη και στην περίπτωση του σκανδάλου διαφθοράς στη Siemens”.
“«Γνωρίζω δημοσιογράφους, οι οποίοι έχουν κάνει πολύ χειρότερα πράγματα από ορισμένους εκδότες”, παραδέχεται ο Τέλλογλου και κάνει λόγο για διαφθορά και αυτολογοκρισία.
Στις συντακτικές ομάδες των μεγάλων εφημερίδων και σταθμών υπάρχουν σήμερα πολλοί δημοσιογράφοι, οι οποίοι έχουν και δεύτερη απασχόληση: Μισθοδοτούνται από τράπεζες, επιχειρήσεις ή από Υπουργεία. Δεν είναι λίγοι, αλλά εκατοντάδες. Και κανείς δεν γνωρίζει ποιοί είναι αυτοί. Λίστες υπάρχουν, αλλά είναι μυστικές.
Πολλοί δημοσιογράφοι δικαιολογούν τη δεύτερη απασχόληση με το επιχείρημα των χαμηλών τους αποδοχών. “Και ένας αστυνομικός βγάζει μόνο 1.000 Ευρώ το μήνα. Να τον βάλουμε να δουλέψει και σαν «σεκιουριτά;”. Όσον αφορά τις απεργίες των δημοσιογράφων, αυτές δεν γίνονται ποτέ για τη διεκδίκηση μεγαλύτερης ελευθερίας της γνώμης, αλλά μόνο για περισσότερα χρήματα, επισημαίνει ο Κούλογλου.
Το κύρος του ελληνικού Τύπου είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο. Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις της Διεθνούς Διαφάνειας, οι Έλληνες θεωρούν τα ΜΜΕ εξίσου διεφθαρμένα με τα κόμματα. Οι εφημερίδες, αν και έχουν και αυτές πρόβλημα αξιοπιστίας, δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να εξισωθούν με τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Οι πιο έγκυρες εφημερίδες της Ελλάδας θεωρούνται η Καθημερινή, Τα Νέα και Το Βήμα.
Η τελευταία προκάλεσε πολλά σχόλια, όταν σε κυριακάτικη έκδοσή της αναφέρθηκε με λεπτομέρειες και σε επίπεδο δηλωσεων σε μία επίσκεψη του Τούρκου Πρωθυπουργού, Recep Tayyip Erdogan, στην Αθήνα. Μόνο που η επίσκεψη αυτή δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, αλλά ανεβλήθη κατά απροσδόκητο τρόπο.
Η εφημερίδα είχε καλύψει την επίσκεψη, ασχέτως αποτελέσματος, προτού αυτή πραγματοποιηθεί. Ποιός συνεχίζει να αγοράζει μία τέτοια εφημερίδα; “Οι κυριακάτικες εφημερίδες δεν πωλούν πια τα δημοσιεύματά τους, αλλά τα DVDs, τα οποία κυκλοφορούν μαζί με αυτές ως δώρο”, παρατηρεί ο Κούλογλου. Καμία φορά και τσάντες. Ή αρκουδάκια».
Koubanezos

20/7/10

Αντι για .....

Η προκήρυξη του troktikou - Αυτοί είμαστε
Επειδή ο κόσμος που μπαίνει στο troktiko είναι πάρα πολύς και μέσα σε αυτούς είναι: Μαθητές, φοιτητές, γονείς, γιαγιάδες, παππούδες, ομογενείς, άνεργοι, ανύπαντροι(ξεχάσαμε κανέναν;)θεωρούμε σωστό να γράψουμε δύο λόγια για εμάς. Γιατί να αφήνουμε τους άλλους να μιλάνε για εμάς από την στιγμή που δεν μας ξέρουν; Άλλωστε απ'όσα θα γράψουμε μπορείτε να κρίνετε αν λέμε ή όχι αλήθεια.....
συνεχεια στο
http://troktiko.blogspot.com/2010/06/troktikou_06.html

Περιδιαβαινοντας στα ΜΜΕ... Ι

από το ΤΡΩΚΤΙΚΟ

Ιδού οι λίστες της ντροπής με τις υπερωρίες της ΕΡΤ
- ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ

http://troktiko.blogspot.com/2010/07/blog-post_9541.html

12/7/10

Πνευματικα δικαιωματα-εξελιξεις με την βοηθεια της τεχνολογιας

Στην γεμάτη τεχνολογικές εξελίξεις εποχή μας, η προάσπιση και εφαρμογή του φωτογραφικού copyright γίνεται δύσκολη υπόθεση. Τα προγράμματα επεξεργασίας εύκολα επεμβαίνουν στο περιεχόμενο της εικόνας, ενώ δυσχεραίνεται η προσπάθεια των δημιουργών να επιβλέψουν την ορθή και νόμιμη χρήση των έργων τους από μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα. Επίσης διαπιστώνουμε υστέρηση, αργοπορία και αβελτηρία των κρατικών οργάνων να παρακολουθήσουν τις νέες πρακτικές ειδικά στο internet και με εκσυγχρονισμένη νομοθεσία να προστατεύσουν τους δικαιούχους. Εν όψει αυτών είναι εύλογη η διαπίστωση ότι γρήγορα η ιδιωτική πρωτοβουλία αντιλαμβάνεται τα κενά και αναλαμβάνει να τα καλύψει έναντι αμοιβής.
IMAGE RIGHTS
Zωντανό παράδειγμα ιδιωτικής δραστηριοποίησης στον τομέα της προστασίας του copyright των φωτογράφων αντιπροσωπεύει η εταιρία ImageRights, η οποία διαθέτει το αντίστοιχο site www.imagerights. com. H εταιρία προτείνει το εξής λειτουργικό σχήμα: οι εγγραφόμενοι φωτογράφοι υποβάλλουν τα έργα τους, τα οποία περνούν στη database της εταιρίας.
Εν συνεχεία αυτή χρησιμοποιεί ισχυρές μηχανές αναζήτησης με ειδικούς αλγόριθμους αναγνώρισης, σκανάροντας sites, blogs, media κλπ. για τυχόν ταυτοποίηση. Σε περίπτωση που έχει ταυτοποίηση εικόνων στέλνει αυτόματα αναφορές στους δικαιούχους που αυτοί πλέον ξέρουν αν έχουν εκχωρήσει ή όχι δικαιώματα και σε ποια περίπτωση και
πράττουν αναλόγως.
PLUS COALITION
Μια άλλη προσέγγιση είναι της Plus Coalition, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που ιδρύθηκε από τον γνωστό αμερικανό φωτογράφο Jeff Sedlik. Η Plus αντιλαμβάνεται το ρόλο της ως ενδιάμεσου ανάμεσα στους χρήστες και καταναλωτές εικόνας και διακηρύσσει την
“ουδετερότητά”της δηλ. δεν συντάσσεται με τα συμφέροντα ούτε της μίας ούτε της άλλης πλευράς. Η ιδέα της είναι να είναι αναγνωρίσιμες και ταυτοποιημένες ως προς το δημιουργό οι εικόνες ώστε να μπορούν οι καλόπιστοι χρήστες να έλθουν σε συμφωνία μαζί του. Έτσι έχει επινοήσει ένα σύστημα ΙPTC* metadata που περιλαμβάνεται στο τελευταίο Photoshop CS5 και στο Lightroom 3.0 με καταχωρητές (registry identifiers) στις επικεφαλίδες Exif των αρχείων. Μόλις εγγραφεί στην Plus Coalition κάθε δημιουργός παίρνει μια ταυτότητα – κωδικό, η οποία - με επιλογή του - μπορεί να ενσωματώνεται σε όλα του τα αρχεία. Έτσι κάθε δυνητικός πελάτης, μπορεί να αναζητήσει άμεσα τον φωτογράφο. Τα πληροφοριακά στοιχείαPlus μπορούν να τροποποιηθούν ανά πάσα στιγμή από το φωτογράφο. Επίσης, αξιοποιώντας το αόρατο ψηφιακό υδατογράφημα σε κάθε εικόνα, αν το Plus ID αφαιρεθεί ή απωλεσθεί, είναι εύκολη η αποκατάσταση με τον εξής τρόπο: υποβάλλουμε ένα αντίγραφο χαμηλής ανάλυσης στην υπηρεσία Plus Registry που χρησιμοποιεί αλγόριθμους αναγνώρισης της PicScout για να ταυτοποιήσει το δημιουργό. H Plus Coalition παρέχει δωρεάν API σε όποιο software developer ενδιαφέρεται να υποστηρίξει το σύστημα σε πρόγραμμα imaging που κυκλοφορεί είτε freeware/shareware/commercial.
* Το 2009, ο διεθνής οργανισμός IPTC (International Press Telecommunications Council) ανεγνώρισε επίσημα τα στάνταρ της Plus Coalition ενσωματώνοντάς τα ως υποσύνολο των Exif Metadata στα πεδία Licence Data format.
CREATIVE COMMONS
Διαφορετικό δρόμο ακολουθεί η πρωτοβουλία Creative Commons που ίδρυσαν το 2001 οι Larry Lessig, Hal Abelson και Εric Eldred. Έχει την έδρα της στο San Fransisco και λειτουργεί ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Η CC και έχει αφοσιωθεί στην ιδέα της προτυποποίησης όσων έργων διατίθενται ως κοινόχρηστα (public domain). Mε άλλα λόγια επιδιώκουν το σαφή διαχωρισμό ανάμεσα στα δικαιώματα που οι δημιουργοί εκχωρούν δωρεάν και κάποια άλλα που επιφυλάσσουν. Για να το καταλάβουμε καλύτερα, δείτε την αναλογική ομοιότητα με τα freeware/shareware λογισμικά που διατίθενται μεν δωρεάν για ατομική/ιδιωτική χρήση αλλά δεν επιτρέπεται η αξιοποίησή τους από εταιρίες ή η μεταπώληση κλπ. Την ίδια μεταχείριση οραματίζεται η Creative Commons για φωτογραφικό υλικό και προσπαθούν να θέσουν απλούς και κατανοητούς τρόπους «σήμανσης» που να ισχύσουν διεθνώς.

από το Photobusiness Weekly www.photo.gr

10/7/10

Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ στο Γουδί 9,10 και 11 Ιουλίου

Σώστε το Munting Nayon!


Ελάτε στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ στο Γουδί στις 9,10 και 11 Ιουλίου απο τις 18:00.
Ενημερωθείτε για το Munting Nayon μιλώντας με τους πρωταγωνιστές,
βλέποντας φωτογραφίες και ζωγραφιές των μαθητών του παιδικού σταθμού
και δουλειές των φωτογράφων Αλέξανδρου Κατσή και Χριστίνας Βάζου.

9/7/10

Copyright 2010

Αμερικανικές ανησυχίες στο συμπόσιο της ASMP.
Τη γενικότερη παγκόσμια ανησυχία για την αναποτελεσματική προστασία του φωτογραφικού copyright επαλήθευσε η διοργάνωση συμποσίου «Copyright and the New Economy: Issues & Trends Facing Visual Artists» από την επαγγελματική ένωση ΑSMP (American Society of Media Photographers). To σχετικό forum πραγματοποιήθηκε στις 21-22 Απριλίου στο αμφιθέατρο των Νew York Times. Oι γνώμες των αμερικανών συναδέλφων και ειδικών σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας αποκτούν βαρύνουσα σημασία αν σκεφθεί κανείς ότι πρόκειται για την πιο προηγμένη στον κόσμο χώρα ως προς τις αμοιβές αλλά και την κατοχύρωση των πνευματικών δικαιωμάτων.
Την εκδήλωση άνοιξε ο Victor Perlman γενικός γραμματέας ASMP. Αφού ανέλυσε την σημασία των αμερικανικών νόμων (Copyright Acts) με πιο πρόσφατο το αντίστοιχο νομοθέτημα του 1976, πρότεινε τρεις βιώσιμες πολιτικές που θα μπορούσαν να σταθεροποιήσουν τα απειλούμενα δικαιώματα των φωτογράφων:
την υποχρεωτική αδειοδότηση,
τα συστήματα συλλογικής διαχείρισης πάνω στο ευρωπαϊκό πρότυπο
και ένα είδος διαδικτυακού φόρου που θα έφερνε κάποια αμοιβή στους δημιουργούς (ουσιαστικά ένα τέλος πρόσβασης στο Internet υπέρ των πνευματικών δημιουργών – ας μην ξεχνάμε ότι το 70% του περιεχομένου στο Web αφορά υλικό εικόνας).
Σε παρέμβασή του ο David Carson, σύμβουλος της αμερικανικής Υπηρεσίας Copyright, σημείωσε ότι το τρέχον νομοθετικό πλαίσιο ανάγεται στη δεκαετία του ’60, όταν σε θέματα copyright εμπλέκονταν μικρός αριθμός δημιουργών και εταιριών. Τότε το ζήτημα δεν ακουμπούσε το μέσο πολίτη, γιατί δεν ήταν σε θέση να επηρεάσει τη νομιμότητα της χρήσης. «Τώρα όμως, οποιοσδήποτε έχει υπολογιστή, μπορεί να αντιγράψει, να πολλαπλασιάσει και να μοιραστεί μέσω Internet φωτογραφικό υλικό που έχει πέσει παράνομα στα χέρια του. Ζούμε σε ένα κόσμο που αυτοί οι οποίοι παραβαίνουν τους κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας είναι πάρα πολλοί…»
Ο καθηγητής Lawrence Lessig, ιδρυτής της πρωτοβουλίας Creative Commons, παρουσίασε το δικό του σκεπτικό ότι η εφαρμογή των συμβατικών μεθόδων προστασίας του copyright οδηγεί σε ανώφελες συγκρούσεις σε μια χρονική συγκυρία όπου θα έπρεπε να επιζητούμε την αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία. Ζήτησε την απλοποίηση της νομοθεσίας με θεσμοθέτηση κανόνων διαφάνειας (π.χ. να γίνεται γνωστός ο δημιουργός με ορισμένη διαδικασία κατοχύρωσης και πιστοποίησης των έργων του) και επίσης να οριστικοποιηθεί το περιεχόμενο της δίκαιης χρήσης (fair use). Eπίσης τόνισε ότι η «οικολογική αντίληψη» περί copyright προϋποθέτει μια καινούργια κουλτούρα που μεταξύ άλλων ενθαρρύνει και τους ερασιτέχνες δημιουργούς.
O Jeff Sedlik πρώην πρόεδρος της ένωσης ΑΡΑ (American Photographers Association) και νυν γενικός διευθυντής της Plus Coalition, τόνισε ότι “Τώρα βλέπουμε τις παρενέργειες από την επέκταση της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων στα 70 και 75 χρόνια από το θάνατο του δημιουργού που έγινε κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των στούντιο του Hollywood.” Aυτό που παρατηρείται πλέον ευρύτατα είναι ότι οι πελάτες πιέζουν τους φωτογράφους να τους εκχωρούν εξαρχής το σύνολο των δικαιωμάτων επειδή φοβούνται ότι διαφορετικά και για λόγους ανεξάρτητους της θέλησής τους ίσως βρεθούν υπόλογοι για ενδεχόμενη παραβίαση copyright με βαριές αστικές ευθύνες. Άλλο ένα σημείο τριβής είναι η χρονική διάρκεια των συμβάσεων όπου παρατηρείται το φαινόμενο μετά τη λήξη της ισχύος της σύμβασης οι δημιουργοί να απαιτούν πολλαπλάσια ποσά αν τους ζητηθεί η παράταση.
Ο φωτογράφος Chase Jarvis τόνισε τη σημασία του Internet. Είναι η πρώτη φορά που οι φωτογράφοι μπορούν να είναι ταυτόχρονα και διανομείς του προϊόντος τους παρακάμπτοντας τα πρακτορεία. Είναι πολύ εύκολο να στήσεις online φωτοθήκη και να πληρώνεσαι με secure server.
Oι εισηγητές του panel ασχολήθηκαν αρκετά με το θέμα της κατοχύρωσης των έργων μέσω μιας διαδικασίας πιστοποίησης όπως τα domain names του Internet που τα χειρίζονται ειδικά εξουσιοδοτημένοι ιδιώτες καταχωρητές. Ο όγκος της σχετικής πληροφορίας φαίνεται δυσθεώρητος όμως θα περιορίζεται δραστικά εκ του ότι μόνον όσα έργα περιλαμβάνοντα σε συμβάσεις/συμφωνητικά θα καταχωρούνται ενώ η ψηφιακή τεχνολογία αποθήκευσης δεδομένων βελτιώνεται συνεχώς.

Aπό το Photobusiness Weekly τ.69

16/6/10

εκδοση:Νομοι για την πνευματικη ιδιοκτησια και τα συγγενικα δικαιωματα


η ανάγκη να υπάρχουν συγκεντρωμένες κάποιες πληροφορίες
( νόμοι, διευκρινήσεις και διευθύνσεις) πανω στο θέμα
"Πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών" έκανε την πολιτιστικη εταιρεια ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ και επιμέλεια του Μανολη Κασιματη να εκδόσει αυτό το βιβλιαράκι.
Σήμα 16χ25,5 - Σελιδες 98 - Τιμή 2.50 ευρώ

Τα περιοδικά "ΓΕΩ", "9", και "Βet" της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ σταματουν την κυκλοφορια τους

Τίτλοι τέλους για τρια ακόμα περιοδικά της "Ελευθεροτυπίας"

Χθες το βράδυ ανακοινώθηκε πως σταματούν να κυκλοφορούν τα περιοδικά "ΓΕΩ", "9", και "Βet".
Άγνωστο το μέλλον... των επαγγελματιων δημοσιογράφων και των φωτογράφων που εργαζόντουσαν εκεί. Δύσκολες εποχές όχι μόνο για την Ελευθεροτυπία αλλά και για όλο τον τύπο.
απο το
http://troktiko.blogspot.com/2010/06/blog-post_2306.html

19/5/10

Φωτογραφιζοντας εκτελεση ομηρου ΙΙ

κατα την διαρκεια του δευτερου παγκοσμιου πολεμου ναζι στρατιωτες "εκτελουν" εναν ομηρο.

Φωτογραφιζοντας εκτελεση ομηρων.

Κατα την διαρκεια της κατοχης στην Σερβια απο τα στρατευματα της φασιστικης Ιταλιας (1941-1944) καταγραφεται φωτογραφικα μια εκτελεση ομηρων.




Οι φωτογραφιες αυτες αποκαλυπτουν (ισως για πρωτη φορα) την θαρραλεα αντιμετωπιση ορισμενων ομηρων απεναντι απο το εκτελεστικο αποσπασμα .

αναδημοσιευση απο τα ιστορικα αρχειακα ντοκουμεντα
της δρασης εγκληματων πολεμου των Ιταλων κατα το ΙΙ παγκοσμιο πόλεμο
.

17/5/10

“θυμόμαστε το παρελθόν για να χτίσουμε το μέλλον” - Δήμος Καισαριανής




Την Κυριακή 16 Μαίου 2010 ο Δήμος Καισαριανής στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της 1 Μάη 1944 – 2010 , 66 χρόνια μνήμης – “θυμόμαστε το παρελθόν για να χτίσουμε το μέλλον”, διοργανωσε εκδήλωση – κατάθεση στεφάνων προς τιμή των 200 εκτελεσμένων Ελλήνων κομμουνιστών την πρωτομαγιά του 1944 καθώς και όλων των πατριωτών που εκτελέστηκαν από τα στρατεύματα κατοχής στο σκοπευτήριο Καισαριανής.
Για όσους δεν το ξέρουν στο σκοπευτήριο Καισαριανής , δίπλα στους Έλληνες πατριώτες, έχουν εκτελεστεί από τους Γερμανούς ναζιστές την περίοδο από 29/11/1943 έως 8/9/1944 και 21 Ιταλοί αντιφασίστες εκ των οποίων τα ονόματα μόλις πρόσφατα ύστερα από τόσα χρόνια έγιναν γνωστά. Η επιτροπή των Ιταλών που αγωνίστηκε για να γνωστοποιηθούν τα ονόματα των εκτελεσμένων Ιταλών αντιφασιστών, τιμώντας την μνήμη τους για πρώτη φορά, έστω και μετά 66 χρόνια καταθέσε λίγα λουλούδια σαν ένα μικρό φόρο τιμής και σεβασμού.
Τιμή στην εθνική αντίσταση Ελλήνων και Ιταλών.
Για την ειρήνη, τη δικαιοσύνη και τη δημοκρατία σε όλους τους λαούς.
Η ιστορία δεν αλλάζει, η μνήμη είναι ζωντανή.
Η επιτροπή για την μνήμη των Ιταλών που εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς ναζιστές:
Κλάουντια Καπόνε
Μανόλης Κασιμάτης
Αλέξης Κιλισμανής
Άγγελος Σαρατσίνι
Ίβαν Σουρίνα
http://lastorianoncancella.wordpress.com/

16/4/10

Διανοούμενοι αφυπνιστείτε και αφυπνείστε μας

Intellettuali svegliatevi!

Gli intellettuali... Il nostro Paese avrà intellettuali ma non se ne vedono in giro.Troppo pavidi ,troppo sulla difesa del proprio particulare,poco disposti a far sentire la propria voce,molto chiusi nelle torri di avorio di una cultura avulsa dalla realtà.Eppure gli esempi e le novità dovrebbero provenire proprio da quelli.Gli intellettuali dovrebbero essere maestri del popolo.Il parlare ,lo scrivere,il diffondere le idee con chiarezza e semplicità per svegliare le coscienze è un dovere di chi possiede coscienza del sapere e mezzi.Tenerli per sè è un atto di vigliaccheria e totale mancanza di impegno morale e civile.

Οι διανοουμενοι... η χωρα μας μπορει να διαθετει διανοουμενους αλλα δεν φαινονται πουθενά. Πολυ φοβισμενοι, αμυνονται, δεν ειναι διατεθειμενοι να μιλανε για διαφορα θεματα, πολυ κλειστοι στους χρυσους πυργους μιας κουλτουρας μακρια απο την πραγματικοτητα. Ομως τα παραδειγματα και οι νεες προτασεις πρεπει να προελθουν απο αυτους. Οι διανοουμενοι επρεπε να ειναι οι δασκαλοι του λαου. Ειναι υποχρεωση για εκεινον που εχει συνειδηση της γνωσης και τα μεσα να μιλησει, να γραψει, να εξαπλωσει τις ιδεες του με ειλικρινεια και απλοτητα. Εαν δεν το κανει δειχνει ελλειψη κοινωνικης και ηθικης ευαισθησιας.
Claudia Capone
αναδημοσίευση απο
http://atticusrivista.blogspot.com/
ATTICUS,
IL BLOG DI CHI PENSA, ASCOLTA E PUBBLICA...IN MANIERA INTELLIGENTE

6/4/10

ΤΑΚΗΣ ΠΑΝΑΝΙΔΗΣ "ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΦΩΤΟΜΑΡΤΥΡΑΣ"

αναδημοσίευση απο ΤΑ ΝΕΑ
ΜΑΤΙΕΣ
Του Λευτέρη Π. Παπαδόπoυλου
Έφυγε και ο Τάκης Πανανίδης. Ξεκίνησε από κλητήρας, αγόρασε μια φωτογραφική μηχανή, αγάπησε τη φωτογραφία, δούλεψε σκληρά και κατόρθωσε να γίνει ξεχωριστός φωτογράφος στον κόσμο του τραγουδιού. Δικές του είναι οι καλύτερες φωτογραφίες του Μπιθικώτση, του Ξαρχάκου, του Τσιτσάνη και τόσων άλλων. Έφυγε, για να συναντήσει στον ουρανό τον αγαπημένο του γιο, τον Πάτροκλο, που σκοτώθηκε σε τροχαίο. Μαύρη μοίρα...
Τα θρυλικά του '60 - '65 και τ' άλλα
ΤΑΚΗΣ ΠΑΝΑΝΙΔΗΣ "ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΦΩΤΟΜΑΡΤΥΡΑΣ",
Εκδοτικός Οίκος: Ντέφι Έτος έκδοσης: 2004
Σελίδες: 350 ISBN: 960-8496-03-9
«Ενα βιβλίο χωρίς ρετούς και μοντάζ ...μια ειλικρινής εξομολόγηση... Ο γράφων περιγράφει μόνο τα γεγονότα που έζησε ως αυτόπτης φωτομάρτυρας... Με την ευθύνη των 55 χρόνων προσφοράς αλλά και με το φακό της ROLLEIFLEX αδιάψευστο μάρτυρα, σου παραδίδω, φίλε αναγνώστη, την κληρονομιά μιας θρυλικής εποχής και μιας πολύ τυχερής πορείας».
500 αντιπροσωπευτικές του φωτογραφίες, που ζωντανεύουν μια ολόκληρη εποχή, τη χρυσή δεκαετία του '60, τότε που το ελληνικό τραγούδι βρισκόταν στις πιο όμορφες και δημιουργικές στιγμές του.Φωτογραφίες που συνοδεύονται από στιγμιότυπα και περιστατικά που έζησε δίπλα σε πολλούς σημαντικούς καλλιτέχνες (συνθέτες, τραγουδιστές, στιχουργούς, ηθοποιούς κ.ά.). Μαθητής στις τελευταίες τάξεις του νυχτερινού Γυμνάσιου κατόρθωσε και μπήκε στο γραφείο των «Ηνωμένων Φωτορεπόρτερ» κάνοντας βοηθητικές δουλειές. Εκείνος όμως που του άνοιξε κυριολεκτικά το δρόμο ήταν ο Τάκης Β. Λαμπρόπουλος, ο «ηγεμών» , ο «απόλυτος κυρίαρχος της ελληνικής δισκογραφίας τη χρυσή περίοδο 1960-1970», που είχε στην εταιρεία όλα τα μεγάλα ονόματα (Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Ξαρχάκο, Χιώτη, Μούτση, Σπανό, Μπιθικώτση, Γαβαλά, Διονυσίου, Μοσχολιού, Λύδια, Λίντα κ.ά.)
Με σύσταση του Θεοδωράκη, πήγε και τον βρήκε στα γραφεία της «Κολούμπια». Πήρε «συγχαρητήρια» και προσελήφθη ως αποκλειστικός φωτογράφος της εταιρείας. Γι` αυτό αφιερώνει το βιβλίο του στον κ. Λαμπρόπουλο που μάλιστα όταν έκλεισε η «Κολούμπια» του έδωσε «αυτό το μοναδικό φωτογραφικό αρχείο» Απ' αυτή τη χρυσή εποχή του ελληνικού τραγουδιού περνάνε μέσα από τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του και τις αφηγήσεις του: τα λαϊκά κέντρα, οι μπουάτ στην Πλάκα, τα αναψυκτήρια, σχόλια καυστικά περί χουντικών και αντιστασιακών καλλιτεχνών. Σκιαγραφεί και φωτογραφίζει πορτρέτα δημιουργών και ερμηνευτών όπως ο Γούναρης, ο Τσιτσάνης, ο Χατζιδάκις, ο Ζαμπέτας, η Μαρινέλλα, ο Κόκοτας, η Μοσχολιού, ο Διονυσίου, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος κ.ά. Περνάνε ακόμη τα τρία άλλα μεγάλα αφεντικά δισκογραφικών εταιρειών: ο Αλέκος Πατσιφάς («Λύρα»), ο Μίνως Μάτσας («Οντεόν-Παρλοφόν» και «Μίνως»), ο υιός Μάκης Μάτσας («Μίνως). Μεχρι το τέλος διεκδικούσε τα πνευματικά δικαιώματα του απο το ατελείωτο φωτογραφικό υλικό που αθαίρετα και χωρίς την άδεια του δημοσίευαν διάφορα έντυπα αλλα κυρίως διάφοροι τηλεοπτικοί σταθμοί.
καλό σου ταξίδι Αυτοπτη Φωτομάρτυρα.

- Όποτε θέλαμε να δημοσιεύσουμε μια φωτογραφία από την περίφημη δεκαετία του '60 πέφταμε σχεδόν πάντοτε πάνω στον Τάκη Πανανίδη. Έτσι, μου ήτανε οικείο πρόσωπο, τρόπον τινά συνεργάτης, πριν ακόμα τον γνωρίσω από κοντά. Επί πλέον, χάρη στις φωτογραφίες του, συνέθετα στο μυαλό μου την εικόνα τής περιόδου πριν από την προσωπική μου ανάμιξη στην ελληνική δισκογραφία που αρχίζει από τα τέλη της δεκαετίας του '60. Την περίοδο στην οποία συνέβησαν ανεπανάληπτα πράγματα και καταστάσεις στο ελληνικό τραγούδι. Ο ελληνικός κινηματογράφος συνέβαλε αποφασιστικά στη διάδοση του τραγουδιού και διέσωσε για μας πολλές "εικόνες" του. Αλλά οι εικόνες των ταινιών που μας δίνουν πολλές πληροφορίες για το στυλ των καλλιτεχνών, τον τρόπο παιξίματος, το ντύσιμο, τη διάταξη πάνω στο πάλκο, το ντεκόρ των χώρων διασκέδασης κ.λπ., εμπεριέχουν παραποιήσεις αφού είναι λιγότερο ή περισσότερο σκηνοθετημένες, ενώ οι φωτογραφίες τού Τάκη είναι εντελώς ρεαλιστικές, γι αυτό εξαιρετικά πολύτιμες. Μεταφέρουν στο μέλλον την αληθινή εικόνα τού παρελθόντος. Ακόμα κι αυτές που παίρνονται στο στούντιο, τα πορτρέτα, δεν δέχονται επεμβάσεις. Δεν υπάρχουν στυλίστες, μακιγιέζ και ενδυματολόγοι, πλην του κλασικού κομμωτηρίου για τις κυρίες και του κουρείου για τους κυρίους. Εξάλλου, οι καλλιτέχνες της εποχής είναι πάντοτε καλοντυμένοι και καλοχτενισμένοι την ώρα της δουλειάς, είτε είναι στο μαγαζί, είτε στο στούντιο. [...] Ο πλούτος τού υλικού οφείλεται στο μέγεθος και στον αριθμό των προσώπων που φωτογραφίζονται στη δημιουργική ποικιλία τής κατά τ' άλλα δύσκολης εποχής, στην προνοητικότητα ορισμένων ανεκτίμητων παραγόντων και βεβαίως, στο χαρακτήρα του συγκεκριμένου φωτογράφου που παίρνει τα πάντα μετρητοίς και ξεχύνεται ορμητικά και πληθωρικά πάνω στο αντικείμενο του πόθου του. Γιατί πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι ο Πανανίδης δημιούργησε αυτό το ανεκτίμητο θησαυρό σε μια εποχή που στο χώρο του τραγουδιού, το βασικό μέσο διάδοσής του είναι ο δίσκος 45 στροφών που κατ' εξαίρεσιν κυκλοφορεί με φωτογραφικό εξώφυλλο και ο νιόφερτος δίσκος μακράς διαρκείας που εκείνη την εποχή το εξώφυλλό του φιλοτεχνείται από γνωστούς ζωγράφους και χαράκτες, που αφήνουν χώρο για φωτογραφία μόνο στο οπισθόφυλλο. Με αυτά τα δεδομένα, η δύναμη του Τάκη Πανανίδη και της φωτογραφίας του γίνεται ακόμα πιο αισθητή. ....Φωτογραφίες ομιλούσες, που συνδέονται με τα βιώματα του γράφοντος, που εκδηλώνει τη χαρά, τον πόνο και την τσαντίλα του μ' αυτά που είδε και άκουσε...Γιατί ο ίδιος είναι η εποχή που φωτογραφίζει. Και υπερασπίζεται τα επιτεύγματά της με αδιαλλαξία.
Στέλιος Ελληνιάδης

8/3/10

Ακυρωση φωτογραφου 3ου νικητη της κατηγοριας Sport Features storiesWorld Press 2010

This post is also an attempt to apologise with the unknown photographer for the previous comments I made on the Facebook forum (The British Journal of Photography) on the matter. In that circumstance, in fact, I suggested that the disqualified photo (from being 3rd winner at the World Press 2010 for Sport Features stories) was cropped so much that would put the whole representation out-of-context, the context of a story called “Street fighting, Kiev, Ukraine”, ‘while the original picture seems taken out of a rather innocent sport event’, as I unhappily commented.....


http://kiddingthecity.org/blog/?p=1046

26/2/10

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟΝ 21Ο ΑΙΩΝΑ

«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟΝ 21Ο ΑΙΩΝΑ»
ΗΜΕΡΙΔΑ 27-02-2010
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΣ, ΑΙΘ. «ΦΩΤΗ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ»

1η Ενότητα: Επαγγελματικές συνθήκες και Θεσμικό Πλαίσιο
Συντονιστής: Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Το πλαίσιο άσκησης του φωτογραφικού επαγγέλματος
-στην Ελλάδα Μ. Αλεβίζος, Εκπρόσωπος των Φωτογράφων στη ΓΣΕΒΕΕ
-στις άλλες χώρες της Ε. Ε.
Ζ. Τσιάπας, Γραμματέας ΔΣ ΠΟΦ & Μέλος Δ.Σ. ΒΕΑ
- Προσβολή Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας Φωτογράφων με παραδείγματα από τη Νομολογία
Ι. Κικκής, Νομικός εξειδικευμένος στο Δίκαιο Πνευμ. Ιδιοκτησίας
- Ερωτήσεις & Συμπεράσματα
2α Ενότητα : Η Φωτογραφία στην Ψηφιακή Εποχή
Συντονιστής: Ανδρόνικος Χατζηκωστής, Α/πρόεδρος ΔΣ ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Οι συνέπειες της Ψηφιακής Εποχής για τους Φωτογράφους -
Τα κυριότερα προβλήματα
Γ. Παπαθανασίου, Πρόεδρος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ, Α/πρόεδρος ΔΣ ΕΦΕ
- Νομοθετικές διεργασίες επίλυσης των κυριοτέρων προβλημάτων της Ψηφιακής Εποχής για τους Φωτογράφους
Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Οι εξουσίες του περιουσιακού δικαιώματος των φωτογράφων στο Διαδίκτυο
Γ. Καπελλάκου, Νομικός εξειδικευμένη στο Δίκαιο Πνευμ. Ιδιοκτησίας
- Το Επαγγελματικό Μέλλον των Φωτογράφων στη Ψηφιακή εποχή
Σπ. Διαμαντόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ ΕΚΦΑ
3η Ενότητα: Οι Προοπτικές της Φωτογραφίας
Συντονιστής: Άρης Ρουπίνας, Προϊστάμενος Εποπτικού Συμβουλίου ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Η ανάγκη για περαιτέρω Οργάνωση και Επιμόρφωση των Φωτογράφων
Δ. Τσεβάς, Γραμματέας ΔΣ ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Ζητήματα Αιχμής για την μετεξέλιξη του θεσμικού κι επαγγελματικού πλαισίου άσκησης του φωτογραφικού επαγγέλματος
Σ. Τσούκος, Νομικός Σύμβουλος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
- Ερωτήσεις & Συμπεράσματα

ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
Χαριλαου Τρικούπη 83 10681 Αθήνα
τηλ./φαξ 2103304687
www.foebus.gr

18/12/09

Το φιλμ δεν πεθανε ....

"Film is not dead; it just smells funny."

"I don't think, Film will be completely Dead, but it could possibly become one of the most Luxurious things in the years to come."
Toshihiro Oshima

About THIAPS
THIAPS, The International Analogue Photographic Society is a platform for photographers who love the tactile quality of film-based images, who enjoy the wet and warm smell of developers and fixative, with a strong belief that "Film is not dead; it just smells funny."
For those who create their photographs with 35mm, roll films, sheets and plates, with Polaroid or Liquid Light, with Large Format or any tool whatsoever, as long as chemical processing is involved.
We invite people to show their work here.
If you think that your work needs to be shown to the rest of the world, you are welcome to contact us.

http://thiaps.com/

12/12/09

Η φωτογραφια σαν αποδεικτικο στοιχειο ... συνεχεια 459η

Οι φωτογραφίες του Νίκου Γιακουμίδη, αποδεικνύουν καρέ-καρέ τη σύλληψη του 23χρονου και την τοποθέτηση, στη συνέχεια, μιας βόμβας μολότοφ από άνδρες της ομάδας Ζήτα σε ένα σακίδιο που δεν ανήκει στον ίδιο. Ο φωτορεπόρτερ του Associated Press αναλύει στο tvxs γτις αποκλειστικές εικόνες του.
αναλυτικά http://www.tvxs.gr/v28145
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΣΤΟΡΙΕΣ Καρέ-καρέ, σε υψηλή ανάλυση και αρκετή λεπτομέρεια οι φωτογραφίες του Νίκου Γιακουμίδη αποδεικνύουν τη σκευωρία της αστυνομίας κατά του 23χρονου.

7/12/09

Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις

Μια εξαιρετικη νομικη αναλυση που μαλλον δημοσιευεται για πρωτη φορα στο διαδικτιο
οσο αφορα την Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις παρουσία αστυνομίας
Ένα ερώτημα που τίθεται αρκετά συχνά τις περιόδους που συμβαίνουν διαδηλώσεις και συναθροίσεις παρουσία αστυνομικών δυνάμεων είναι το κατά πόσον επιτρέπεται στους παρευρισκόμενους η λήψη φωτογραφιών και κατά πόσον οι αστυνομικοί έχουν αρμοδιότητα να απαγορεύουν λήψη εικόνων ή και να προβαίνουν σε έρευνες ή κατάσχεση μηχανών λήψης εικόνας ή και ήχου.
- Λήψη φωτογραφιών δημόσιων χώρων
- Λήψη φωτογραφιών σε δημόσιες συναθροίσεις
(α) Διαδηλωτές
(β) Αστυνομικοί
δειτε το αναλυτικα στο E-Lawyer
http://elawyer.blogspot.com/2009/12/blog-post_8090.html
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ - ΚΡΙΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ - ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΑΡΧΩΝ - ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ

Τα θερμα μας ευχαριστηρια

Επαναλαμβανοντας την ιστορια διαμεσου φωτογραφιων και οχι μονο

Στη διαδήλωση για τη δολοφονία
του Αλέξη Γρηγορόπουλου
ένα χρόνο μετά
ένας αστυφύλακας τραβάει
ξανά περίστροφο!

δειτε αναλυτικα
http://aformi.wordpress.com



Η αρχικη ληψη της επαναληψης της φωτογραφιας ή η επαναληψη της αρχικης ληψης της φωτογραφιας...












Ο φωτογράφος του Ελεύθερου Τύπου
Κώστας Τσιρώνης που τράβηξε τις φωτογραφίες των αστυνομικών να σημαδεύουν διαδηλωτές και απολύθηκε από την εφημερίδα του.
Η φωτογραφία τραβήχτηκε περσι την ιδια μέρα Κυριακή στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας.

2/12/09

Δελτίο Τύπου - Διαμαρτυρία aπο Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος, Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου

Η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου και η Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος καταγγέλλουν την απαράδεκτη συμπεριφορά των υπεύθυνων του γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού και συγκεκριμένα της κ. Καπρινιώτη για παρεμπόδιση και κωλυσιεργία των φωτορεπόρτερ κατά την διάρκεια εκτέλεσης των καθηκόντων τους.
Αν και επανειλημμένα στο παρελθόν έχουν γίνει συστάσεις από τα μέλη μας προς την κ. Καπρινιώτη για παρεμπόδιση της εργασίας τους φαίνεται ότι δεν εισακούστηκαν, με αποκορύφωμα την εκ νέου παρεμπόδιση της συνταγματικά προστατευόμενης εκτέλεσης των καθηκόντων τους κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε ο Έλληνας Πρωθυπουργός με τον Πρωθυπουργό της Ισπανίας στο νέο μουσείο της Ακρόπολης, την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009.
Συγκεκριμένα, η κ. Καπρινιώτη και με την βοήθεια ανδρών ασφαλείας του Έλληνα Πρωθυπουργού απέκλεισαν και δεν επέτρεπαν στους φωτορεπόρτερ να λάβουν εικόνες από συγκεκριμένες θέσεις με το σκεπτικό ότι υπήρχαν λόγοι ασφαλείας και έπρεπε να μετακινηθούν. Το αποτέλεσμα ήταν όλοι οι φωτορεπόρτερ να αποχωρήσουν από την εκδήλωση και να μην σταλούν φωτογραφίες από την συνάντηση, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό. Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι αυτές οι τακτικές είναι απαράδεκτες και παραπέμπουν σε άλλες εποχές.
Ακόμη θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα μέλη και των δυο ενώσεων είναι διαπιστευμένοι και βραβευμένοι διεθνώς φωτορεπόρτερ και ανταποκριτές ξένου Τύπου και γνωρίζουν πολύ καλά πώς να καλύπτουν θέματα επικαιρότητας. Δεν χρειάζονται συμβουλές για τον τρόπο κάλυψης των θεμάτων και την λήψη φωτογραφιών.
Ευχαριστούμε.
ΔΣ Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, ΔΣ Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδος

30/11/09

Ανοιχτή επιστολή απο14 υπογράφοντες Οργανισμους που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων

ΘΕΜΑ: Πνευματική Δημιουργία στο Διαδίκτυο
Πρόκληση ή Απειλή ;
Το σύνολο των πνευματικών δημιουργών, των ερμηνευτών -εκτελεστών και παραγωγών πνευματικών έργων, συσπειρώνονται, ευθυγραμμίζονται και κινητοποιούνται για την προστασία των πνευματικών έργων στο διαδίκτυο μέσω των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών και Συγγενικών Δικαιωμάτων που τους εκπροσωπούν. Οι εκπρόσωποι των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών και Συγγενικών δικαιωμάτων, συναντήθηκαν τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 12.μμ στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50), αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης» , σε μία κοινή Συνέντευξη Τύπου με θέμα τη μη νόμιμη χρήση και εκμετάλλευση των πνευματικών έργων και των προϊόντων πολιτισμού στο διαδίκτυο. Για πρώτη φορά οι 14 υπογράφοντες Οργανισμοί, που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων της χώρας, δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων ξένων δικαιούχων στην Ελλάδα και τις παραγωγικές δυνάμεις προϊόντων πολιτισμού, σε μια κοινή προσπάθεια ενημέρωσης, σύγκλισης, έκφρασης θέσεων, κατέθεσαν τις προτάσεις τους προς το κοινό και την Πολιτεία, η οποία εκλήθη μέσω των οργάνων της να πάρει θέση για τη προστασία των πνευματικών/συγγενικών / ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο διαδίκτυο.
· Επίσης σε ένα πλαίσιο ευθυγραμμισμένης πολιτικής και κλίμα ομόψυχης από κοινού συνεργασίας κοινοποίησαν ανοιχτή επιστολή προς τον Τύπο την Πολιτεία το κοινό διατυπώνοντας τις προθέσεις τους για διεύρυνση των κινητοποιήσεων και των προσπαθειών για επίτευξη λύσης στο μεγάλο πρόβλημα που επηρεάζει τη βιωσιμότητα του ευρύτερου χώρου του Πολιτισμού και των προϊόντων του
· Έχουν ήδη δρομολογηθεί συναντήσεις με τις πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων Πολιτισμού, Μεταφορών και Δικαιοσύνης
Κοινά αιτήματα των 14 Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης
1. «Νόμιμο Internet» : να έχουν οι χρήστες του internet πρόσβαση στα πνευματικά έργα, χωρίς ναπαραβιάζουν τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα των δημιουργών καιπαραγωγών τους.
2. Να δημιουργήσει το Κράτος ένα αναβαθμισμένο, διευρυμένο και εκσυγχρονισμένο σε σχέση με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, προχωρώντας στην κατάλληλη νομοθετική ρύθμιση με τη συνεργασία των συναρμοδίων Υπουργείων και των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων.
3. Να εισαχθεί το μάθημα της Πνευματικής Ιδιοκτησίας σε όλες τις
βαθμίδες εκπαίδευσης για την ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των μαθητών, που ήδη από πολύ νεαρή ηλικία είναι χρήστες του internet.

28/11/09

Παραβιαση πνευματικης ιδιοκτησιας φωτογραφου ....

Υπόθεση φωτογραφου Χρηστου ΠΑΣΧΟΥΔΗ,
συνεχεια δεύτερη (η πως ορισμενοι γραφιστες χρησιμοποιουν φωτογραφιες απο τον σκληρο δισκο του υπολογιστη χωρις αδεια).
Η ΑΡΧΗ ΕΓΙΝΕ, η πρωτη δικαιωση ηρθε.
Ο φωτογράφος θα αποζημιώθει μερικώς χωρίς να περιμένει να τελεσιδικήσει (σε αναμονη του ΕΦΕΤΕΙΟΥ)
Η απόφαση του δικαστηριου
....................ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΔΙΚΑΖΕΙ αντιμωλία των διαδίκων. ΔΕΧΕΤΑΙ εν μέρει την αγωγή.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ το πνευματικό δικαίωμα του ενάγοντος επί των φωτογραφιών που περιγράφονται στο σκεπτικό της παρούσας. ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ το εναγόμενο να καταβάλει
στον ενάγοντα το συνολικό ποσό των πενήντα τεσσάρων χιλιάδων και ενενήντα (54.090) ευρώ, νομιμοτόκως από την επομένη της επίδοσης της αγωγής και μέχρι την εξόφληση. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ στο εναγόμενο τη χρησιμοποίηση, παρουσίαση και διάθεση
στο κοινό των επίδικων φωτογραφιών. ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ το εναγόμενο να αφαιρέσει από το διαδίκτυο κάθε φωτογραφία πνευματικής ιδιοκτησίας του ενάγοντος. ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ τη δημοσίευση, με δαπάνες του εναγομένου, στην εφημερίδα «ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ» και στην εφημερίδα «ΕΣΤΙΑ», καθώς και στην ιστοσελίδα του εναγομένου στο διαδίκτυο του διατακτικού της παρούσας. ΑΠΕΙΛΕΙ κατά του εναγομένου χρηματική ποινή χιλίων (1.000) ευρώ για κάθε παραβίαση της παρούσας, απόφαση αναφορικά με τη διάταξη για απαγόρευση χρησιμοποίησης - παρουσίασης και διάθεσης στο κοινό των επίδικων φωτογραφιών και της υποχρέωσης αφαίρεσης από το διαδίκτυο των εν λόγω φωτογραφιών.
ΚΗΡΥΣΣΕΙ την παρούσα προσωρινά εκτελεστή ως προς την καταβολή του ποσού των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ. ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ μέρος των δικαστικών εξόδων του ενάγοντος, τα οποία ορίζει στο ποσόν των δύο χιλιάδων εκατό (2.100) ευρώ, σε βάρος του εναγομένου. ΚΡΙΘΗΚΕ, αποφασίσθηκε στις 25 Ιουνίου 2009 και δημοσιεύθηκε στο ακροατήριο του σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση, στη Θεσσαλονίκη, στις 30 Σεπτεμβρίου 2009.
δειτε το πρωτο μερος της υποθεσης στο μπλοκ μας
http://fotografizontasmagazine.blogspot.com/2009/02/42.html

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009, ώρα 12.00 μμ,
στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50),
αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης»
ΘΕΜΑ: Πνευματική Δημιουργία στο Διαδίκτυο. Πρόκληση ή Απειλή ;
…280.000 ελληνικά και ξένα μουσικά έργα
5.000 ελληνικές και ξένες κινηματογραφικές ταινίες
970 προγράμματα λογισμικού (software)
750 ηλεκτρονικά παιχνίδια
1150 ηλεκτρονικά βιβλία (e books)…
Το περιεχόμενο αυτό διατίθεται δωρεάν από ένα μόνο δημοφιλές ελληνικό forum site μεγάλης επισκεψιμότητας και αποτελεί ενδεικτική εικόνα της εκτεταμένης μη νόμιμης χρήσης προστατευόμενων έργων στο διαδίκτυο.
Όλο αυτό το περιεχόμενο διακινείται χωρίς την άδεια των νομίμων δικαιούχων και χωρίς την καταβολή της νόμιμης αμοιβής προς αυτούς, δηλαδή του πνευματικού δικαιώματος, με αποτέλεσμα την ολοένα και επιδεινούμενη κοινωνικοοικονομική κατάσταση των ανθρώπων και των φορέων που παράγουν και εκφράζουν τον Πολιτισμό.
Έτσι λειτουργούν εκατοντάδες forum sites (downloading) και tracker sites (P2P file sharing), τα οποία εκμεταλλεύονται παράνομα τα πνευματικά έργα και τα προϊόντα πολιτισμού, ελληνικά και ξένα. Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κόσμος του Πολιτισμού, έχει φθάσει σε αδιέξοδο και δεν επιδέχεται άλλα περιθώρια αναμονής.
Για πρώτη φορά οι 14 υπογράφοντες ΟΣΔ Πνευματικών και Συγγενικών δικαιωμάτων που εκπροσωπούν το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων της χώρας, δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων ξένων δικαιούχων στην Ελλάδα και τις παραγωγικές δυνάμεις προϊόντων πολιτισμού, ενώνουν τις δυνάμεις, την τεχνογνωσία, τις θέσεις, την εμπειρία και την ανάγκη να αντιμετωπίσουν από κοινού την εποχή, τα δεδομένα της και τους κινδύνους που ήδη διαφαίνονται, με σκοπό την επίτευξη της ισορροπίας στις σχέσεις δικαιούχων πνευματικών/συγγενικών δικαιωμάτων και χρηστών του διαδικτύου, αλλά και την αναγνώριση και αποκατάσταση των δικαιωμάτων τους σε αυτό.
Στη Συνέντευξη Τύπου θα παραστούν και θα παρέμβουν με δηλώσεις γνωστοί πνευματικοί δημιουργοί και καλλιτέχνες από το σύνολο των Τεχνών του ευρύτερου χώρου του Πολιτισμού. Παρακαλούμε για την παρουσία σας για την κάλυψη και επικοινωνία των θέσεών μας και την μέσω αυτής έμπρακτη υποστήριξή σας στον Πολιτισμό και στα ανθρώπινα δικαιώματα των δημιουργών και εκφραστών του.
Οι υπογράφοντες Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης
ΑΕΠΙ – Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων Συνθετών - Στιχουργών – Εκδοτών Μουσικών Έργων
ΑΘΗΝΑ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δημιουργών Θεατρικών &
Οπτικοακουστικών Έργων – Σκηνοθετών
ΑΠΟΛΛΩΝ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Ελλήνων Μουσικών
ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Μουσικών Πνευματικών Δικαιωμάτων
GRAMMO –IFPI - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης & Προστασίας Δικαιωμάτων Παραγωγών Υλικών Φορέων Ήχου ή Ήχου & Εικόνας
ΔΙΟΝΥΣΟΣ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Ηθοποιών
ΕΠΟΕ - Οργανισμός Συλλογικής Προστασίας Εταιρειών Παραγωγής και Διανομής Οπτικοακουστικών Έργων
ΕΡΑΤΩ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Τραγουδιστών –Ερμηνευτών
ΘΕΣΠΙΣ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Θεατρικών Συγγραφέων / Μεταφραστών Θεατρικών Έργων
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ – Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Διευθυντών Φωτογραφίας / Σκηνογράφων/ Ενδυματολόγων / Ηχοληπτών / Μοντέρ
ΟΣΔΕΛ - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (Συγγραφείς, Μεταφραστές, Δημοσιογράφοι, Εκδότες)
ΟΣΔΕΕΤΕ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων των Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών τους
PRO.MEDIA - Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Παραγωγών Οπτικοακουστικών έργων
ΦΟΙΒΟΣ
- Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας Πνευματικών Δικαιωμάτων Φωτογράφων
Πληροφορίες / Επικοινωνία:
Μαίρη Φασουλάκη
Δ/νση Επικοινωνίας και Πολιτισμού ΑΕΠΙ
Τηλ. 2111029291-3
Email: marfas@aepi.gr, pr@aepi.gr
Γιώργος Παπαθανασίου
Πρόεδρος ΟΣΔ ΦΟΙΒΟΣ
τηλ. 210 33 04 687
foebusds@hol.gr

15/11/09

Ουγγρικη εξεγερση 1956 και φωτογραφια

σύνδεσμος
http://www.hungary1956.com/photos.htm










































βιβλια:














σύνδεσμοι
http://www.rev.hu/portal/page/portal/rev/aktualitasok
___THE PHOTO DOCUMENTARY DATABASE [FOTÓADATBÁZIS]___ The photo documentary database at the 1956 Institute contains so far descriptions of 6700 typical photographs of Hungarian history between the First World War and the reconstruction after the 1956 Institute. A start has also been made on exploring the photographic documents of the inter-war period. The descriptions, which are freely available on the Internet, include the subject of the picture, when and where it was taken, who took it, and who owns the rights to it (inventory number, where it is held). The pictures include portraits of the main public figures in the period, especially politicians and writers, but including scientists, scholars, artists and sports people. Especially interesting are the Interior Ministry and police pictures from the Historical Office, to do with the trials after the 1956 Revolution and those sentenced to death, for which they are often the only means of identification. Most of the pictures show events. Some record the main political events of the period. They include official propaganda pictures of agricultural collectivization or portraying Hungary as an iron and steel producer, and pictures of daily life after the war and in the 1950s. Others record events and sentencing during the show trials. The pictures of the 1956 Revolution trace all the events: the initial demonstrations in Budapest and the provinces, the fighting, the ruins of Budapest after the bombardment, and the victims of the volleys fired outside Parliament and in provincial centres. Most of them originally belonged to private persons, who passed them to public collections such as the Photograph Archive of the Hungarian National Museum. However, they also include some series taken by foreign correspondents, including Jean-Pierre Pedrazzini, who was killed during the revolution, or the world-famous photographer Erich Lessing. The database is constantly being expanded.For further information, contact Réka Sárközi at the 1956 Institute.

Οι φωτογραφοι που εχουν καταγραφει οι φωτογραφίες τους απο την φωτογραφικη βαση του ινστιτουτου ειναι: Károly Kiss, Jenő Virág , Berki , György Fábri
Mihály Szeifert , Gyula Tóth , Elemér Karvaly
Tibor Perlusz , János Lupsa , Tibor Perlusz
Dezső Széki , Gyula Imre , B. Takács

αλλοι φωτογραφοι: Erich Lessing

συνδεσμοι με ιστορικοπολιτικοκοινωνικη αναλυση

http://socialistworld.net/eng/2006/10/21hungary.html

http://labourhistory.net/news/i0310_1.php


Πληροφορίες

Αθηνα, Greece
http://www.manolokasimatis.gr